اصول طراحی ست اداری:

طراحی ست اداری در کرج باید بر اساس اصول خاصی انجام بشود تا بتواند در حوزه‌های مختلفی از اثرگذاری کافی برخوردار باشد. یک ست اداری با طراحی نامناسب، می‌تواند دیدگاه بدی را نزد مشتریان هر کسب‌وکار ایجاد بکند و موجب آشفتگی و بی‌نظمی درون‌سازمانی بشود. در حالی که طراحی ست اداری بر اساس اصول صحیح، ابزاری قدرتمند را برای ایجاد بهبودهای سازمانی در حوزه‌های گوناگون فراهم می‌کند.

هماهنگی:

هماهنگی مهمترین اصل در طراحی ست اداری میباشد. واژه ی ست در زبان عامه به معنی به‌کار بردن هماهنگ اجزای یک مجموعه با یک‌دیگر تعریف می‌شود. هماهنگی از جمله اصول مورد استفاده در حوزه‌های مختلف، با هدف ایجاد زیبایی و نظم میباشد.

با همین استدلال، طراحی ست اداری باید از هماهنگی درونی و بیرونی کامل برخوردار باشد. منظور از هماهنگی درونی، هم‌شکل بودن طراحی اقلام گوناگون موجود در ست اداری میباشد. خطوط، انحناها، رنگ‌بندی و… از جمله مواردی میباشد که در طراحی ست اداری باید از هماهنگی کامل برخوردار باشند. تصور آشفتگی ناشی از طراحی یک کارت ویزیت با خطوط شکسته و طراحی سربرگ همان ست، با خطوط منحنی و یا به‌کار بردن فونت‌های متفاوت در هر یک از اقلام ست اداری، برای درک اهمیت هماهنگی در طراحی ست اداری کافی میباشد.

در زمینه هماهنگی بیرونی نیز توجه به همگون بودن طراحی ست اداری با سایر طراحی‌های خارج از این ست، موجب دستیابی به هماهنگی کلی در تمامی طراحی‌های موجود در سازمان می‌شود. به عنوان مثال هماهنگی طراحی ست اداری با طراحی رابط کاربری وب‌سایت یک کسب‌وکار و هماهنگی همه طراحی‌ها با رنگ سازمانی، موجب بهبود کیفیت و کارایی طراحی ست اداری خواهد شد.

موضوع فعالیت:

دومین نکته مهم در طراحی ست اداری توجه به موضوع فعالیت میباشد. البته قوانین دقیقی در این زمینه ی وجود ندارد؛ اما سلیقه جمعی و دیدگاه‌های کلی می‌تواند ایده‌هایی جذاب را به ذهن طراح متبادر کرده و از طراحی ست اداری با اشتباهات فاحش جلوگیری کند. این مسئله به‌خصوص برای کسب‌وکارهایی که قبل از طراحی ست اداری، هویت بصری کاملی برای سازمان خود نساخته‌اند؛ از اهمیت بسیاری برخوردار میباشد.

به عنوان مثال طراحی ست اداری برای کسب‌وکاری که در حوزه پوشاک کودک فعالیت می‌کند؛ نیازمند بهره بردن از رنگ‌های شاد و پرانرژی میباشد؛ در حالی که در طراحی ست اداری برای یک دفتر حقوقی، باید از رنگی رسمی‌تر و ایجادکننده حس اعتماد استفاده کرد.

جهت طراحی ست اداری در کرج با شرکت هنری و تبلیغاتی مگشو تماس حاصل فرمایید.

نظرات