نکات مهم در مورد طراحی کاتالوگ:

طراحی کاتالوگ در کرج : بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه ی تجاری چاپی میباشد که شامل  مشخصات، کاربرد کلی کالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر که مورد نیاز مصرف کنندگان و مشتریان است، قرار می گیرد. تفاوت کاتالوگ و بروشور بدین ترتیب است که کاتالوگ برای توزیع کننده ها طراحی و چاپ می گردد، اما بروشور برای مصرف کننده جز. و در ادامه می توان به کم هزینه تر بودن بروشور نسبت به کاتالوگ اشاره کرد.

بـصورت کلی برقراری ارتباط موثـر با مشتریان برای هـر سازمان اهمیـت بسیار زیادی دارد و در ایـن امر یکی از بهتـرین و کارآمدترین ابزارها برای معرفی، بروشور میباشد و محصولات شرکت ها را به شکلی جالب و جذاب در اختیار بیننده قرار می دهد. بطور کلی طراحی بروشور شکل انتقال اطلاعات را جذاب تر میکند. برای طراحی بروشور باید هدف مشتری و انتظارات سفارش دهنده را در نظر گرفت.

نکاتی که در طراحی کاتالوگ باید به آن دقت داشت :

لوگو:

 لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی میباشد که حتما در طراحی باید استفاده شود. در صورت نداشتن لوگو و تمایل سفارش دهنده طراحی آن بپردازید چون لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شرکت سفارش دهنده است. لوگو میتواند در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور نقش یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی مهم را ایفا بکند.

عکس ها:

بروشور یا کاتالوگ خودتان را با متن ها و مطالب خسته کنند طولانی مثل یک کتاب داستان پر نکنید. یکی از عناصری که کمک میکند بروشور و کاتالوگ شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر کار میباشد . حدالمکان از عکس های با کیفیت استفاده کنید. بنابراین صرف هزینه برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد، تا طرحی بهتر و خاص تری ارائه بشود. نکته مهمی دیگر این میباشد که هر چقدر نوشته ها از عکس های مربوطه کمتر باشد کار بیشتر جلب نظر می کند.

رنگ:

رنگ ها یکی دیگر از عناصر جذب کننده و مهم هر طرحی میباشند. به علت اهمیتی که رنگ ایفا میکند ، رنگی چاپ کردن کار ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب، طرح را به گونه ای برجسته تر و چشم گیرتر در بروشور معرفی میکنید. میانگین زمانی که یک فرد به یک بروشور نگاه می کند معمولأ ۷ ثانیه میباشد و این رنگ است که بیننده را راغب به توجه و صرف کردن وقت بیشتری میکند. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب ، چشم بیننده را به خود جلب نمیکند.

فضا:

در فضای بروشور بهتر است متون بروشور علامت گذاری بشود و با نشانه ها، موضوع آنها دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر در بروشور کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیبا تر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن بروشور پیدا کند.

نظرات