طراحی لوگو مینیمال

طراحی لوگو در کرج : شاید شما هم اصطلاح مینیمال را بارها و بارها شنیده باشید: یک متن مینیمال، یک دکور مینیمال، موسیقی مینیمال، طراحی سایت مینیمال و یا حتی یک لوگو مینیمال. اما معنی این اصطلاح چیست؟

مینیمال یعنی چه؟

مینیمالیسم (Minimalism) نام یک مکتب هنری میباشد که آثار مطرح‌شده در آن بر اساس ساده‌گرایی و بدون روش‌های پیچیده‌ی فلسفی و شبه‌فلسفی ایجاد شده. نام دیگر این هنر، هنر تحت اللفظی و یا هنر ABC میباشد.

جنبش مینیمالیسم پس از جنگ جهانی دوم در هنرهای تجسمی، موسیقی و سایر رسانه‌ها آغاز شد و بیشترین تأثیر خود را در دهه‌ی ۱۹۶۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰ در هنرهای تجسمی امریکا گذاشت. از هنرمندان برجسته در این مکتب می‌توان به دونالد جاد (Donald Judd)، اگنس مارتین (Agnes Martin)، دن فلاوین (Dan Flavin)، کارل آندره (Carl Andre)، رابرت موریس (Robert Morris)، آن ترویت (Anne Truitt) و فرانک استلا (Frank Stella) اشاره کرد.

اغلب این جنبش را واکنشی در مقابل اکسپرسیونیسم انتزاعی و مدرنیسم تفسیر می‌کنند. این اصطلاح در سایر رشته‌ها اعم از موسیقی، ادبیات، نقاشی، معماری و طراحی داخلی، استایل و غیره نیز به کار می‌رود و لوگو مینیمال نیز از انواع سبک‌های لوگو است که امروزه در جهان طراحی کاربرد وسیعی دارد.

مینیمالیسم در بیانی عامیانه به هر آنچه که با رعایت اصل سادگی، با حداقل عناصر و به دور از اضافات بتواند مفهوم مورد نظر خود را منتقل کند تعریف می‌شود.

لوگو مینیمال به چه معنی میباشد؟

لوگو مینیمال یکی از انواع سبک‌های لوگو و یک رویکرد طراحی میباشد که با استفاده از عناصر موجود، سادگی را به حداکثر می‌رساند و از فضا استفاده می‌کند. طراح در این نوع از لوگو با حداقل عناصر، اشکالی ساده و حتی تک‌رنگ مفهوم مورد نظر برند را به مخاطب می‌رساند.

در این نوع از لوگو جایی برای عناصر پیچیده و اضافی وجود ندارد. مغز انسان بطور معمول این سبک از طراحی را دوست دارد، چراکه پردازش و یادآوری آن بسیار آسان میباشد. در یک لوگوی مینیمال، مغز به جای صرف انرژی برای رمزگشایی تصاویر پیچیده یک راست بر سر اصل مطلب می‌رود و مفهوم مورد نظر برند را بدون گزافه‌گویی درک می‌کند.

لوگو مینیمالیستی چه ویژگی هایی دارد؟

لوگوهای به سبک مینیمال معمولا ویژگی های بارز و مشترکی دارند:

۱٫ سادگی در طراحی های مینیمال حرف اول را می‌زند.

۲٫ عناصر به کار رفته در لوگو های مینیمالیستی، ابتدایی و پایه‌ای و به دور از زرق و برق و اضافات فانتزی میباشد.

۳٫ تعداد رنگ‌های به کار رفته در آن کم میباشد و هر رنگ به جا و به ضرورت استفاده شده است و مفهومی دارد.

۴٫ تعداد طرح‌های به کار رفته در لوگو مینیمالیستی محدود و معمولا یک الی دو عدد میباشد.

۵٫ لوگوی مینیمالیستی بطور معمول در نگاه اول با مخاطب ارتباط خوبی برقرار می‌کند و به خوبی در ذهن او ثبت می‌شود.

۶٫ از انتقال مفاهیم پیچیده و فلسفی به دور میباشد.

۷٫ در لوگو مینیمال از فضاهای خالی زیادی استفاده می‌شود.

نظرات