عکاسی صنعتی یکی از شاخه های جامع عکاسی است. عکاسی صنعتی رشته های عکاسی از صنایع غذایی، پوشاک، طلا و جواهرات، صنایع ورزشی، دکوراسیون، معماری ساختمان و کالاهای تجاری و هر آنچه مربوط به تولید و صنعت باشد را شامل می شود. بنابراین هر تولید کننده، فروشنده و سرمایه گذار در حوزه تجارت خود به یک عکاس صنعتی نیاز دارد. شاید خود شما تولید کننده باشید و قصد داشته باشید هزینه ها را کاهش دهید. در چنین شرایطی به طور حتم حضور جدی در بازار کار و درآمد بسیار خوب از ویژگی های عکاسی صنعتی است. گرچه سختی کار، تجهیزات مناسب، شیوه ارتباط با مشتری  موارد قابل توجهی است.

 

مسئولیت نمایش بهترین ویژگی ها و دیدنی ترین بخش های یک محصول به مشتری به عهده عکاس صنعتی است. شاید به نظر شما نقش کلیدی یک عکاس در این زمینه کم باشد، ولی بدون شک یکی از مهمترین وظایف را در پروسه فروش محصول به عهده عکاسی است. اساس تصویری که در رسانه های تبلیغاتی مانند: مجلات، سایت ها، بیلبوردها، آگهی ها، کاتالوگ ها و غیره می بینید عکس از محصولی است که عکاس آن را گرفته است. البته نمایش تصویری دور از آنچه در واقعیت است به دور از صداقت در حقیقت است و نمایش زیبای واقعیت تبحر عکاس را نشان می دهد.

 

دوره عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مبتنی بر اصول اولیه و ضروری برگزار خواهد شد. آشنایی با تجهیزات مناسب عکاسی صنعتی، تحلیل و بررسی آثار موفق و تاثیرگذار، بکارگیری دانش بصری، و کسب مهارت در عکاسی از اجسام مختلف با متریال های گوناگون، نحوه عکاسی از کالاهای بسیار کوچک و بسیار بزرگ و غیره از موارد مورد بحث در این دوره است. پس از پایان این دوره می توانید بصورت حرفه ای وارد بازار کار شده و درآمد کسب کنید.

 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کرج

 

انواع عکاسی صنعتی

همان ‎طور که اشاره شد، عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است و انواع مختلفی از عکاسی زیر شاخه آن قرار می‎گیرد. در ادامه با بعضی از شاخه‎های عکاسی آشنا می‎شویم.

عکاسی تبلیغاتی

از عکاسی تبلیغاتی به طور کلی با هدف به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامه‎ها، بروشور و غیره استفاده می‎شود. شما می‎توانید در وب‎سایت‎ ها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و بیلبوردها شاهد استفاده از این نوع عکاسی برای تبلیغ یک کالا یا خدمات باشید. عکاسی تبلیغاتی یکی از محبوب‎ترین شاخه‎های عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب افراد به خرید است.

عکاسی هوایی

یکی دیگر از شاخه های عکاسی صنعتی در کرج عکاسی هوایی شاخه‎ای از عکاسی است که تصاویر از ارتفاع بالایی گرفته می‎شود. عکس‎ها با استفاده از دوربین‎های پیشرفته از درون هلیکوپترها، سیستم‎های هواپیمایی، پاراشوت (چتر نجات) و بالون‎ها گرفته می‎شوند. مفاهیم استفاده شده در عکاسی هوایی شامل فاصله کانونی، تعداد فریم‎ها، علائم اطمینان، پوشش استریوسکوپیک، خطوط هوایی و نقشه‎های راهنما می‎شود.

عکاسی معماری و نمای داخلی

عکاسی معماری و نمای داخلی شامل عکس ‎برداری از ساختمان‎ها، بناها و نمای داخلی یک خانه یا رستوران یا هرگونه فضایی می‎شود. عکاسان این رشته از عکاسی با استفاده از تکنیک‎های نورپردازی و عکاسی زیبایی یک نما یا فضای داخلی آن را به تصویر می‎کشند. از این نوع عکاسی در تبلیغ یک رستوران، آپارتمان‎ها برای وب‎سایت‎ های مشاوره املاک، خانه‎ها و موارد متعدد دیگر برای جذب مشتری استفاده می‎شود.

عکاسی ماشین

یک عکاسی متخصص در زمینه عکاسی ماشین توسط شرکت‎های ماشین‎سازی و دلال‎های ماشین به کار گرفته می‎شود تا از یک برند جدید یا ماشین‎های فعلی یک شرکت را عکاسی کند تا بتوانند به کمک آن آگاهی مشتری از ویژگی‎های یک ماشین و مزایایی که برای او به همراه دارد را بالا ببرند. با توجه به اشتیاق شدیدی که افراد به ماشین‎ها دارند، عکاسی ماشین با سطح تقاضای بالایی روبرو شده است. این نوع عکاسی صنعتی در کرج هرگونه ویژگی ممتاز و جدید را در یک ماشین به تصویر می‎کشد تا علاقه مشتریان به ماشین بیشتر شود.

 

نظرات