انواع کاتالوگ و بروشور

از نظر مدل های چاپ و طراحی، سه نوع بروشور و کاتالوگ وجود دارد به صورت:

  • لت دار
  • منگنه ای
  • سیمی

 

انواع کاتالوگ

 

انواع بروشور

 

 

نوع لت دار آن بیشترین استفاده را در طراحی بروشورها دارا میباشد. اما در طراحی کاتالوگ در سایزهای بزرگ نیز استفاده می شوند. لت دارها یا دو لت یا سه لت یا چهار لت هستند و در بعضی موارد به ۵ و ۶ و… هم می رسند.

نوع منگنه ای آن نیز بیشتر در بروشورها استفاده می شوند. کاتالوگ ها به ندرت منگنه ای هستند و بیشتر سیمی و لت دار طراحی و چاپ می گردند.

اصولا نوع سیمی کاتالوگ و بروشور به دلیل هزینه بالایی که در طراحی و چاپ دارند، کمتر استفاده می شود. انواع کمی از کاتالوگ ها به صورت سیمی چاپ می گردند.

این سه نوع از بروشور و کاتالوگ که نوشتیم انواع کاغذی آن ها بودند، اما یک نوع دیگر از کاتالوگ و بروشور وجود دارد که کمتر تولید می شود و عمومیت چندان زیادی ندارد و آن هم کاتالوگ و بروشورهای الکترونیکی است. این نوع از کاتالوگ و بروشورها، شما را به یاد نوع الکترونیکی کارت های ویزیت که در ایران چندان رایج نیست، خواهد انداخت و به صورت یک فلش یا PDF یا فایلی که توسط رایانه خوانده میشوند تهیه می گردد و یا به صورت یک برنامه نرم افزاری برروی گوشی تلفن همراه یا رایانه شما نصب می گردد. تهیه و توزیع آن بسیار بالاست و در موارد خاص از آن استفاده می گردد.

نظرات