عکاسی صنعتی و تبلیغاتی جزو اجزاء و قسمت های جدا نشدنی از فرآیند موفقیت تجارت ها و کسب و کارها می باشند. عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی بر ایجاد و تثبیت نام تجاری، رشد و توسعه بازار هدف و مشتریان، کشف و ایجاد بازار های ثانویه و بکر و جدید و حفاظت از سود حال حاظر و مشتریان فعلی تاثیر گذار بوده و نقش مهمی را ایفا می کند.

تاثیر عکاسی صنعتی در تولید و فرآیند برندینگ :

همانطور که گفته شد نقش عکاسی تبلیغاتی در موفقیت کسب و کارها نقشی غیر قابل انکاری دارد. این کار با ایجاد تصویری حقیقی و واقعی از محصو لات و رعایت عوامل و تکنیک های عکاسی صنعتی انجام می شود که نقش مهمی در باز کردن جایگاه خاص مارک ها و برندها دارند. از این رو است که عکاسی صنعتی برای شرکتهای تازه تاسیس و یا شرکت هایی که به دنبال بازار گسترده تر هستند به امری حیاتی تبدیل شده.

ضمنا عکاسی صنعتی و همچنین عکاسی تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی بر ایجاد میل و رغبت برای مصرف و استفاده از محصولاتی که به شکل اغوا کننده ای مطابق با استانداردهای زیبایی شناسانه به نمایش در می آیند دارد. به عنوان مثال در صورتی که برندی نوپا عکاسی های حرفه ای از محصولات و خدمات خود بصورت چاپی و مخصوصا بصورت آنلاین ارائه می دهد تاثیر بسیار زیادی در ذهن مخاطبان خواهد داشت و تکنیک های عکاسی صنعتی بدون هرگونه صحبت و یا بازاریابی مستقیمی، علاقه مند به استفاده از آن محصول می نماید. یعنی نام و محصولات در ذهن مخاطبان به عنوان یک مارک و برند محبوب و دوست داشتنی حک می شود و احتمال سفارش و خرید را به شکل چشمگیری افزایش می دهد و این مهمترین گام در فرآیند برندینگ به شمار می آید.

 

تاثیر و نمود عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در رشد اولیه بازار استارت آپ ها

عکاسی صنعتی توانایی انتقال زیبایی و کارایی محصولات در کمتری زمان و به بهترین وجه ممکن را دارد و این ویژگی نقش بسیار مهمی در معرفی محصولات به افراد جدید و رشد و توسعه بازار اولیه استارت آپ ها دارد. تجارت های مختلف به دلایل مختلف برای اجرای کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی نیازمند انجام عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هستند، اما عکاسی صنعتی برای استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا بسیار حیاتی است. بسیاری از صاحبان تجارت ها هزینه برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی حرفه ای را غیر ضروری تشخیص می دهند و سعی می کنند از موبایل یا عکاسان غیر حرفه ای برای انجام کار استفاده نمایند، در صورتی که در حقیقت این عکسها کارایی لازم را نداشته وسد و مانعی می شوند در برابر توسعه بازار،  ، تاثیر گذاری بیشتر و در نهایت فروش پایین تر و کاهش چشمگیر سود دهی خواهد گردید.

 

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی و پیروزی در رقابت با رقبا

عکاسی صنعتی حرفه ای و با کیفیت، یک سلاح موثر در رقابت با رقبا به شمار می رود، با این سلاح موثر محصول شما با کیفیت تر و فاخرتر از دیگر رقبا به نظر خواهد رسید. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محبوب ترین سلاح طراحان و برنامه ریزان بازاریابی و استراتژیست های فروش می باشد، زیرا که به واسطه این سلاح پر قدرت و تاثیرگذار می توانند بهره وری را به میزان چشم گیری افزایش داده و پلن های خود را موثرتر و قدرتمندتر اجرا نمایند.

عکاسی صنعتی ویترین و نماینده کسب و کار شماست پس حساس باشید!

یکی از مهمترین عواملی که عکاسی صنعتی از محصولات را پر اهمیت می نماید، این نکته است که مشتریان و نیازمندان محصولات در فضای آنلاین دقیقا مانند ویترین فروشگاه های فیزیکی که نماینده اجناس داخل مغازه می باشد به صورت ناخودآگاه از روی تصاویر و عکس ها، باطن و هویت محصولات را قضاوت نموده و از روی این عکس ها نتیجه می گیرند که آیا محصولات از کیفیت و ظاهر ایده آل بهره مند هستند یا خیر؟ درک این نکته بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند نقش بسیار قدرتمندی در فرآیند تاثیرگذاری و برانگیزاندن مشتریان برای اقدام به تصمیم خرید داشته باشد. زمان تاثیر گذاری بر مخاطبان بسیار کم است و عکس ها به عنوان نماینده محصولات فیزیکی شما مخصوصا در فضای مجازی نقش بسیار حیاتی و پر اهمیتی را بازی میکنند. پس خواهشا حساس باشید!

 

عکاسی صنعتی، ضرورت یا تشریفات

در شرایط فعلی اقتصادی تنها راه نجات و جلوگیری از افت فروش و در نهایت ورشکستگی، عکاسی و تبلیغات خلاقانه و هدفمند می باشد، اگر چه که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در تمامی شرایط اقتصادی و در تمامی کشورها نقشی حیاتی و بسیار موثر در توسعه کسب و کار و فروش موفق و حداکثری محصولات دارد اما میتوان گفت در شرایط حال حاضر کسب و کارهایی که اهمیت عکاسی صنعتی و در کل تولید محتوای بصری را نادیده بگیرند به شدت از رقابت دور خواهند ماند و این کار میتواند موقعیت و بقای کسب و کار های حتی قدیمی و ریشه دار را با ریسک مواجه نماید.

 

 

 

ترفندهای تاثیرگذار و باشکوه دیده شدن محصولات در عکاسی صنعتی

شاید بارها و بارها عکس های صنعتی دیده باشید که در عین حال که وفادار به خصوصیات اصلی محصولات می باشند، آنچنان زیبا و تاثیرگذار هستند که هر مخاطبی را جذب آن محصول نموده و احساس نیاز و مالکیت را در مخاطبین آن عکاسی صنعتی زنده می نمایند، که این تاثیرگذاری می تواند برای فروش بیشتر ابزاری بسیار قدرتمند بوده و موثر باشد. اما چند چالش مهم و اساسی برای رسیدن به این حد از تاثیر گذاری بر سر راه عکاس صنعتی قرار دارد که عبور از این چالشها و رفع آنها باعث خواهد شد تا موفقیت حاصل شده و عکس ویترینی مناسب و شایسته برای محصولات باشد. در زیر بصورت خلاصه مهمترین چالش ها را بررسی می کنیم.

  • انتخاب نورپردازی و پلن نوری مناسب بنا به کاربرد و هویت سازمانی
  • شناخت روحیات و احساسات بازار هدف و ایده پردازی مناسب برای عکاسی صنعتی جهت تاثیرگذاری بر آنها بصورت هدفمند
  • رعایت اصول هنری در عکاسی صنعتی، از جمله ترکیب بندی، چیدمان خلاقانه و بسیار نکات دیگر که بصورت مستقیم بر روی کیفیات ظاهری و زیبایی شناسی تصاویر تاثیرگذار هستند.
  • انتخاب زاویه مناسب محصولات، شاید درک این نکته برای کسانی که عکاس نیستند کمی مشکل باشد ولی زاویه مناسب به تنهایی تامین کننده ۵۰درصد کیفیت تصویر نهایی می باشد.
  • درک ویژگی ها، کاربردها و کشف نقاط منحصر به فرد آنها از نگاه مشتریان و بازار هدف که باید در عکاسی صنعتی لحاظ گردد
  • در اختیار داشتن تجهیزات حرفه ای ضروری جهت اجرای پلن ها و ایده های منتخب.

 

شاید این شش نکته که بصورت کلی بیان شد، آنقدرها هم چالشی  به نظر نرسند، اما باید گفت که رسیدن به نتایج متفاوت و درجه یک، به هیچ عنوان ساده نخواهد بود و نیازمند تجربه کافی تیم اجرایی، ذهن خلاق تیم ایده پرداز، شناخت دقیق روحیات و احساسات مخاطبین و در نهایت تجهیزات گران قیمت و با کیفیت پیش نیازهای عبور از چالش تاثیرگذاری یک فریم عکاسی صنعتی می باشد، این پیش نیازها پشت صحنه و واقعیت پنهان در پشت آن موفقیت و درخشندگی هستند که در تصویر نهایی با تمام قدرت در حال تاثیرگذاری و جذب مخاطبین خود می باشد.

 

 

 

 

 

نظرات