اگر به دنبال طراحی ست اداری در کرج یا دیگر شهر ها میباشید با گروه ما در تماس باشید تا بهترین طرح و عالی ترین تجربه طراحی ست اداری در کرج  را داشته باشید . از این رو از شما دعوت میکنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی ست اداری در کرج  مقاله زیر را مطالعه بفرمایید .

ست اداری:

ست اداری به مجموعه ای از اوراق گفته می شود که به منظور انجام مکاتبات رسمی و غیر رسمی یک سازمان، شرکت و یا برند تجاری مورد استفاده قرار گیرند. این مجموعه شامل سربرگ A4 ، سربرگ A5 ، پاکت نامه اداری ، پاکت نامه A4 و پاکت نامه A5 می‌باشد که می‌توان بنا به نیاز همه یا بخشی از این مجموعه را جهت چاپ سفارش داد.

طراحی ست اداری:

نکته مهمی که در طراحی ست اداری در کرج یک مجموعه باید برجسته باشد، هماهنگی و یکدستی طراحی ها در هر بخش، بطوری که در کنار هم و در نگاه کلی به مجموعه بتوان به یک هویت و شخصیت بصری واحد رسید.

چاپ ست اداری:

در چاپ ست اداری می توان از کاغذ های متنوعی شامل تحریر، تحریر بافت دار و گلاسه استفاده کرد، اما رعایت چند نکته الزامی است.

در چاپ سربرگ استفاده از متریال کاغذ گلاسه کاری اشتباه می باشد. عموما بیشترین سطح فضای یک سربرگ که در طراحی خالی گذاشته می شود، مکانی برای نگارش مکاتبات ( چه به صورت دست نویس و یا استفاده از چاپگرهای دیجیتال ) بوده و استفاده از کاغذ گلاسه باعث پخش جوهر خودکار یا روان نویس خواهد شد، لذا استفاده از کاغذ های تحریر به جهت خاصیت جذب مرکب در بافت خود بهترین انتخاب میباشند.

در چاپ پاکت بر خلاف سربرگ می توانیم از هر دو نوع جنس کاغذ استفاده کنیم، زیرا در پاکت تمام متن ها و اطلاعات مورد نیاز در مرحله چاپ بر روی کاغذ چاپ میشوند. بهتر است در انتخاب نوع کاغذ کمی دقت و خلاقیت به خرج دهیم که در پایان یک مجموعه هماهنگ و یک دست داشته باشیم.

سربرگ:

سربرگ قلب تپنده ی  این مجموعه می‌باشد. همواره همه اطلاعات، اعلانات، صورت حساب ها و فاکتورها و هر آنچه که باید در مکاتبات رسمی و غیر رسمی یک سازمان لحاظ شود در دل سربرگ‌ جای می‌گیرد.

طراحی سربرگ:

در طراحی سربرگ در ابتدا با مشخص کردن سایز مورد نظر از بین سایز های متداول که عبارتند از سربرگ A4 در سایز ۲۱*۳۰ و سربرگ A5 در سایز ۲۱*۱۵ انتخاب و سپس به طراحی میپردازیم. رعایت دقیق این سایزها مهم می‌باشد زیرا پاکت‌ها هم با توجه به سایز سربرگ‌ها چاپ و تهیه می‌شوند.

یک سربرگ زمانی کاربردی خواهد بود که از فضای مناسبی برای نگارش برخوردار باشد. زمینه فضای نگارش به جهت خوانایی بهتر باید کاملا سفید بوده و هیچگونه طرح و رنگی در آن قرار نگرفته باشد، لذا طراح با بکار گیری فرم و رنگ در سطحی محدود و با حفظ هویت بصری برند مربوطه طراح را کامل و آماده چاپ کند.

به طور معمول جانمایی آرم و نشانه به همراه درج مکانی جهت تاریخ، شماره و پیوست در قسمت بالایی سربرگ انجام میشود و آدرس و راه های ارتباطی در حاشیه ها یا در قسمت پایین برگه قرار میگیرند. اما جانمایی المان های مذکور بدین شکل رویه ای پایه و معمول بوده و قطعا لازم اجراء نخواهد بود.

گاهی طراح با ترکیب بندی خلاق و منحصر به فرد به صورتی که کارکرد های اصلی سربرگ نیز در آن دیده شده باشد، میتواند رویه های معمول را تغییر داده و سربرگی متفاوت طراحی کند.

پاکت نامه:

پاکت نامه به لفاف و پوششی گفته میشود که برای حفاظت و نگهداری بهتر از اسناد و سربرگ‌ها در هنگام حمل‌ و انتقال مورد استفاده قرار میگیرد. سایز و ابعاد پاکت نامه اداری با توجه به سایز سربرگ ها در نظر گرفته می شوند.

در تقسیم بندی انواع پاکت نامه می توان به پاکت نامه اداری ( ملخی ) با سایز ۱۱*۲۲ – پاکت نامه A4 با سایز ۳۱*۲۳ – پاکت نامه A5 با سایز ۱۶*۲۲ اشاره کرد.

نظرات