برخلاف ذهنیت پرتردیدی که در جامعه ما نسبت به کار عکاسان تبلیغاتی ایرانی وجود دارد باید اذعان کنم که این شاخه از عکاسی تبلیغاتی در ایران از لحاظ پتانسیل های بالفعل و بالقوه در بین کشورهای جهان دارای یک وضعیت ویژه و استثنایی است.

طبق برسی هایی که این حقیر انجام داده ام به این نتیجه رسیده ام که تقریبا  عموم کشورهای در حال توسعه، چه کشورهایی که از لحاظ صنعت و تجارت نسبت به ما در وضع تقریبا مساوی قرار دارند و چه حتی آنهایی که تا حد قابل توجهی در سطح بالاتری می باشند، سطح کار عکاسانشان به سطح کار عکاسان ایرانی نمی رسد.
شاید یکی از دلایلی که باعث شده امروزه شاهد حرکت رو به جلوی عکاسی تبلیغاتی در ایران باشیم این باشد که ما همواره خود را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کرده ایم که البته از این بابت جای بسی خوشحالیست، ولی اگر خوب دقت کنیم می بینیم که برای صنعت نیمه جان کشور ما و تجارتی که عمده آن بر پایه رانت خواری می گردد و اجازه رقابت را به تولید کنندگان نمی دهد و با وجود روشهای سنتی تجاری متداول که با ابزارهای تجارت مدرن بیگانه است، شاید این سطح از عکاسی تبلیغاتی برای شرایط فعلی کشور ما قدری زیادی هم باشدیا به عبارت دیگر میتوان گفت این شاخه از عکاسی در ایران فراتر از بستر خود حرکت کرده است.
اگر به آرشیو عکاسان تبلیغاتی موفق که تعدادشان هم کم نیست نگاهی بیندازیم به عکسهای زیادی برمی خوریم که در سطح استانداردهای کشورهای صنعتی و توسعه یافته است اما مواردی از قبیل عدم ارائه صحیح عکس، کیفیت پایین چاپ افست در غالب موارد، عملکرد ضعیف در برنامه ریزی و اجرای پروژه ها از جانب بسیاری از شرکتهای تبلیغاتی، آشنا نبودن برخی از گرافیستها با قابلیتهای عکس، اعمال نظرهای غیر کارشناسانه سفارش دهندگان در انتخاب عکس و بی استعدادی فراگیر عکاسان تبلیغاتی ایرانی در مطرح کردن خود و کارهای خود و … باعث شده تا بعد از ۳۵ سال سابقه فعالیت پر افت و خیز ولی مستمر این شاخه از عکاسی، بخش عظیمی از جامعه هنری و غیرهنری نسبت به کار عکاسان تبلیغاتی ایرانی به دیده تردید بنگرند. امید است که با تاسیس انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی در آینده بسیار نزدیک با همت عکاسان، در سایه حرکتهای گروهی، این شاخه معتبر عکاسی در کشور ما به جایگاهی که لایق آن است تکیه زند و با کسب قدرت و اعتبار بیشتر، نقش مؤثرتری در گردش اقتصادی جامعه از خود ایفا نماید.

 

 

عکاسی تبلیغاتی در کرج

 

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله  عکاسی تبلیغاتی در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات