تولید موشن گرافیک

موشن گرافیک به متحرک‌سازی تصاویر گرافیکی، با استفاده از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی برای هدف آموزشی، تبلیغاتی و… اطلاق می‌گردد. تولید موشن گرافیک زیرشاخه‌ای از انیمیشن‌سازی دو بعدی می‌باشد.

در این مقاله به موضوعات زیر خواهیم پرداخت :
مراحل ساخت موشن گرافیک
هزینه ساخت موشن گرافیک
نمونه کار موشن گرافیک
هزینه تولید موشن گرافیک

تهیه موشن گرافیک نسبت به ساخت تیزرهای تبلیغاتی و همچنین انیمیشن تبلیغاتی هزینه کمتری دربر دارد؛ چرا که عوامل پرهزینه مانند فیلم‌برداری، طراحی صحنه، طراحی لباس، ساخت لوکیشن، دستمزد بازیگران و… در موشن گرافیک حذف می‌شوند.
در مقابل باید بودجه‌ای برای تیم استوری بورد، تیم انیماتور، تیم فیلمنامه (سناریو) و گویندگان (نریشن) در نظر گرفت.

 

نکات مورد توجه در ساخت موشن گرافیک

در ساخت موشن گرافیک نسبت به تیزرهای تبلیغاتی می‌توان بیشتر از متن استفاده کرد.
عناصر گوناگون موشن گرافیک در افتر افکت می‌توانند با توجه به خلاقیت و ابتکار انیماتور به حرکت درآیند و جذابیت موشن گرافیک تولید شده را دو چندان کند. ترکیب رنگ مناسب، تصاویر با کیفیت، حرکات عناصر در افترافکت، صداگذاری مناسب و… تأثیر مثبت در جلب توجه مشتریان و مخاطبان دارد.
وقتی که طراحان گرافیک و تولیدکنندگان موشن گرافیک برای تولید یک موشن گرافیک صرف می‌کنند، از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذاری تبلیغات در مخاطبان است.
صرف وقت بیشتر، چینش متفاوت و خلاقانه عناصر و… می‌تواند در ساخت موشن گرافیک حرفه‌ای به شما کمک کند. بعد از ساخت موشن گرافیک، ویدئوی شما نیاز به صداگذاری توسط گویندگان و یا موسیقی مناسب با گرافیک ویدئوی خوب دارد. میزان صدای گوینده و یا موسیقی نباید خیلی کم، خیلی زیاد، کند و یا سریع باشد. صداگذاری باید هماهنگ با تصاویر، نوشته‌ها و سایر المان‌های موجود در موشن گرافیک باشد.
از نظر طراحان، بهترین برنامه‌‌ها و نرم‌افزارها برای ساخت موشن گرافیک نرم‌افزارهای افتر افکت و ایلاستریتور است.
با استفاده از این نرم‌افزارها، می‌توانید پیچیده‌ترین ایده‌های خود را پیاده‌سازی کنید.

نمونه کار موشن گرافیک

برای خیلی از افراد و صاحبین کسب و کار اینکه موشن گرافیک چیست؟
تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن تبلیغاتی چیست؟
و اینکه موشن گرافیک به چه شکل تهیه می‌شود؟
سوال است. در این بخش شما عزیزان با کلیک روی لینک زیر می‌توانید نمونه کار موشن گرافیک و انیمیشن تبلیغاتی و تیزر تبلیغاتی را در یک صفحه و کنار هم ملاحظه نمایید تا تفاوت آنها را بهتر و بیشتر درک نمایید.
جهت مشاهده نمونه کار موشن گرافیک کلیک نمایید.

سفارش طراحی موشن گرافیک

شما عزیزان و همراهان گرامی به راحتی می‌توانید با شرکت تبلیغاتی ماکان در ارتباط باشید، و سفارش طراحی و تولید موشن گرافیک خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با بهترین سناریو، انیماتور، نریتور و کیفیت در خدمت شما خواهند بود. جهت ارتباط با کارشناسان فروش اینجا کلیک نمایید.

هزينه ساخت موشن گرافيك

همواره داشتن یک تیزر تبلیغاتی می‌تواند برای هر کسب و کاری جذاب و مورد نیاز باشد. اما با توجه به هزینه‌های بسیار زیاد تولید تیزر تبلیغاتی می‌توان سراغ تولید یک انیمیشن تبلیغاتی رفت. انیمیشن تبلیغاتی نیز با توجه به سناریو و ساخت کاراکتر و همچنین نریشن منحصر به فرد می‌تواند برای یک کسب و کار کوچک یا در تعداد بالا پرهزینه قلمداد شود. لذا یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌های داشتن یک ویدئو تیزر تبلیغاتی، داشتن موشن گرافیک است. موشن گرافیک به جهت نداشتن کاراکتر و ۲بعدی بودن نسبت به انیمیشن تبلیغاتی بسیار کم هزینه‌تر و ارزان تمام می‌شود.

آموزش ساخت موشن گرافیک

برای آموزش تولید و ساخت موشن گرافیک باید نرم افزار افترافکت را آموزش ببینید وبسیار تمرین و تجربه داشته باشید.
آموزش یادگیری ساخت موشن گرافیک با یک جستجوی ساده در گوگل قابل مشاهده است. شما می‌توانید به راحتی و بصورت کاملا رایگان به این فایل‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین برخی از فایل‌ها یا ویدئوهای آموزشی نیز بفروش می‌رسد. اما نکته بسیار مهم و با اهمیت این است که اگر شما در این زمینه به اندازه کافی حرفه ای نشده اید و در واقع تسلط کامل در تولید موشن گرافیک را ندارید فعلا بهتر است این اموزش را پشت سر بگذارید تا کم کم صاحب تجربه و مهارت شوید. بعد از مدتی که به اندازه کافی تجربه و مهارت بدست اوردید خودتان نیز می‌توانید یک موشن گرافیک حرفه ای تولید نمایید. تا قبل از اینکه صاحب مهارت و تجربه شوید شرکت تبلیغاتی مگ شو با کادر مجرب و حرفه ای خود اماده همکاری با شما عزیزان می‌باشد.

مراحل ساخت موشن گرافیک

مراحل ساخت موشن گرافیک به ترتیب زیر خلاصه می‌شود :
– نشست با کارفرما و عقد قرارداد
– دریافت ایده و نرات کارفرما یا نماینده ایشان جهت تولید محتوا
– طرح و ارائه سناریو به کارفرما
– آغاز روند تولید موشن گرافیک توسط انیماتور
– موسیقی و نریشن مناسب
– ارائه موشن گرافیک تولید شده به کارفرما

درخواست تولید موشن گرافیک

شما عزیزان جهت درخواست و ثبت سفارش تولید موشن گرافیک می‌توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان فروش شرکت تبلیغاتی ماکان در اسرع وقت به درخواست شما ترتیب اثر دهند و مراتب را جهت تولید موشن شما آماده نمایند. همانطور که در پاراگراف قبل مراحل ساخت موشن گرافیک بیان شده تولید موشن شما نیز با طی روند تولید، آماده و تحویل شما بزرگواران خواهد شد.

نمونه سناریو موشن گرافیک

نمونه سناریو موشن گرافیک به همراهانی ارائه می‌شود که همکاری خود را جهت ساخت موشن گرافیک با شرکت تبلیغاتی مگ شو آغاز نموده‌اند.
شرکت تبلیغاتی مگ شو افتخار همکاری با انیماتورها و نریتورهای حرفه‌ای را دارد که سال‌ها سابقه درخشان در زمینه ساخت موشن گرافیک دارند. ما در زمینه ساخت موشن گرافیک شما را راهنمایی خواهیم کرد.
جهت مشاوره و تولید موشن گرافیک با ما در ارتباط باشید. جهت مشاهده نمونه کارهای شرکت تبلیغاتی مگ شو در کانال آپارات مگ شو، کلیک نمایید.

نظرات