طراحی جلد کتاب در کرج را می توان آخرین مرحله قبل از انتشار یک کتاب دانست، چون این مرحله نیازمند از قبل مشخص شدن سایز کتاب ، رنگ کاغذ ها ، تعداد صفحات و ادیت نهایی نوشته میباشد .در طراحی جلد کتاب باید به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه رنج سنی دارند ؟ از چه جنسیتی و چه فرهنگی می باشند ؟ این نکات باعث می شود که یک دید کلی و بهتری برای انتقال پیام خود از طریق جلد کتاب به آنها داشته باشید .

چند نکته که ما به شما پیشنهاد می دهیم و می تواند در طراحی جلد کتاب به شما کمک کند.

بهتر میباشد قبل از طراحی جلد کتاب چندین کتاب مختلف را که در موضوع شماست را بررسی بکنید. بطور مثال از چه تصاویری استفاده کرده اند، سایز فونت ها ، طیف رنگ های استفاده شده و… و نکات مهم هر کتاب را بصورت خلاصه یاداشت برداری بکنید . حتی می توانید با ورود به یک کتاب فروشی به صورت نگاهی سطحی بررسی کنید چه کتاب های بیشتر از میان صدها کتاب نظر شما را جلب می کند آیا برای مثال رنگ کتاب شما را جذب کرده یا عنوان یک کتاب تمامی این نکات را به صورت نکات مهم یاداشت کنید و قبل از طراحی این نکات را با طراحتان در میان بگذارید .

جلد کتاب شامل چه قسمت های می شود ؟

جلد کتاب معمولا از چند سطر نوشته و تصاویر تشکیل میشود؛ اگرچه می توان شامل سوال و حتی پیام خاصی هم باشد. در زمان طراحی یک جلد کتاب باید از کیفیت طراحی مطمئن بشوید چون جلد کتاب هویت کتاب شما میباشد و نقش بسیار مهمی در فروش کتاب شما خواهد داشت نوع فونت ، سایز فونت ، طیف رنگ همه مسائل مهم میباشد که دست در دست هم خواهد داد تا هویت کتاب شما را شکل دهند و این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی بصورتی انجام شود که پیام شما به درستی به مخاطب انتقال پیدا کند و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و متناسب با آن لحن و تصاویر مناسب انتخاب شود . بطور مثال اگر کتاب در ژانر عاشقانه است لحنی و تصاویر عاشقانه و رمانتیک نیاز دارد یا برفرض کتابی برای موفقیت است این کتاب می تواند با عنوانی سوالی مخاطب خود را درگیر کند برای مثال می توانید سوالی که آن گروه از مخاطب شما در ذهن دارد را به عنوان تیر انتخاب کنید بطور مثال ” چگونه می توان فروش خود را افزایش دهیم ” و تیتر های از این قبیل امکان جذب مخاطب کتاب شما را افزایش می دهد .

طراحی پوستر فیلم

برای طراحی جلد کتاب در کرج با ما در تماس باشید.

نظرات