لوگو تایپ:

انواع طراحی لوگو : درست مانند لوگوی مونوگرام، لوگوتایپ یک آرم مبتنی بر قلم و نوشته میباشد که تنها روی نام یک کسب و کار متمرکز میباشد. به ویزا و کوکاکولا فکر بکنید. وقتی یک شرکت دارای نام مختصر و مشخص باشد، لوگوتایپ واقعا خوب کار میکنند و جزو بهترین لوگو ها در این زمینه خواهد بود. نماد Google نمونه ای عالی از این نوع لوگو میباشد. این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است، بنابراین، هنگامی که لوگو تایپ با یک تایپوگرافی قوی ترکیب شود، این آرم به ایجاد شناخت قوی برند کمک می کند. همچنین، مانند یک آرم مونوگرام، دقت در انتخاب نوع تایپوگرافی یک تصمیم مهم خواهد بود. از آنجا که توجه شما به نام شما متمرکز خواهد شد، باید توجه خود را معطوف خوانایی هر چه بیشتر لوگوی طراحی شده بکنید.

طراحی لوگو در کرج

لوگو مونوگرام:

این نوع لوگو ها با استفاده از ترکیب حروف اول نام شرکت ها و ایجاد یک تایپوگرافی خلاقانه و ساده دست به خلق لوگوهای فوق العاده شیک و زیبایی می زنند. نکته لازم توجه در این نوع لوگوها این است که تنها با استفاده از چند حرف از نام تجاری شما اقدام به بیان داستان کسب و کار شما خواهند کرد. بهترین محل استفاده از این نوع لوگوها زمانیست که نام کمپانی یا شرکت شما بلند است که با مخفف کردن نام و نگه داشتن چند حرف از آن پروسه طراحی لوگو آغاز خواهد شد. بطور مثال، گفتن و به یاد آوردن ناسا به جای استفاده از نام کامل این مجموعه که اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده آمریکا میباد به مراتب راحت تر میباشد. از آنجا که تمرکز روی حروف ابتدایی نام های تجاری است، فونت انتخاب شده و یا ایجاد شده بسیار مهم میباشد تا مطمئن شوید که آرم شما نه تنها با آنچه شرکت شما انجام می دهد، بلکه در هنگام چاپ روی کارت ویزیت قابل خواندن باشد. همچنین، اگر در حال حاضر به اندازه کافی شناخته شده نیستید می توانید نام کامل شغل یا خدمت ارائه شده توسط شما یا کسب و کارتان را زیر لوگو درج بکنید تا مردم فورا متوجه نوع فعالیت شرکت شما بشوند.

 لوگو تصویری:

یک علامت تصویری (که گاهی به آن سمبل یا لوگو نماد گفته می شود) یا نشانه ای مبتنی بر طراحی و اصول گرافیکی میباشد. برای درک هرچه بهتر این لوگو میتوان گفت که لوگوی تصویری درست همان تصویر یا شکلی است که پس از شنیدن نام یک کسب و کار در ذهن شما نقش خواهد بست. لوگو نمادین اپل و پرنده توییترنیز از همین دسته لوگوها میباشند. آرم های هر یک از این شرکت ها چنان جذاب است و فرآیند برندینگ روی هر کدام از این لوگوها به گونه ای انجام شده که مخاطبان با شنیدن نام آن ها به یاد تصاویر نام برده خواهند افتاد. به همین دلیل، می تواند برای شرکت های جدید یا کسانی که دارای برند تجاری شناخته شده نیستند، یک نوع آرم فریبنده باشد. بزرگترین چیزی که باید هنگام تصمیم گیری برای طراحی لوگو با علامت تصویری در نظر بگیرید این است که چه تصویری را انتخاب کنید. این تصویر همان چیزی است که تمام وجوه شرکت شما را در بطن خود جای خواهد داد. شما همچنین باید در مورد پیامدهای گسترده تر تصویری که انتخاب می کنید فکر کنید: آیا می خواهید با نام خود بازی بکنید؟ یا به دنبال ایجاد معنای عمیق تر میباشید (فکر کنید چگونه ارواح اسنپ چت به ما میگوید این محصول چه کاری انجام می دهد)؟ یا آیا می خواهید احساسات خاصی را در دل مخاطبان خود زنده کنید.

لوگو شخصیت:

لوگوهای شخصیت، آرم هایی میباشند که یک شخصیت مصور را در بر می گیرند. اغلب رنگارنگ، گاه کارتونی، و همیشه سرگرم کننده هستند.  شخصیت ها یک راه عالی برای داستان سرایی برند شما هستند. لوگوهایی که از یک شخصیت برای نشان دادن برند خود استفاده می کنند می توانند تمام داستان برند خود را در قالب یک شخصیت ارائه دهند. همچنین می توان به این شخصیت ها به عنوان سفیر تجارت و کسب و کار خود نگاه کرد. از بهترین لوگوهای مبتنی بر شخصیت می توان به لوگوی KFC اشار کرد. این نوع لوگو ها برای شرکت هایی که میخواهند با توسل به خانواده ها و کودکان، فضایی سالم ایجاد کنند، عالی هستند.

 لوگو انتزاعی:

لوگوی انتزاعی نوع خاصی از لوگوهای تصویری میباشد و به جای اینکه شامل یک تصویر قابل تشخیص باشد (مانند سیب یا پرنده)، یک شکل هندسی انتزاعی را شامل می شود که در بر گیرنده تمامی نکاتی خواهد بود که شما میخواهید از آن برداشت شود. چند نمونه مشهور این نوع لوگو عبارتند از: دایره تقسیم شده Pepsi یا گل استری Adidas. عملکرد این نوع از لوگوها به علت تراکم اطلاعات و مفاهیم در یک تصویر خاص از عملکرد قابل قبولی برخوردارند. با این وجود، به جای اینکه محدود به تصویری از چیزهای قابل تشخیص باشید، آرم های انتزاعی به شما امکان می دهند تا چیزی را بی نظیر و منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود بسازید. فایده یک نشان انتزاعی این میباشد که شما بدون تکیه بر پیامدهای فرهنگی یک تصویر خاص می توانید آنچه را که شرکت شما به صورت نمادین انجام می دهد، منتقل کنید. از طریق رنگ و فرم می توانید معنا و مفهوم را بسط داده و احساسات را در مورد برند خود پرورش دهید.

برای طراحی لوگو در کرج با ما درتماس باشید.

نظرات