طراحی لوگو برای یک سازمان  شرکت و یا  یک کسب و کار کوچک یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که بدون آن هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند چندان موفق و حرفه‌ای جلوه کند. اما آنقدرها که بعضی فکر می‌کنند هم کار ساده­ و پیش پا افتاده‌ای هم  نیست. اهمیت داشتن لوگو و آرم برای هر کسب و کاری، حساسیت طراحی و دیزاین آن را بیشتر می‌کند، بنابراین انتخاب یک طراح لوگو و یک روش طراحی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. طراحی لوگو یک زیرساخت است که روش‌ها، اصول، ابزار و تکنیک‌های ویژه‌ای دارد.

 

 

طراحی لوگو کرج

 

هدف از طراحی لوگو چیست؟

 

دلایل متعددی برای لزوم اصول طراحی لوگو برای هر برندی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لوگو نشانه حرفه ای بودن شماست
  2. اعتماد مشتریان را بیشتر به کسب و کار شما جلب می‌کند
  3. راحت‌تر و با سرعت بیشتری قابل شناسایی خواهید بود
  4. در بازار رقبا حرفی برای گفتن خواهید داشت و از آن‌ها متمایز می‌شوید
  5. یک دید کلی به مشتری و مخاطبان از نوع کسب و کارتان می‌دهد
  6. جلوه بصری کار شما را بیشتر کرده و در تمام تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد
  7. لوگو بستری است که شما را حتی در سطح جهانی به مخاطبان معرفی می‌کند و به کسب و کارتان رونق می‌دهد

اما در کنار تمام این موارد پر واضح است که اصلی‌ترین هدف و مزیت داشتن لوگو، این است که یک برند در بازار هدف شناخته شود و در یاد و خاطر همه ماندگار شود. مانند لوگوی برند نایک که با شنیدن نام آن هم تصویر لوگو و هم تمام محصولات آدیداس را در ذهن مجسم می‌شود.

 

 

دراصول طراحی لوگو،اورجینال بودن دارایی ارزشمندی محسوب می‌شود. مردم ذاتاً به سمت چیزی که تازه، جدید و منحصر به فرد است جذب می‌شوند. اگر لوگوی شما شبیه برندهای دیگر باشد، یا آن‌ها را یاد برندهای شرکت‌های دیگر بیندازد، هدف لوگوی شما پایمال می‌شود.

از سوی دیگر، شاید کپی کردن لوگوی شرکتی دیگری باعث شکست شما نشود، اما باز هم کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی خواهد بود. چرا باید شهرت محصولات خود را با کپی برداری و تقلید از طرحی معروف خراب کنید؟ البته این اتفاق به طرزی باور نکردنی در همه جای دنیا در حال اتفاق است. اما معنایش این نیست که کار درستی به شمار می‌رود.

نظرات