طراحی لوگو:

طراحی لوگو در کرج : هر کسی که کاری را شروع می‌کند، برای رشد نام تجاری خود به یک لوگو نیاز دارد تا در صنعت خود به خوبی شناخته شود.

وقتی شروع به طراحی لوگو می‌کنید، باید ذهنیت درستی نسبت به آن داشته باشید و تمامی مراحل  آن را بدرستی انجام دهید.

ساختن یک لوگو حرفه‌ای و جذاب کاری است که به زمان، فکر، خلاقیت و همکاری نیاز دارد. اما به محض اینکه نتیجه کار را ببینید، متوجه خواهید شد که تمامی تلاش‌هایی که کردید ارزشش را داشته است. چرا که لوگو تاثیر خارق العاده‌ای در ثبت برند شما در ذهن مخاطبینتان دارد.

این مقاله ‍وبزی یک راهنما جامع و مفید میباشد که از پیدا کردن ایده تا انتخاب رنگ و فونت مناسب، شما را در طراحی لوگو از ابتدا تا انتها یاری می‌رساند.

فراموش نکنید مهمترین ماموریت شما برای انجام این کار این است که مخاطبانتان آن را فراموش نکنند.

طراحی لوگو

طراحی لوگو در کرج

چه چیزی لوگو را جذاب می‌سازد؟

درحالی که بیشتر جنبه‌های طراحی لوگو شما در طول مراحل طراحی آشکار خواهد شد، اما قطعاً نکات اساسی در مورد این کار وجود دارد که باید نسبت به آنها ذهنیت درستی داشته باشید.

بنابراین، قبل از اینکه طراحی خود را شروع کنید، ویژگی‌هایی را که یک لوگوی خوب ایجاد می‌کند، یادداشت کنید:

از سادگی برخوردار باشد: لوگو‌های ساده‌تر، بهتر قابل شناسایی میباشند. بنابراین سعی کنید پیام لوگویتان را به گونه‌ای در طرح وارد سازید که ارتباط با آن برای افراد آسان باشد.

نماینده کسب وکارتان باشد: لوگوی شما باید مخاطبان مورد نظرتان را مجذوب خود سازد و ارزش‌های کسب و کارتان را به تصویر درآورد. اطمینان حاصل کنید که عناصری که در طراحی خود استفاده می‌کنید مربوط به صنعت شما بوده و دقیقاً برند شما را نشان می‌دهد.

گذر زمان در آن نمود پیدا کند: ممکن میباشد بخواهید به مرور زمان طرح لوگو خود را تغییر دهید. با تمرکز بر کیفیت و پرهیز از طراحی‌هایی که بیش از حد مرسوم میباشند، لوگویی خلق کنید که به طرح‌هایی که در طول سال ها قبلی ارائه کردید، مرتبط باشد.

طرحی بسازید که در اندازه‌های مختلف قابل استفاده باشد: طرحی را انتخاب کنید تا در هر سایزی خوب باشد. لوگوی ‌که از همان ابتدا بتوان اندازه آن را تغییر داد و در رسانه‌های مختلف به نمایش گذاشت، کار شما را حرفه‌ای تر نشان خواهد داد.

طراحی لوگو برندینگ

  1. لوگو، عنصری اساسی در برندینگ است که هویت برند را نمایان می‌سازد. طراحی یک لوگو قوی و منحصر به فرد، برای برند شما اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در شناخت برند و تبلیغات آن تأثیر مهمی داشته باشد. در ادامه به برخی از مواردی که باید در طراحی لوگو برای برند در نظر گرفته شوند، پرداخته می‌شود:
  2. انتخاب مناسب نوع فونت: یک فونت مناسب با برند، می‌تواند در شناسایی و تأثیرگذاری بیشتر بر روی هویت برند کمک کند. انتخاب فونت‌هایی که با مضمون برند سازگاری دارند، می‌تواند در ایجاد هماهنگی در بین المان‌های بصری برند کمک کند.
  3. استفاده از رنگ‌ها: رنگ‌ها نیز می‌توانند در شناسایی و تأثیرگذاری بیشتر بر روی هویت برند کمک کنند. در انتخاب رنگ‌ها باید به مضمون و پیامی که برند می‌خواهد به مخاطبان خود منتقل کند، توجه کرد.
  4. استفاده از شکل‌ها: استفاده از شکل‌ها و آیکون‌ها، همچنین می‌تواند در تشخیص برند کمک کند. انتخاب شکل‌ها و آیکون‌هایی که با مضمون برند هماهنگی دارند، می‌تواند در ایجاد هویت برند مناسب کمک کند.
  5. سادگی طراحی: لوگوی برند باید ساده و قابل شناسایی باشد. یک طراحی پیچیده و بیش از حد جزئیات می‌تواند باعث بی‌اعتمادی مخاطبان به برند شود.
  6.  انتخاب نوع: در انتخاب نوع لوگو، باید به نوع برند و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، توجه کرد. برای برندهای فناوری و دیجیتال، لوگوهای شناور و انیمیشنی ممکن است مناسب باشند، در حالی که برای برندهایی که برای محصولات فیزیکی و واقعیت مجازی کار می‌کنند، لوگوهای سه‌بعدی و روانی می‌توانند بهترین انتخاب باشند. همچنین در انتخاب نوع لوگو، باید به نیازهای مخاطبان و بازار هدف توجه کرد و لوگویی را انتخاب کرد که بیشترین تأثیر را بر روی آن‌ها خواهد داشت.

طراحی لوگوی ساده مزایای بسیاری دارد، از جمله:

  1. ۱. قابلیت تشخیص بالا: لوگوهای ساده و کم ترکیبی به دلیل عدم پیچیدگی طرح، برای مخاطبان به راحتی قابل تشخیص هستند و به یاد می‌مانند.
  2. ۲. شناخت برند بالا: لوگوهای ساده و منحصر به فرد برای برند شناسایی قوی ایجاد می‌کنند و به مخاطبان کمک می‌کنند تا آن برند را از برندهای دیگر تمایز دهند.
  3. ۳. سهولت در استفاده: لوگوهای ساده و کم ترکیبی از نظر قابلیت چاپ و استفاده در تبلیغات، برچسب‌ها، سربرگ‌ها، وب‌سایت‌ها و موارد دیگر ساده‌تر هستند.
  4. ۴. سادگی در به‌روزرسانی: لوگوهای ساده از نظر به‌روزرسانی و تغییرات کمتری نیاز دارند و در صورت نیاز به تغییرات کوچک، به راحتی انجام می‌شوند.
  5. ۵. قابلیت استفاده در زمینه‌های مختلف: لوگوهای ساده و کم ترکیبی برای برندها در زمینه‌های مختلف، از جمله صنعتی، فناوری، مد و غیره قابل استفاده هستند.

بنابراین طراحی یک لوگوی ساده و منحصر به فرد می‌تواند به شناسایی و شناخت برند کمک کند و در استفاده‌های مختلف برای برند مفید باشد.

نظرات