تیزرهای تبلیغاتی چیست و چگونه ساخته می شوند؟

تیزر مذهبی در کرج : امروزه تبلیغات بعنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته میشود. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه ی مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید. در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای، محیطی، چاپی و … ) کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای می باشند بیشترین و بهترین تاثیرگذاری را بر مخاطبان البته بسته به نوع محصول ( مصرفی و صنعتی) می گذارند.

واژه ی تیزر که به معنای ادیت کننده میباشد، اصطلاحا به رفتاری گفته میشود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل حس کنجکاوی ایجاد می کند.
بطور مثال، در تصویر ی با یک جمله رو به رو میشود اما نمی دانید که با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه رو میباشید. پیامی در حال انتقال است اما نمی دانید هدف چه چیزی است؟. آیا قرار است محصولی فروخته بشود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی بشود؟

ویژگی های کلیدی تیزرهای تبلیغاتی:

  1. ایده‌های مفهومی و خلاقانه: ساخت تیزر با هدف انتقال معنی و مفهوم انجام می‌شود بنابراین هر تیزر جذاب و اثرگذار بر اساس یک سناریوی کاملا خلاقانه و حرفه‌ای ساخته می‌شود.
  2. زیبایی و جذابیت‌های بصری و شنیداری: در ساخت تیزرها کلیه‌ی جنبه‌های زیبایی‌شناسی مورد انتظار در عمل محقق می‌شوند.
  3. سرعت: سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید هم‌زمان چندین تیزر به مشتریانتان کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند.
  4. مخاطب محور: این تیزرها با‌توجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته شده و تلاش می‌شود تا از تمام عناصر و عوامل در دسترس برای گذر از فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده بشود.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

  1. توافق در مورد فیلمنامه ی تیزر
  2. انتخاب شرکت سازنده ی تبلیغ : غالباً در این مرحله قیمت‌های شرکت‌های مختلف با یکدیگر مقایسه و مناسب‌ترین شرکت انتخاب می‌شود.
  3.  توافق درخصوص هزینهء ساخت تبلیغ.
  4. انتخاب بازیگران تیزر
  5. تهیه ی موسیقی: موسیقی توسط یک آهنگساز حرفه‌ای تهیه می‌شود. برای این کار چندین مرحله وجود دارد که به ترتیب عبارتند از: طراحی موسیقی (نوشتن پارتیتور)، تست موسیقی و نهایتا ضبط موسیقی ساخته شده که این کار خود شامل اجارهء استودیو و تدارک یک گروه موسیقی شامل خواننده و گروه نوازندگان می‌شود.
  6. تولید: در این مرحله کارگردان انتخاب شده و عناصر ضروری شامل طراحی و لباس‌ها مشخص می‌شود.
  7. فیلمبرداری که خود شامل دو مرحلهء اصلی میباشد: اول اجارهء استودیوی فیلم یا پیدا کردن لوکیشن یا مکان مناسب برای تصویربرداری و دوم تشکیل گروهی از میان متخصصان مختلف فیلمسازی.
  8. پس‌تولید: این مرحله شامل تهیهء افکت‌های صدا و دیگر افکت‌های مورد نیاز و دوبله کردن دیالوگ‌ها است.
  9. صداگذاری: اگر نیاز به صدایی خارج از تصویر باشد، این کار در مرحله ی ضبط به صورت مجزا انجام می‌گیرد. مراحل این کار به شرح زیر میباشد.
    1. تعیین صدا، غیر از یکسری صداهای موجود
    2. در برخی موارد تهیهء قطعات موسیقی‌آزمایشی
    3. اجاره ی استودیو و نهایتا ضبط صدا
  10. تدوین: در این مرحله تمامی اجزای تیزر در کنار هم قرار داده می‌شوند در مرحله ی بعدی فیلم تدوین شده برای نمونه‌ای از مخاطبان هدف، نمایش داده می‌شود. در این مرحله نیز تعدیلات و اصلاحات لازم انجام می‌شود در نهایت پس از توافق روی تیزر تولید شده تیزر آماده میباشد.

برای ساخت تیزر مذهبی در کرج با ما درتماس باشید.

نظرات