روش های طراحی بروشور

بروشورهایی که به خوبی چاپ و طراحی  شده باشند  به شما در اشنایی با شرکتتان کمک خواهد کررد و ابزارهای بسیار مناسب برای تبلیغات و اهداف و عملکرد شرکت ها میباشد.  بروشور خوب می تواند  شرکتتان را در میان مشتریان ثابت و  مستحکم تر کند و در جذب مشتریان جدید بهتر عمل میکند.

طراحی بوروشور

بروشور با چندین نرم افزاهایی گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلیستریتور و ایندیزاین و کورل انجام می شوند و چاپ بروشور با دستگاه های چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام میگیرد 

طراحی بروشور نسبت به سایز ها و تعداد لت هایی که ترسیم می شود باید در نرم افزار مربوطه خطوط و لاین راهنما گذاشته و بر روی هر لت طراحی مورد نظر انجام بشود.

مثلا برای طراحی بروشور در سایز A4  که دارای دو خط تا و ۳ لت است ، باید ۲۹٫۷ را بر ۳ تقسیم کرده و هر لت حدوده ۹٫۵ سانتی متر را با یک از هم جدا کنیم  و بر روی هر لت طراحی مدنظر را انجام بدهیم. در  مرحله اخر یک پرینت  از ان گرفته و صفحات را تا کرده و روی هم قرار داده تا مطمئن بشویم همه چیز سر جای خود قرار گرفته باشد.

 طراحی و ایده های خوب برای بروشور تبلیغاتی

هر بروشوری سه‌ لت که دو طرف آن رنگی و روکش مات یا براق دارد.

می‌توانیم یک ظاهر حرفه‌ ای را ایجاد کنیم. برای ارائه‌ی خوب، از تیم بازاریابی خود استفاده میکنیم ، یک بروشور شاهکار میسازیم و آن را بارگذاری میکنیم.

می‌توانیم از بین هزاران تصویر و طرح آماده، نمای کلی بروشور خودمان را اماده کنیم و با کمترین تلاش ان را در سایت قرار بدهیم.

طراحی بوروشور

 

برای موفقیت در طراحی بروشور چه کارهایی باید انجام بدهیم ؟

برای موفقیت در طراحی بروشور باید ذهن مخاطبان خود را هدف قرار دهیم این نکته مهمی است.

درک خوب و مفیدی  از نظر ترکیب فرهنگی اجتماعی از آن ها داشته باشیم و با درک درست از جمعیت شناسی ، اساس کار خود را بر مبنای آن طراحی کنیم و محتوا و زیباشناسی استراتژی خود ر ایه مشتری شناسی قرار دهیم.

مهمترین نکات در طراحی بروشورچیست

بیشتر  افراد بروشورهای سه‌لت را استاندارد می‌دانند، اما بروشورها در ابعادو  اندازه‌های مختلفی از جمله برگه‌های فروشگاهی، راهنمای محصولات، آگهی‌های تبلیغاتی، منوها، خبرنامه‌ها  ارائه می‌شوند.

قبل از سفارش بروشورها باید در نظر داشته باشید که این بروشورها قرار است شامل چه مواردی می باشند و چه حجم از اطلاعات را می‌خواهید در اختیار مخاطبان خود قرار بدهید.

هر چقدر میزان این اطلاعات بیشتر باشد باید سایز بروشور مان را بزرگتر انتخاب کنیم..

 اولین گام در طراحی بروشور چیست ؟

اولین گام در طراحی بروشور چشم نوازبودن آن میباشد.

در درجه اول باید  پیش‌نویس بروشور را بررسی کنید تا مطمئن شوید بروشور خوب جذاب است.

زمانی که از همه نظر مطمئن شدید محصول جدیدتان را معرفی کردید و اهداف خود را خوب توضیح دادید  ان موقع می توانید بروشور خود را به چاپ نهایی برسانید.

گام مهم در طراحی بروشور چشم نواز، طراحی و تهیه پیش نویس محتویات از کلیات آن چیزی است که قرار است در بر وشور شماجای بگیرد.

گزاشتن تصاویر خوب و قرار دادن در پیش نویس به شما کمک میکند که طرحی روشن و جذاب ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز را انجام داده اید.

در طراحی بروشور تبلیغاتی با فتوشاپ باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

شرکت های یزرگ و نهادهای دولتی و خصوصی معمولا اولین برنامه ای که برای بازاریابی محصولاته خود و معرفی این محصولات به دیگران دارند، بوسیله چاپ بروشور تبلیغاتی انجام میگیرد.

بروشور های تبلیغاتی اغلب برای معرفی محصولات خود  بصورت چاپ بروشور ۲ لت و چاپ بروشور ۳ لت اغلب به کار خواهند رفت . بروشور های تبلیغاتی اغلب معمولا به صورت  طراحان گرافیک و بصورت طراحی بروشور حرفه ای معرفی خواهند شد .

طراحان گرافیک برای طراحی بروشور معمولا  از نرم افزارهای گرافیکی بسته به تخصص خود استفاده میکنند.

 

طراحی بوروشور

نکات کلی درباره طراحی بروشور

قبل  از اشاره به  نکات لازم در طراحی بروشور مبتنی بر گرافیک اطلاع رسان، از نکات کلی در طراحی بروشور یاد می کنیم . از این جمله، جامعیت و سادگی در طراحی بروشور است که کلید موفقیت در این حوزه محسوب می شود

به علاوه  عنوان های اصلی و عناوین فرعی در بروشور باید یکپارچه باشد و در قیاس با متن متمایز و متفاوت باشد.

از قلم های مختلفی در بروشور استفاده کنیم بهتر است که شکل قلم ها با هم همخوانی داشته باشند و سازگار باشند.

اندازهای تصاویر در طراحی بروشور به چه چیز هایی بستگی دارد؟

  • اهمیت تصویرر و چشم نواز بودن ان
  • کیفیت تصویر
  • وسعت سطحی که لازم است پوشیده شود.

بروشورهایی که تعداد صفحه های کمی دارند، لازم به شماره صفحه نرارند اما  بروشورهایی که تعداد صفحه های  زیادی دارند و یا بخش خاصی از بروشور امکان دارد مورد نیاز کاربر مان باشد، درج شماره صفحه چه با اعداد و چه با حروف الزامی می باشد در این بروشورها ایجاد صفحه فهرست در بروشور لازم می‌باشد.

نظرات