در دنیای تجارت و صنعت امروز، عکاسی به گونه‌ای می‌تواند عمل کند که شما بتوانید به کمک یک یک تصویر، هزاران مفهوم را از یک محصول به مخاطبتان برسانید و بتوانید به کمک آن بازاریابی صحیح داشته و مشتریانتان را مجذوب محصولات خود کنید. در این مطلب به بررسی دقیق‌تر حرفه عکاسی صنعتی و دلایل اهمیت عکاسی صنعتی می‌پردازیم

بروشورها، وبسایت‌ها و تبلیغات تلویزیونی به تصاویر با کیفیت بالا به منظور ارائه پیام تبلیغاتی وابسته هستند. عکاسی صنعتی یک رشته تخصصی عکاسی است که این امکان را فراهم می‌کند تا صنایع و خدمات گوناگون با مشتریان و دیگر شرکت‌ها در ارتباط بوده و محصولات تولیدی، دستگاه‌ها و تکنیک‌های خود را به معرض نمایش بگذارند. این تصاویر علاوه بر این که باید از تکنیک‌های عکاسی به خوبی استفاده کند، باید به خوبی بتواند مفهوم عکس را در ثانیه‌ای برساند.

 

اهمیت عکاسی صنعتی

یک متخصص عکاسی صنعتی می‌تواند عکسی را تهیه کند که جذاب بوده و هرآنچه که شما از هر زاویه‌ای به آن نیاز دارید را به شما ارائه دهد بدون آنکه سوالی را در ذهن بیننده عکس نگه دارد. عکاس صنعتی باید یک نگاه ریزبین داشته باشد و بتواند جنبه‌های جذاب تصویر را در عکس‌های دستگاه‌های معمولی و عادی نشان بدهد. این بدان معناست که عکس‌ها باید بیش از آنکه یک عکس تخصصی باشند، هنرمندانه باشند. به عنوان مثال یک عکاس صنعتی باید بتواند یک تسمه نقاله ساده را به گونه‌ای به معرض نمایش بگذارد که نقاط خاص آن نمایان شود و بک گراند آن به صورت مات درآید. این تصاویر زمانی که در که در تبلیغات تجاری مانند بروشور یا پاورپوینت استفاده می‌شود باید بتواند داستان روند تولیدی را به خوبی بیان کند.

 

عکاسی تبلیغاتی در کرج

دلایل اهمیت عکاسی صنعتی

 

بهبود تصاویر آنلاین

علاوه بر پوستر‌ها و بروشور‌های فیزیکی، تصویر خوب می‌تواند فضای آنلاین شما را حرفه‌ای‌تر کند. وب سایتی که بتواند تصاویر با کیفیت بالا برای هر فرآیند صنعتی در هر تجارت ارائه کند، می‌تواند اعتبار آن تجارت و جذابیت آن را در ذهن بیننده افزایش دهد. این موضوع باعث می‌شود که تجارت شما رشد کند، بتواند محصول خود را به فروش برساند و تصور موجود در ذهن بیننده از تجارت آنلاین را بهبود دهد. تصویربرداری از دستگاه‌ها و فرآیند‌ها در هر مدیوم و پلتفرم مانند چاپ و اینترنت کمی متفاوت است، اما یک متخصص عکاسی صنعتی با سال‌ها تجربه می‌داند از چه روشی برای عکسبرداری استفاده کند تا این تصاویر دقیقا بتواند آنچه که باید را به بیننده انتقال دهد تا این تجارت بتواند بهترین نتیجه را از آن دریافت کند. همین موضوع اهمیت بالای به کارگیری و استخدام یک عکاس صنعتی برای صاحبان صنعت را با نمونه‌کار‌ها و سوابق کاری متنوع نشان می‌دهد.

استخدام  عکاس صنعتی

عکاسی صنعتی یک شغل بسیار جدی است و شما نباید آن را به افراد تازه‌کار بسپارید و در عین حال به دنبال کسب نتایج عالی از آن باشید. همیشه به دنبال عکاسانی باشید که در یک کلام سابقه کار لازم را داشته باشند. در حالت ایده‌آل عکاس شما باید نمونه‌کار‌های متفاوت و متنوعی داشته باشد تا به شما اثبات شود که این عکاس می‌تواند برای مصارف آنلاین و چاپی در عکسبرداری از محصولات به شما کمک کند.

 

انواع عکاسی صنعتی

همانگونه که اشاره شد، اگر شرکت شما یک صنعت تولیدی، تکنولوژی، انرژی و ساختمان است بسیار مهم است که تصاویر با کیفیتی را برای جذب مخاطب داشته باشید. کمپین بازاریابی شما شکست خواهد خورد و در ذهن مشتریان آماتور به نظر می‌رسد، اگر از تصاویر با کیفیت پایین استفاده کنید و یا بیش از حد به تصاویر موجودی اکتفا کنید که اختصاصا برای شما تهیه نشده است.
در این قسمت به ۴ نوع مختلف از عکس‌برداری حرفه‌ای که به بهبود شرایط بازاریابی شما کمک می‌کند اشاره می‌کنیم. همانگونه که گفته شد ما شما را تشویق می‌کنیم تا یک عکاس حرفه‌ای را با سوابق حرفه‌ای عکاسی صنعتی استخدام کنید.

۱- عکاسی محصول

عکس‌برداری از محصولات با کیفیت بالا یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید در کسب و کارتان روی آن سرمایه‌گذاری کنید. شما چه محصولات جزئی تولید کنید و چه سیستم‌های پیچیده، نیاز به تصاویری دارید که به خوبی محصول نهاییتان باشد. مشتریان بالقوه معمولا بر روی رسانه‌های مختلف تحقیق می‌کنند که شامل رسانه‌های آنلاین، چاپی، تبلیغات تلویزیونی، بروشور و نیز کاتالوگهاست. آن‌ها به شرکت‌هایی متمایل می‌شوند که فارغ از مدیومی که محصولشان در آن تولید می‌شود، محصولشان را به خوبی نمایش می‌دهند.

 

۲- پرتره‌های تجاری

اگر شما می‌خواهید تجارتتان برجسته به نظر برسد، پرتره‌های تجاری شما باید بسیار باکیفیت باشند. عکاسی پرتره کارمندان باید حرفه‌ای باشد و به همراه تصویر لوگویتان ارائه شود. پرتره‌های تجاری می‌تواند برای تصاویر پروفایل استفاده شود به خصوص اگر کارمندانتان در کنفرانس‌های گوناگون سخنرانی می‌کنند، گزارش می‌نویسند، بیوگرافی در وبسایت شما دارند و یا عضو لینکدین هستند.

حتی اگر کاری که شما انجام می‌دهید فضای دفتری ندارد، تصاویر پرتره تجاری در برجسته کردن ذهنیت و توانایی شرکت شما بسیار مهم است. تصاویر ارسال شده از محل کار شما برای مشتریانتان جذاب است و به آن‌ها ذهنیت صحیح‌تری از آنچه شما انجام می‌دهید ارائه می‌کند.

 

۳- عکاسی معماری

هیچ‌وقت در عکاسی صنعتی عکس‌برداری از ساختمان را فراموش نکنید. ذهنیتی که افراد از شرکت شما دارند به شدت تحت تأثیر عکس‌های محل کار شما قرار می‌گیرد. تصاویر معماری مد نظر ما شامل عکس‌های بیرونی از تأسیسات تولیدی تا اتاق‌های تمیز و فضا‌های تولیدی و انبار‌های ذخیره می‌باشد.

 

۴- عکاسی در محل

در نهایت، عکاسی در محل باعث می‌شود مشتریان شما یک دید خوب نسبت به فضای کاری شما پیدا کنند. مشتریان دوست دارند کارمندان شما را در حین کار ببینند. این که مشتریان ببینند شما چگونه کار می‌کنید و حواستان به کارتان، محصولات یا خدمات و در نهایت مشتریانتان است به آن‌ها آرامش می‌دهد. یکی دیگر از مزایای عکسبرداری در محل این است که از کارافتادگی را از بین می‌برد چرا که عکاس سراغ شما می‌آید و از خطوط تولیدی و خدماتی شما تصویربرداری می‌کند و باعث می‌شود کادر شما به کار خود ادامه دهند!

 

استفاده از این ۴ نوع عکس برداری در بازاریابیتان می‌تواند موفقیت شما در بازار رقابتی تولید را به همراه داشته باشد. از این تصاویر در وبسایت شرکت، فضای مجازی، نمایشگاه‌های تجاری و تبلیغات چاپی استفاده کنید تا بدین وسیله بتوانید کسب و کارتان را حرفه‌ای‌تر برای مشتریانتان به نمایش بگذارید. تخصص شما در حوزه کاریتان توسط این تصاویر بیشتر نمایان خواهد شد و از شما به عنوان یک رهبر در صنعت و حرفه‌تان یاد خواهد شد.

 

 

نظرات