انواع موشن گرافیک ها

۱_ویدیو رئال:

ویدئوهایی میباشند که در آن از فضاهای واقعی فیلم‌برداری می‌شوند و اطلاعاتی را گزارش می‌دهند. در ویدئو رئال‌ها از طرح‌های گرافیکی استفاده خاصی نمی‌شود و محوریت اصلی و بار انتقال پیام بر دوش فیلم‌برداری، صدابرداری، صداگذاری و تدوین است.

۲_ویدیو موشن:

این دسته از موشن‌ ها، تلفیقی از فیلم‌برداری و گرافیک میباشند که عمدتاً این گرافیک‌ ها علاوه بر افزایش جذابیت برای نمایش اطلاعاتی به کار می‌روند که با فیلم‌برداری قابل‌ارائه نیستند.

۳_استاپ موشن:

استاپ موشن تکنیکی است که برای ساخت آن از اشیای واقعی عکاسی می‌شود. در این شیوه، اشیا به‌صورت کم و جزئی حرکت داده می‌شوند و از هر حرکت عکاسی می‌شود. سپس تمامی عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، پشت سر هم قرار داده می‌شود تا حس حرکت را القا کند.

موشن‌ گرافیک:

موشن‌ گرافیک از دو واژه «موشن» و «گرافیک» ساخته شده و به معنای ساده، گرافیکی است که دارای حرکت است و برای انتقال پیام از قابلیت‌های هر دو استفاده می‌شود. عموماً در آن‌ها از تصاویر واقعی استفاده نمی‌شود و برای طراحی گرافیک آن از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک همچون فتوشاپ و ایلاستریتور بهره می‌گیرند.

ارائه محتوا به‌صورت موشن‌ گرافیک، به دلیل وجود حرکت و صدا، جذابیت بیشتری را برای مخاطب به همراه دارد.

اینفو موشن:

اینفو موشن ها ویدیوهایی میباشند که در آن‌ها از تکنیک اینفوگرافیک برای انتقال محتوا استفاده می‌کنند. در واقع گرافیک و حرکت به گونه‌ای استفاده می‌شود که بتوان از تکنیک‌های اصلی اینفوگرافیک برای نمایش محتوا استفاده کرد.

انیمیشن:

انیمیشن‌ها ویدیوهایی میباشند که حتماً دارای کاراکتر خاص و داستان مشخصی میباشند و غالباً به لایه‌های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت‌ها و پرسوناژها می‌پردازد. بر خلاف موشن‌ گرافیک‌ ها کاراکترمحور هستند.

شاید شما هم موشن ها را در قالب ویدئوهای تبلیغاتی و فیلم های کوتاه در شبکه های مجازی بسیار زیاد دیده باشید. عموما مخاطبین شبکه های اجتماعی ترجیح میدهند که محتوای جذاب و متفاوت را دنبال کنند. لذا موشن به دلیل جذابیت در استفاده از رنگ، شخصیت و فضای متفاوت کاربرد زیادی پیدا کرده است.

ضمنا با توجه به افزایش سرعت اینترنت در جهان و پیدایش اینترنت های نسل ۴ و ۴٫۵ g و همینطور به طور همزمان افزایش دسترسی و ضریب نفود و کاهش قیمت اینترنت، محتواهای ویدیویی مورد اقبال بیشتری نسبت به قبل قرار گرفته است.

نظرات