مزایای استفاده از کاتالوگ:

طراحی کاتالوگ در کوتاه ترین زمان : کاتالوگ یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی آفلاین و چاپی میباشد و بسیاری از صاحبان برند و کسب وکار برای معرفی محصولات خود از کاتالوگ استفاده میکنند.

کاتالوگ دارای مزایای بسیار زیادی میباشد که میتوان از مهمترین آنها به معرفی برند و شرکت، معرفی محصولات و یا خدمات و افزایش فروش اشاره نمود.

برای افزایش میزان تاثیرگذاری کاتالوگ بر روی مشتریان بهتر میباشد که در نحوه طراحی، انواع و چاپ آن دقت شود.

نحوه ی طراحی کاتالوگ:

عواملی مثل اندازه ی فونت، رنگ و عکس مناسب می‌تواند در نحوه ی طراحی کاتالوگ موثر باشد.

  • انتخاب اندازه ی متناسب فونت:

هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بهتر میباشد که در اندازه‌های آن دقت بشود. استفاده از دو یا سه اندازه متفاوت فونت در کاتالوگ باعث ایجاد هارمونی مناسب و افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان می‌گردد.

  • انتخاب رنگ مناسب:

هنگامی که می‌خواهید رنگ مناسبی را برای طراحی کاتالوگ انتخاب کنید این موضوع را در نظر بگیرید، که رنگها می‌توانند یک پل ارتباطی بین مشتریان با محصول و برند ایجاد بکنند. با توجه به علم روانشناسی رنگ، برای معرفی و انتقال پیام برند و محصولات به مشتریان از رنگ‌های مناسب و جذاب در طراحی کاتالوگ استفاده شود.

  • انتخاب عکس مناسب:

انتخاب عکس کاتالوگ در انتقال پیام به مخاطب تاثیرگذار میباشد. هنگام طراحی کاتالوگ بهتر است از عکس‌هایی استفاده بشود که بتواند پیام محصولات و خدمات را بصورت شفاف به مخاطبان انتقال دهد.

انواع کاتالوگ:

کسب‌وکارها با توجه به هدف و نوع پیام انتقال دهنده به مخاطب جهت طراحی کاتالوگ اقدام می‌کنند. کاتالوگ دارای انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی میباشد، که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاتالوگ‌های علمی (معرفی محصولات علمی)، هنری (معرفی آثار هنری) و فروش اشاره نمود. همان‌گونه که از اسم کاتالوگ فروش پیداست، این نوع کاتالوگ برای معرفی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات