آژانس تبلیغاتی مگ شو اماده خدمات رسانی در زمینه ی تبلیغات از جمله عکاسی تبلیغاتی و صنعتی  در کرج به شما عزیزان می باشد . برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.از این رو از شما دعوت میکنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی مقاله زیر را مطالعه بفرمایید

عکاسی صنعتی چیست ؟

عکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی است که هدف ان عکس گرفتن از محصولات صنعتی می باشد تا به کمک آن، محصول مورد نظر را معرفی کند و از این راه توجه مشتری ها را به خود جلب کند. در عکاسی صنعتی عکاس باید توانایی تاثیر گذاری روی ذهن بیننده  با نشان دادن چند تصویر از زوایای مختلف محصول ساخته شده داشته باشد، در نتیجه باید فنون کار را بداند و روی ثبت تصویر تمرکز کافی داشته باشد تا اثر قابل توجهی را خلق کند و در عین حال به واقعیت نیز نزدیک باشد. عکاسی تبلیغاتی و صنعتی تاثیر فراوانی بر روی فروش محصول شما دارد.

منظور از ثبت عکس واقعی در عکاسی صنعتی این است که، تصاویر برای معرفی باید واضح و مشخص باشند زیرا به طور معمول از آنها در کاتالوگ ها وب سایت و خبرنامه ها استفاده می شود، درنتیجه استفاده از تصاویر اغراق آمیز می تواند اعتماد مشتری را سلب کند.

 

عکاسی صنعتی در کرج

 

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

 

عکاسی تبلیغاتی شاخه ای از عکاسی است که با هدف آگاهی دادن به مردم از وجود محصولي خاص به آفرینش تصویری اغراق آمیز مي پردازد ، تصويري که آن را عالی و بدون نقص جلوه مي دهد. اين شاخه از عكاسي اين احساس را به بیننده القا مي کند که برای استفاده در زندگی روزمره به آن محصول نياز دارد و او را به خرید کالا(ها)ی مورد نظر ترغيب و در واقع با استفاده از این روش برای کارفرما جذب مشتری می نماید. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در بازار کار انواع برند ها در رقابت با یکدیگر تلاش می کنند تا محصولات خود را بهتر و قوی تر از بقیه ی محصولات معرفی کنند و با طرح بندی و مدیریت عالی آن را به فروش برسانند و با عکاسی تبلیغاتی و ثبت تصویر های تاثیر گذار روی مردم، سطح محصولات خود را در بازار ارتقا داده و مشتری هایشان را ثابت نگه دارند.

 

 

عکس تبلیغاتی حرفه ای در کرج

 

 

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی چیست ؟

به طور کلی این دو قاعده ی عکاسی از هم مستثنی نیستند و هر دو با یک هدف به انجام کار می پردازند اما عکاسی تبلیغاتی دارای رنگ و بوی بیشتری می باشد و هدف جذب بی قاعده ی مشتری می باشد و شاید برای محصول این مهم اغراق بسیار لحاظ گردد ، این در حالی است که در عکاسی صنعتی ، می توان گفت نگاه عکاس جدی و هدف آن نمایش واقعیت کالا می باشد .

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هر دو از شاخه تبلیغات هستند و بسیار بهم نزدیک اند ،  در عکاسی تبلیغاتی تبلیغ کالاست نه واقعیت آن به طور کلی می توان گفت که ذهن ها بیشتر درگیر عکس تبلیغاتی خواهند شد تا عکس صنعتی زیرا در آن به سلیقه و مد روز ، نگاه مخاطب ، رنگ ها ، چیدمان ها ، نحوه ی معرفی اهمیت فراوانی داده می شود و گاهی جهت یک عکس تبلیغاتی بیش از چند روز زمان صرف می گردد .

رابطه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را می توان به شکل دیگری نمایش داد برای مثال تصور نمایید که یک کار صنعتی و یک کار احساسی چقدر می توانن متفاوت باشند و چه برداشتی می توان از آنها داشت ، عکاسی صنعتی به دلیل ماهیت آن به جدی بودن ، نمایش ابعاد کلی و جزئی کالا شناخته شده است و ماشینی تر برخورد می نماید اما عکاسی تبلیغاتی با چیدمان خود و به کار گیری احساس و رنگ هنری تر به موضوع جذابیت بیشتری می بخشد .

 

یک مثال بزنیم. یک کارخانه تولید یک قطعه صنعتی است. یک کارخانه دیگر می‌خواهد در شمار بالا به آن‌ها سفارش بدهد و در یک مدت‌زمان خاص می‌خواهد سفارشش را تحویل بگیرد. در عکس‌های صنعتی می‌تواند نگاهی به کارخانه اول بی اندازد. فضا را ببیند. انبار و پشتیبانی را ببیند. اگر مواد اولیه‌ای نیاز است می‌خواهد دپوی آن‌ها را ببینید و الی‌آخر. عکس‌های صنعتی باید خیال سفارش‌دهنده را راحت کند و یا حداقل بتواند گوشه‌ای از تواناها را به رخ او بکشد.
در عکاسی تبلیغاتی موضوع کاملاً متفاوت است. اینجا هدف فقط و فقط محصول است. نه کارخانه و نه هیچ‌چیز دیگر. می‌خواهیم یک عکس با رویکردهای تبلیغاتی برای جذب مشتری تهیه کنیم. باید نقاط قوت محصول را نسبت به رقبا نشان دهیم. در اینجا اصلاً مهم نیست که کار مستند باشد. حتی می‌توانیم صحنه‌آرایی کنیم. مثلاً برای تبلیغ یک محصول لبنیاتی ما نیازی داریم که کار صنعتی بکنیم. کارخانه را نشان بدهیم؛ و حتی خود محصول را به‌صورت ساده. می‌توانیم یک میز صبحانه فرضی بچینیم و محصول را نمایش دهیم. در اینجا ایده پردازی عنصر بسیار مهمی در کار است.

 

یکی دیگر از چیزهایی که در عکس تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد این است که در کجا قرار است استفاده شود. مثلاً تفاوت است بین یک بیلبورد با یک کاتالوگ. در عکسی که برای یک بیلبورد گرفته می‌شود و در کنار اتوبان نصب می‌شود راننده با سرعت تمام از کنار آن عبور می‌کند و فقط چند ثانیه وقت هست که عکس تأثیر خودش را بگذارد؛ و وقتی برای خواندن نیست. درحالی‌که در کاتالوگ خواننده روی مبل لم‌داده است و وقت دارد که یک پاراگراف را مفصلاً در مورد مزایای محصول ما مطالعه کند.

به حال عکاسی تبلیغاتی و صنعتی با روان مخاطب سروکار دارد و یک علم و هنر است که باید به بهترین حالت انجام گیرد.

در عکاسی تبلیغاتی ، تصویر غیر واقعی و با اغراق فراوان ارائه می گردد که نیازمند پردازش های بسیاری است تا تصویر را برای استفاده ی روز مره عاری از نقص جلوه دهد . در نتیجه عکاس می تواند از ذهن خود برای پردازش استفاده کند. در نقطه ی مقابل اما، عکاس صنعتی نمی تواند از این تکنیک استفاده کند. به عبارت دیگر به علت لزوم واقعی بودن تصویر در عکاسی صنعتی، عکاس مجاز به استفاده از تخیل خود برای تاثیر گذاری در بیننده نیست و باید سوژه را به همان صورت که در واقعیت وجود دارد ارائه دهد. برای دستیابی به این هدف عکاس باید مجهز به ابزار مناسب از جمله لنز و دوربین خوب باشد . چرا که برخلاف عکاسی تبلیغاتی که پردازش عکس دارای اهمیت بیشتری است ، در عکاسی صنعتی تمرکز روی ثبت تصویر با کیفیت از محصول است و این مستلزم داشتن مهارت بالا و ابزار مناسب می باشد.

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در کرج

 

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات