طراحی لوگو در کرج :  همه ی شما حتما حداقل یک بار واژه ی لوگو به گوشتان خورده است. اما اصلا لوگو چیست؟ معنی لوگو چیست؟ منظور از لوگو چیست؟ انواع لوگو چیست؟ طراحی لوگو چیست؟ اینها چند تا از ابتدایی ترین سوال هایی هستند که در رابطه با این واژه به ذهن میرسد. اگر  تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید سعی می کنیم به ساده ترین شکل ممکن به همه ی این پرسش ها پاسخ دهیم.

لوگو یا آرم به علامتی گفته می شود که می تواند تصویر یا یک نوشته و یا ترکیبی از هر دو باشد که به صورتی خاص و منحصر بفرد طراحی شده و به نوعی نشانگر یک کسب و کار، سازمان، فرد و غیره است و باعث می شود تا به آن هویت بخشیده شود. یکی از اولین گام ها برای شروع یک بیزینس یا شرکت یا هر فعالیتی طراحی لوگو برای آن است و عموما صاحبان کسب و کارهای مختلف در همان ابتدای استارت کار ایده های مختلفی برای لوگوی خود دارند. بهتر است پس از اینکه نوع خدمات کسب و کار مورد نظر مشخص شد یا کالای مورد نظر به تولید رسید و آماده برای عرضه ی عمده در بازار بود پیش از هرچیزی لوگو را طراحی کرده تا آماده ی استفاده باشد. چرا که مارکت محصول شما را با نشان تجاری آن یعنی لوگوی آن خواهد شناخت.

پیشینه ی طراحی لوگو

پیش از آنکه به طراحی لوگو چیست برسیم لازم میباشد تا اندازه ای با پیشینه ی لوگو یا آرم آشنا شده و ببینیم اصلا لوگو چگونه بوجود آمده و چگونه از آن استفاده می شده. میتوان اینگونه گفت که تاریخچه ی لوگو به زمانی برمی گردد که انسان های نخستین با حکاکی کردن بر روی سنگ ها و نیز نقاشی کردن روی آنها سعی بر رساندن مقصود و مفهوم خود به دیگران داشتند. خود واژه ی آرم از زبان یونانی گرفته شده و به زبان ما وارد شده است. انواع مختلف آرم ها و لوگوها را می توان روی سکه های قدیمی بجا مانده از آن دوره ها، نشان هایی که رو حیوانات وجود داشتند و فیره میتوان دید. امروزه نیز می توان گفت عموم کسب و کارها برای خود لوگوی منحصر به فرد دارد که به نوعی معرف آن ها محسوب می شود.

جالب است بدانید که برخی از شرکت های مطرح در دنیا گاها اقدام به طراحی دوباره ی لوگوی خود میکنند یا تغییراتی روی آن اعمال می کنند که این امر کمک می کند تا کار آنها بهتر دیده شده و دوباره به چشم بیایند. این تغییرات می توانند عوض کردن نوع فونت، اندازه ی لوگو، رنگ آن و یا تغییر کلی در شکل لوگو باشد و یا اینکه دوباره لوگو را طراحی کنند و لوگوی جدیدی به بازار ارائه بکنند.

طراحی لوگو در کرج

نظرات