ساخت تیزر تبلیغاتی یا آگهی های بازرگانی و تلویزیونی به صورت های مختلفی انجام می شود

سوالاتی از قبیل :

برای ساخت تیزر تبلیغاتی چه مقدار بودجه باید در نظر گرفت؟
لوکیشن و فضای مناسب برای فیلمبرداری تیر تبلیغاتی، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
مدت زمان ساخت تیزر تبلیغاتی و مدت پخش تیزر تبلیغاتی چه مقدار باشد؟
ایده ناب برای ساخت تیزر تبلیغاتی معمولا چگونه مطرح میشود؟ (توسط کارفرما یا شرکت ساخت تیزر تبلیغاتی)
پربازده ترین بستر برای پخش تیزر تبلیغاتی کدام است؟ (تلویزیون “حتی رایگان” ، شبکه های اجتماعی، نمایشگاه ها و…)

 

نکات بالا مواردی است که به احتمال زیاد به ذهن هر کارفرمایی خطور کرده و چالش هایی را به وجود آورده است لذا مشاوران حاضر در آژانس تبلیغاتی مگ شو  داشتن تخصص و تجارب لازم سعی در پاسخگویی و راهنمایی به کارفرمایان محترم را دارند. 

 

تیزر تبلیغاتی در کرج

 

تیزر تبلیغاتی چیست ؟

 

انسان امروز، زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی می کند. تعداد آگهی های تلویزیونی و تیزر های تبلیغاتی و صنعتی که فرد در زندگی می‌بیند به حدی زیاد است که باور آن حتی برای خودمان، که زیر فشار چنین حجم غریبی هستیم، مشکل است. امروزه یک فرد به طور متوسط تا سن ۶۵ سالگی، حدود دو میلیون آگهی تلویزیونی و تیزر تبلیغاتی و صنعتی می بیند. این مقدار به جز آگهی هایی است که از روزنامه ها، مجله ها، رادیو، تابلوهای شهری، دیواره های شهر و غیره  انسان را هدف پیام خود قرار می‌دهد.

آگهی تلویزیونی و تیزر های تبلیغاتی بطور مشخص به ما بگوید از چه کالایی استفاده کنیم، چه لباسی بپوشیم، کدام فیلم سینمایی را ببینیم، چه غذایی بخوریم، چه موزیکی را گوش کنیم، به تماشای کدام تئاتر برویم و غیره.

پس پی می بریم که آگهی تلویزیونی و تیزر های تبلیغاتی نه‌ تنها نحوه استفاده ما را از این رسانه های ارتباطی تحت کنترل دارد، بلکه بر نحوه حیات، منشور رفتار و جهان‌بینی ما نیز تاثیر می گذارند. تیزر های تبلیغاتی و صنعتی منحصر به تلویزیون  نمی شود بلکه رسانه‌های دیگر را نیز در بر می گیرند. رادیو، روزنامه، مجله، تبلیغات شهری، اینترنت و… از جمله رسانه های مهم تبلیغاتی محسوب می شوند.

اما با وجود این ضرورت و اهمیت، متاسفانه ساخت آگهی بازرگانی و تیزر های تبلیغاتی و صنعتی در کشور ما چندان که باید، از منظر علم حرفه ای سینما، دقت بازاریابی و زیبایی‌شناختی مورد بررسی قرار نگرفته است و ساخت تیزر تبلیغاتی و صنعتی آن چنان ساده انگاشته شده، که هر کسی به خود اجازه طراحی، تهیه و ساخت تیزر های تبلیغاتی و صنعتی را می‌دهد، بدون اینکه کوچکترین تخصصی در حوزه ساخت تیزر های تبلیغاتی داشته باشد.

تصور اینکه ساخت تیزر صنعتی  نظیر ساخت یک فیلم کوتاه است، تصوری نادرست  است. در سال‌های اخیر به ویژه با گسترش یافتن تبلیغات تلویزیونی، شرکت های عدیده ای  موضوع فعالیت خود را ساخت تیزر تبلیغاتی قرار داده‌اند به گونه ای که شمار آنها فقط در تهران به بیش از ۸۶۰ شرکت تبلیغاتی می رسد! تعداد آنها به اندازه ای است که گاهی این تصور به ذهن می‌آید که مگر ما چقدر متخصص تبلیغات در این مملکت داریم؟ و آیا اساساً کسانی که این شرکت های تبلیغاتی را دایر می کنند از یک تیم متخصص و مجرب تبلیغات برخوردار هستند؟ اگر برخوردار هستند، پس دلیل جذاب نبودن، هدفمند نبودن و سردرگمی بیشتر تیزر های تبلیغاتی چیست؟

آیا تصمیم های گرفته شده در ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای رسانه های مختلف بهترین تصمیم است؟ پاسخ روشن است، بله. زیرا ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب با ایده ناب و منحصر بفرد، رکن اصلی و هسته مرکزی و عنصر اساسی، بازاریابی و جذب مشتری است. در واقع متخصص بازاریابی و تبلیغات است که استراتژی ساخت تیزر تبلیغاتی را ملازم با عوامل مختلف، طراحی و تدوین می‌کند و اگر تبلیغات فاقد استراتژی باشد و فقط از منظر زیباشناسی و یا تکنیکی مورد ملاحظه قرار گیرد، کلیه هزینه های مصرف شده برای آن ممکن است به هدر برود. بنابراین ساخت یک تیزر تبلیغاتی خوب از منظر زیبایی شناسی و تکنیکی اگر بدون در نظر گرفتن استراتژی های تبلیغاتی باشد، فاقد اثربخشی لازم خواهد بود. عمده ضعف تیزر های تبلیغاتی و صنعتی در کشور ما نیز از همین جا نشأت می گیرد که تولید کننده، هزینه می‌کند، اما به نتیجه نمی‌رسد، زیرا اساسا بسیاری از تیزر های تبلیغاتی ساخته شده در کشور ما معلوم نیست به دنبال چه هستند و مطمئنا متخصص بازاریابی و تبلیغات در آن نقشی نداشته.

شما به مجرد اینکه تلویزیون را روشن می کنید انواع و اقسام کالا ها را در تیزر های تبلیغاتی مختلف می بینید. برای مثال تیزر های تبلیغاتی زیادی از شرکت‌های عدیده ماکارونی را می بینید اما هیچ یک از این شرکت ها بیننده را متقاعد نمی کند که چرا باید ماکارونی x را بخرد و ماکارونی y را نخرد؟؟؟؟ صرفا اینکه در تیزر تبلیغاتی مورد نظر اعلام کنیم یک شرکت، ماکارونی یا هر محصول غذایی و صنعتی دیگری تولید کرده است، کافی نیست، بلکه تیزر تبلیغاتی باید مخاطب را متقاعد کند که چرا باید محصول تولیدی و صنعتی را بخرد. متاسفانه تیزر های تبلیغاتی در کشور ما از این موضوع به شدت رنج می برد. یعنی ما به اعتماد سازی و متقاعد کردن مشتری کم توجهی می کنیم. صرف اینکه شرکت من وجود دارد کافی نیست، در مرحله دوم باید بگویم مزیت من به شرکت‌های رقیب چیست؟ آیا کیفیت محصول من بهتر است؟ آیا قیمت آن پایین تر است؟ آیا خدمات پس از فروش من بهتر است؟ آیا تضمین محصول من طولانی تر است؟

متاسفانه حجم کارهای کپی برداری در میان ساخت تیزر های تبلیغاتی آنقدر زیاد است که جای تاسف دارد، چه از روی نمونه‌های خارجی و چه کپی برداری از شرکت‌های مشابه داخلی. این کپی برداری و تقلید موجب سرعت گرفتن روند ساخت تیزر های تبلیغاتی موزیکال شده که بسیار خسته کننده هستند و که با اشعار بی‌محتوا، موسیقی های بی کیفیت و شتابزده، موجبات آزردگی مخاطب را فراهم می‌آورند.

مشکلات بالا و مسائلی از این دست که ذکر همگی آنها در اینجا نه امکان‌پذیر است و نه لازم، زنگ هشداری است برای کلیه دست اندرکاران تولید و صاحبان کالا و نیز سیاستگذاران امر ساخت تیزر های تبلیغاتی و صنعتی.

 

ساخت تیزر تبلیغاتی در کرج :

 

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله ساخت تیزر تبلیغاتی در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات