تبلیغات بنری در فضای مجازی چیست؟

طراحی بنر تبلیغاتی در کرج : تبلیغات بنری و استفاده از بنر تبلیغاتی در فضای مجازی یکی از روش های مفید و موثری میباشد که به کمک آن می توانید ترافیک هدفمندی (مجموعه ای از افراد که دقیقا دنبال محصولات و خدمات شما هستند) را به سایتتان هدایت بکنید.

در این روش در ابتدا شما یک تصویر حرفه ای که معرف خدمات یا محصول شما است را طراحی می کنید و سپس این تصویر را در کانال های تلگرام ،پیج های اینستاگرام یا سایت های پر بازدید قرار می دهید.

در طراحی بنرهای تبلیغاتی در ابتدا لازم است مشخص کنید که آیا می خواهید این بنر را در وب سایت های دیگر قرار دهید یا اینکه می خواهید آن را در جوامع مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام یا … منتشر کنید.

اگر که صاحب یک وب سایت باشید می توانید به گونه ای بنر خود را طراحی کنید که بازدید کنندگان با مشاهده و کلیک روی بنر شما وارد صفحه ورود سایتتان بشوند.

اگرهم که می خواهید بازدیدکنندگان را به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام خود هدایت بکنید لازم است که آخرین پست های خود را با دقت زیاد و مرتبط با موضوع بنر تبلیغاتی خود قرار دهید.

در مواردی که بنرهای تبلیغاتی طراحی می کنید و می خواهید در وب سایت ها یا فضای مجازی از آن استفاده کنید بهتر میباشد به رنگ بندی تبلیغات همجوار توجه کنید و سعی کنید بنر یا تصویر مورد نظرتان را جوری طراحی کنید که با توجه به سایر بنرها رنگ بندی متفاوتی داشته باشد و در نتیجه توجه بیشتری را جلب کند.

طراحی بنر تبلیغاتی در کرج

برای اینکه بنر تبلیغاتی با بهره وری بالا داشته باشید بهتر است به نکات زیر توجه بفرمایید:

۱-اگر در وب سایت های دیگر بنر تبلیغاتی خود را قرار می دهید به موضوع آن سایت، نوع مخاطبانش و ارتباط مفهومی آن سایت با وب سایت خودتان توجه کنید.
برای اینکه متوجه شوید که آیا یک سایت برای تبلیغ شما مناسب است یا خیر مخاطبان آن سایت را در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید که این افراد برای چه چیزی وارد این سایت (سایت مورد نظر شما برای قرار دادن تبلیغ) شده اند؟
اگر دلیل ورود کاربران به این سایت مرتبط با زمینه کاری شما باشد تبلیغات شما بهره وری بسیار بالایی خواهد داشت.

۲-بازدید بالای یک سایت موفقیت تبلیغات شما را گارانتی نمی کند. اگر در پر بازدیدترین سایت ها تبلیغ کنید اما افراد علاقه مند به کالاها و خدمات شما در آنجا وجود نداشته باشد، تبلیغات شما شکست می خورد. در سایتی تبلیغ کنید که مخاطبان هدف شما در آنجا باشند تا بهره وری تبلیغاتتان بالاتر رود.

ملاک شما برای انتخاب سایت مورد نظر نباید تعداد بازدیدکنندگان باشد،بلکه این محبوبیت سایت (با توجه به Bounce rate) میباشد که باید به آن اهمیت بدهید.
حتما سایت هایی را دیده اید که نا خود آگاه و به صورت اسپم باز می شود.این سایت ها بازدید بالایی دارند اما برای تبلیغات مناسب نمیباشند. چون بازدید کنندگان به اجبار وارد سایت شده اند و قطعا به محتوا و تبلیغاتی که شما در آن سایت ها قرار می دهید توجهی نمی کنند.

یکی از راه هایی که می توانید Bounce rate یک سایت را بررسی کنید مراجعه به سایت الکسا است.کافیست پس از ورود به این سایت نام سایت مورد نظرتان را وارد کنید تا محبوبیت سایت را مشاهده کنید.هر چقدر که Bounce rate کم تر باشد سایت مورد نظر محبوبیت بیشتری دارد.

۳-اگر در سایت مورد نظر شما بنرهای تبلیغاتی زیادی وجود داشته باشد و یا بنرهای چشمک زن و متحرک وجود داشته باشد شانس دیده شدن تبلیغ شما بسیار کم می شود. بنابراین بهتر است که در این سایت ها بنر تبلیغاتی خود را قرار ندهید.

۴-ابعاد بنر تبلیغاتی:

ابعاد بنر شما بسیار مهم میباشد. طبیعتا اگر ابعاد بنر تبلیغاتی شما بزرگ تر باشد شانس دیده شدن بیشتری نیز خواهید داشت.پس هر چقدر بنر بزرگ تری داشته باشید شانس موفقیت بالاتری نیز خواهید داشت.
ابعاد بنرهای تبلیغاتی به سایت تبلیغاتی مورد نظر و میزان بودجه ای که شما برای این کار در نظر گرفته اید، وابسته میباشد. اما کاربردی ترین و استاندارد ترین ابعاد برای این نوع بنرهای تبلیغاتی عبارتند از(اندازه ها بر حسب پیکسل می باشند.):

(طول)۴۶۸*۶۰(عرض)
(طول) ۱۲۰*۲۴۰(عرض)
(طول)۲۵۰*۲۵۰(عرض)
(طول)۱۲۵*۱۲۵(عرض)
(طول)۲۴۰*۴۰۰(عرض)

۵- محل قرار گیری بنر تبلیغاتی شما در سایت های مورد نظرتان:

برای مشاهده بهترین قسمت صفحه ی یک سایت برای تبلیغات بنری ابزاری وجود دارند که شما می توانید وب سایتی را که می خواهید در آن تبلیغات کنید را به آن معرفی کنید.این ابزار ها به صورت هوشمند بخش هایی از آن صفحه را که توجه بیشتر و بازدید بیشتری دارند را برای قرار دادن تبلیغاتتان مشخص می کنند.

یکی از این ابزارها سایت www.feng-gui.com است و شما می توانید آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کنید تا بهترین قسمت های صفحه را برای قرار دادن تبلیغات به شما نمایش دهد.

۶-در طراحی بنرهای خود سعی کنید از CTA استفاده کنید.CTA دکمه یا نوشته ای است که روی بنر شما قرار می گیرد و بازدیدکنندگان را به انجام کاری دعوت می کند.
بهتر است با استفاده از هارمونی رنگ مکمل که در بحث کتاب رایگان روانشناسی رنگ ها به طور کامل توضیح داده شده است، رنگ CTA را متضاد با رنگ پس زمینه ی بنرهای خود انتخاب کنید.

در این بخش نکات مربوط به طراحی بنر تبلیغاتی در هنگام تبلیغات در شبکه های مجازی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

۷- به مطالبی که قبل و بعد از تبلیغات شما قرار می گیرد توجه کنید.
برای تبلیغات بنری در شبکه های مجازی مثل گروه های تلگرام و اینستاگرام بهتر است به مطالبی که قبل و بعد از بنر شما قرار می گیرد توجه کنید.
نکته ای که بسیاری از افراد از آن غافل هستند.

در تبلیغات مفهومی وجود دارد به نام تداعی معنا ،برای اینکه با این مفهوم آشنا شوید مثلا سریالی را در نظر بگیرید که بسیار پر بیننده میباشد و در داستان آن فیلم تمام بدبختی های عالم اتفاق می افتد. تبلیغاتی که همزمان با نمایش این فیلم پخش می شود، در چنین شرایطی بهره وری منفی دارد.
زیرا چنین تبلیغاتی با بار احساسی ناشی از این فیلم گره می خورد و از این به بعد هر کس نام برند شرکتی که تبلیغات کرده را می شنود یاد بدبختی های آن فیلم می افتد.

بطور مثال دیگر در هنگامی که فاجعه تروریستی مجلس اتفاق افتاد این موضوع به سرعت پخش شد و بازدید های این پست ها به شدت بالا رفت.
برخی افراد با توجه به داغ بودن موضوع به صاحبان کانال های مختلف تلگرام هزینه ی زیادی را پرداخت کردند که تبلیغاتشان را بین این اخبار قرار دهند.
چنین کاری یک ضد تبلیغ میباشد و پیشنهاد می کنم در هنگام تبلیغات خود به این نکته ی مهم توجه کنید.

۸-بنر خود را طوری طراحی کنید که جلب توجه کند.
در بنر های تبلیغاتی به ویژه بنر هایی که در تلگرام و اینستاگرام استفاده می شود هدف جلب توجه کاربران میباشد و این موضوع بسیار مهم میباشد که در میان انبوه پست ها و تبلیغات متنوع،بنر ما دیده شود.

نظرات