طراحی پست اینستاگرام

امروزه اینستاگرام مانند یک قهوه ی صبح برای افراد است که میخواهند روز خود را با ان اغاز کنند. شما هم میخواهید با فضاهای جدید و خدمات جدید آشنا شوید، طراحی پست اینستاگرام از یک زمانی به بعد رشد چشمگیری پیدا کرده زیرا که افراد به دنبال محتوا جذاب تر برای درگیر کزدن مخاطب خود هستند

برای صفحه تان ظاهری خوب سازید خواندن اخبارهم شما کمک خواهد کرد . استفاده از هشتگ ها برای رشد در اینستاگرامتان تاثیر گزار و  بعلاوه در ادامه می خواهیم یاد بگیریم که چگونه از این حجم تعاملات سهم خودمان را بگیریم .

اما چرا پست هایت اینستاگرام انقد  اهمیت دارد ؟

اهمیت طراحی پست اینستاگرام

چون مردم  اینستاگرام درصد تعامل بالایی با برندها دارند.

 

منظورمان از تعامل لایک کردن و اشتراک گذاری محصولات و خرید از آن برند را شامل می شود. پس تصور می کنم قانع شده باشید که صرف وقت و دادن اهمیت به ظاهر پست ها به چه اندازه مهم  است.

نکاتی برای طراحی پست اینستاگرام

اول  اینکه به یه سوال مهم جواب بدهید

شما در چه راستایی است؟ این سوال مهم است

اینکه توجه مخاطبان  را به خود جلب کنیم و  به توافق  برسیم  ، اما می خواهیم از این توجه  چه سودی ببریم؟

چه نکتاتی قرار است برند شما و صفحه ی آن در اینستاگرام را متمایز از رقیبانتان بکند؟

چرا مردم باید شما را فالو کنند. ابتدا تمام صفحات برندهای معتبر را بررسی کنید.

. این نکاته ها و پیاده سازی ها اصلا دشوار نیست. ترفندهایی وجود دارد که باید بدانید و این تکنیک ها را اجرا کنید. با هم این موارد را بررسی  کنیم:‌

به ظاهر و احساساتی که به مخاطبتان میدهید توجه کنید 

اول از همه قرار است منتشر کنید  . این نحوه ی نمایش قرار است ظاهر و احساسی را که قرار است به مخاطب منتقل کند .قالب پست های شما قرار است منتقل کننده ی استایل و کیفیت برند شما باشند

محتواها تواند شامل تصاویر

طراحی شده عکس، ویدئو، پوستر های از پیش آماده و مواردی از این قبیل باشند

محتوا در هرنوع و فرمتی که باشندباید  بتواند با کاربران خود ارتباط برقرارکنند نمونه هارا ببینید:

همانطور که  در عکس مشاهده میکنید

برای طراحی پست اینستاگرام مثلا صفحه چنین ظاهری داشته باشد. این موضوع قطعا توجه تاره وارد ها را به صفحه جلب می کند. با چنین محتواهای خلاقانه ای ارتباط برقرار کنید از طرفی این موضوع اصالت برند را می رساند. توجه کنید که سلیقه ی انسان ها روز به روز تغییر می کنند

مهم برند سازی است که باید در طراحی ان دخیل کنید

برندینگ صرفا طراحی لوگو یا   روی تصویرها یا ویدئوهایتان نیست. زمانی که  در مورد برندینگ در اینستاگرام صحبت می کنیم یعنی ساخت نمایی برای صفحه است که متمایز باشد. برند شما شخصیتی هایی دارد که باید آن را در ظاهرش به نمایش بگذارین .

ویرایش عکسها

هر روز عکسهایی برای رشد کسب و کارتان بگزارید و  در این فضا منتشر کنید، نکته مهم این است که نسبت به ویرایش عکسها با استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن ها حساس باشیم  یک ادیت زیبا می تواند از یک تصویر ساده،‌نمای فوق العاده ای زیبایی بسازد. اهمیت موضوع را زمانی متوجه می شوید که به تجهیزات حرفه ای عکاسی در اختیار نداشته باشید

. این اپلیکیشن ها و نرم افزارها را در بند جداگانه ای بررسی خواهیم کرد . شما میتوانید با سادگی با تغییر نور، پرسپکتیو، گرما و درخشش عکس های ساده را متفاوت و بهتر نشان دهید.

در نتیجه اگر در ابتدای راه تجهیزات حرفه ای برای ایجاد قالب برای اینستاگرامتان ندارید،‌ادیت عکس با نرم افزارهایی که به سادگی قابل دسترسی هستند مشکلتان را به سادگی میکنند.

اعمال فیلترهای گوناگون

اینستاگرام در درون خود فیلترهای زیادی بر روی تصاویر در نظر گرفته است. این فیلترها مانند همان ادیت عکس که در بند قبلی بررسی کردیم می تواند به عکسهای ساده جلوه های خوبی ببخشد.

شاید در حالت عادی برای گزاشتن  این جلوه ها در دنیای واقعی کار سختی در پیش داشته باشید. اما نصب چندین  اپلیکیشن و نرم افزار ساده برای اعمال فیلتر روی عکسها برای حل کردن مشکل ها کافی است .

پس در نتیجه که مشاهده کردید،‌شما می توانید در چهارچوب مربع شکلی که اینستاگرام برای شما در نظر گرفته کارهای خارق العاده ای و خوبی انجام دهید. با وجود اپلیکیشن هایی که وجود دارند،‌انجام دادن این  کارها تا سطوح بالایی نیاز به دانش تخصصی ندارد. تا به اینجای این نوشته بیشتر درمورد   پیرامون عکس هایی صحبت کردیم که با دوربین عکاسی هم گرفته می شوند.

نکته های مهم: مطالب گفته شده در این بخش برای  کسب و کارهایی که دارای محصولاتی هستند مفید است.

شما باید محصولاتتان را به بهترین نحو به کاربران نماییش بدهید و آنها را قانع کنید که بهترین هستید.

فراموش نکنید که  امروزه در اینستاگرام رقبای زیادی دارید. سهل انگاری در نمای آنچه به مخاطبانتان ارائه می دهید به ضرر کسب و کار شما تمام خواهد شد

احتمال دارد در ابتدای این راه نتوانید از تجهیزات حرفه ای استفاده کنید و این طبیعی است. هوشمندی شما در استفاده از نکاتی که در این بخش ارائه کردیم؛ از محتواها و تصاویر ساده، تصاویری حرفه ای خواهد ساخت.

نرم افزارهای طراحی پست اینستاگرام

  •  طراحی پست اینستاگرام
  • برای کارکردن با نرم افزارهای گرافیکی باید اندکی دانش فنی داشته باشید. اگر تصمیم داشتید که طراحی قالب پست اینستاگرام راخودتان برعهده بگیرید باید با مفهوم  طراحی تا حدودی آشنا باشین.
  • آشنایی با رنگ ها و کابرد آنها نکته های مهمی است که باید بدانید.  در ادامه چندین نرم افزار و اپلیکیشن مهم برای طراحی که کاربردهای  بیشتری دارند معرفی میکنیم
  • نرم افزار فتوشاپ
  •  تقریبا با فتوشاپ هر کاری در زمینه ی طراحی گرافیک قابل انجام است. ولی برای نصب فتوشاپ باید هزینه پرداخت کنید، برای کاربران ایرانی نسخه ی کرک شده ی نرم افزار به سادگی قابل دسترسی خواهد بود .  کافیست با جستجوی عبارت ” دانلود فتوشاپ ۲۰۲۰″ آخرین نسخه ی این نرم افزار را داشته باشید.
  • با این دوره ها میتوانید  کار با این نرم افزار راتا حدودی یاد بگیریدوآشنایی پیدا کنید. ولی  با اینکار شما به یک طراح گرافیست تبدیل نمی شوید.
  • ولی برای طراحی قالب پست اینستاگرامی نیازی به طراح گرافیست بودن نیست.
  • طراحی قالب پست اینستاگرام
    • نرم افزار ایلاستریتور:
  • ایلاستریتور عضو خانواده ی گرافیک ادوبی است که به لحاظ حرفه ای بودن به فتوشاپ شباهت زیادی دارد.
  • نسخه ی کرک شده ی ایلاستریتور نیز  وجود دارد. شما به راحتی می توانید آن را دانلود کرده و یا با قیمت مناسبی ان را  تهیه کرده و نصب کنید.
  •  ایلاستریتور برای طراحی وکتور؛ لوگو، تایپوگرافی ها و آیکون ها استفاده خواهیم کرد
  • شاید  برای  یادگیری ایلاستریتور نسبت به فتوشاپ زمان بیشتری لازم دنیاز باشد ولی برای طراحی قالب های اینستاگرام این سطح از یادگیری کافی است.

طراحی قالب پست اینستاگرام

      • نرم افزار افتر افکت:

     

  • امی خواهید یک نرم افزار ویرایش حرفه ای برای پست هایتان که در قالب ویدئو  داشته باشین ‌موردی بهتر از افترافکت وجود ندارد.
  • این نرم افزار مانند خانواده ی قدرتمند ادوبی است و کاربرد های آن در اصل فراتر از ساختن ویدئوهای ساده برای اینستاگرام است
  • . افتر افکت نیز دو عضور قبلی  خانواده به صورت رایگان یا با مبلغ بسیار کمی تهیه کرده و نصب خواهید کرد . اما یادگیری کار با این نرم افزار نسبت به دو مورد قبلی زمان و حوصله  بیشتری از شما می گیرد و دشوارتر خواهد بود
  • اگر می خواهید برای لوگوی خود  موشن گرافیک های جذاب و خوبی بسازین افتر افکت بهترین و حرفه ای ترین گزینه برای شما است

طراحی قالب های پست اینستاگرام

 

اگر به دنبال طراحی پست اینستاگرام در کرج هستید با مجموعه ما در تماس باشید تا بهتری طراحی را متناسب با کسب و کار و محتوای شما انجام دهیم

 

نظرات