طراحی لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ موارد طراحی شود.

طراحی لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن کمپانی خود از دیگران در دید مردم، مورد استفاده قرار میگیرد. لوگوها یا تماما گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگوتایپ یا ورد مارک).

طراحی لوگو نمادی است برای بیان کردن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم. آرم ها چیزی شبیه امضا یا نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه ای است که آرم متعلق به آن است، می باشد. آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشاندهنده رد برجای مانده از او در آنجا است.

شاید بتوان گفت پیشینه ی نماد سازی انسان ها به زمان نقاشی های غار و قرون اولیه زندگی آن ها بر می گردد. گذشته گان نیز دریافته بودند در یک نشانه قدرتی است که می تواند مفهوم را به شکلی قدرتمند منتقل کند.اما این نشانه سازی در عصر امروز جایگاهی تجاری یافته و برندها و کمپانی های مختلف برای معرفی سریع خود در یک نگاه و ماندگاری بیشتر در حافظه مصرف کنند لوگو را در همه ی اقلام تبلیغاتی و اوراق هویتی خود لحاظ می کنند.

  • این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد تا از این راه نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطبان معرفی کنند. طراحی لوگو به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.
  • لوگو به عنوان برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود.
  • بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما می‌باشد
  • لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نمادها باشد که چهره و مشخصه یک برند است
  • طراحی لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسیاری در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.
  • در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: پپسی، نایک، اپل و غیره

طراحی لوگو

انواع لوگو

طراحی لوگو را می‌توان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و غیره به سه گروه تقسیم کرد:

  • استفاده از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مانند شرکت اپل
  • استفاده از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌های مرسوم مثل: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با نام کمپانی یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد
  • ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی): مثل پیتزا بیست

ویژگی‌های طراحی لوگو خوب و موفق :

  1. باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب منتقل کند.
  2. اعتبار و سنخیت: یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره میکند، برقرار نماید.
  3.  باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد به این معنی که منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.
  4. ماندگار و پایدار: یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.
  5. انعطاف پذیر: یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی آن.

یک لوگو موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم را به خود جلب می کند. لوگو یا نشانه باید بی هیچ سخن یا کلامی به سرعت قابل تشخیص باشد و دارای انسجامی باشد که آن را از دیگر نشانه ها متمایز سازد. لوگوی خوب باید آنچنان قوی و معتبر باشد که تا مدت زمان طولانی همچنان اعتبار خود را حفظ نموده و قابل استفاده باشد. برای طراحی هر نوع حرف نشانه ای را های زیادی وجود دارد اما اصلی ترین ویژگی یک نشانه یا یک نماد خوب، سادگی یا ایجاز آن است.

می‌توان گفت طراحی لوگو باید ساده و گویا، منحصر به فرد و در ارتباط با موضوع کسب و کار باشد باید جذابیت بصری داشته و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

چه کسی می‌تواند یک لوگو را طراحی کند؟ طراحی کردن یا طراحی نکردن لوگو؟

  • طراحی لوگو نقطه شروع و هویت بصریِ کسب و کار شما و نیز طراحی خوب برای شماست.
  • از لحاظ  فنی، هر کسی که اندکی با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشد و حتی بدون دانش اصول طراحی و خلاقیت می‌تواند یک لوگو ایجاد کند.
  • ایجاد تصویر ذهنی ماندگار در ذهن مخاطبانتان در توسعه تجارت و بازاریابی برای شما نقش مهمی را ایفا می‌کند.
  • باعث می‌شود که لوگوی شما به درستی و در هر زمانی به خوبی دیده شود.
  • باید به هزینه طراحی به دید سرمایه‌گذاری در بخش برند و تبلیغات، و همچنین آینده کسب و کار نگاه کرد.

در دوران حروفچینی با فلز داغ، لوگوتایپ، مجموعه ای از فونت ها و کاراکترها بود. در دوران کنونی که عصر ارتباطات است، لوگوی یک کمپانی، اغلب مترادف با مرغوبیت یا برند کمپانی است.

از تحولات مربوط به ثبت نشانه ها در دیواره ی غارها بود که حروف و به تبع آن خط اختراع شد.

هدف از طراحی لوگو، اینست که شما به یک هویت و نام تجاری خاص در رسانه‌ها برسید این رسانه می‌تواند از کارت ویزیت یا سربرگ شما تا تبلیغات تلویزیونی را شامل بشود. لذا با طراحی یک لوگو خوب و موفق و با کمک از طراحان و متخصصین مجرب می‌توانید به سادگی به این هدف دست پیدا کنید.

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی لوگو در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات