بعضی از کارهایی که کارت ویزیت شما انجام می‌دهد:

طراحی کارت ویزیت در کرج

  1. نام شما و کسب‌وکارتان را به نمایش می‌گذارد.
  2. چشم‌اندازی از نحوه ارتباط با شما را نمایش می‌دهد.
  3. سبک و شخصیت کاری شما را نمایش می‌دهد.
  4. کارت ویزیت می‌تواند بسیار جذاب، غیرمعمول، عجیب، و یا بامزه باشد تا نام تجاری شما را مانند یک تبلیغات تلوزیونی، در ذهن مخاطب ماندگار نماید.
  5. کارت ویزیت می‌تواند بین مردم چرخش کند و به دست هرکسی که می‌رسد، همان پیام‌ها را به آنها نیز منتقل کند.

نوع فونت کارت ویزیت:

بزرگ ترین اشتباهی که از طراحان کارت ویزیت به چشم میرسد این میباشد که از فونت های پیش فرض مثل Arial و Tahoma برای متون خود استفاده می کنند. کج سلیقگی ترین انتخاب در فونت ها، فونت های پیش فرض است.

اشخاص و سازمان های حرفه ای از فونت های منحصر به فرد خودشان استفاده می کنند. اگر بتوانید فونت خودتان را داشته باشید که محشر میباشد اما فونت هایی نیز میباشند که شیک و جذاب میباشد.

پیشنهاد من استفاده از فونت های یکان،زر،میترا،ایران سنس و… میباشد.

باز هم بسته به نوع کارتان میتوانید فونت های مختلف و زیبای فارسی را استفاده بکنید.

راستی بیش تر از ۲ فونت در کارت ویزیت خود استفاده نکنید.

اندازه ی استاندارد فونت در کارت ویزیت:

آیا همه چیز بر روی کارت ویزیت شما خواناست؟ یا باید از ذره بین استفاده کنید؟! اگر متن شما بیش از اندازه کوچک باشد، کارت ویزیت شما دارای عیب و نقص میباشد. همه افراد دید ۱۰۰% ندارند و اگرهم داشته باشند، زحمت خواندن کارت را به خود نمی دهند. بله، شما باید مطالب زیادی را بر روی کارت جا دهید، ولی اگر هیچ کس آن را نخواند چه فایده ای خواهد داشت؟ مطمئن بشوید که فونت هایی که استفاده کرده اید، کوچک تر از ۸ نیستند. همچنین اندازه فونت ها نباید بیش از حد بزرگ باشد که از جذابیت کارت بکاهد. البته طبیعیست که با توجه به محدوده ی سایز و ابعاد کارت نمی توان تمام آن ها را در یک سطح اندازه قرار داد.

روانشناسی رنگ ها را بدانید:

حتما کتاب ها یا مراجع مختلفی که در مورد روانشناسی رنگ ها وجود دارد را مطالعه کنید چرا که دانستن روانشناسی رنگ علاوه بر زندگی در کسب و کار شما نیز کاربرد زیادی دارد.

مثلا:

رنگ آبی

یادآور اعتماد، انعطاف پذیری و محافظه کاری است. این رنگ اشاره به آرامش و سکون دارد و نشانه سلامت فیزیکی و روانی میباشد. آبی ارتباطات را افزایش می دهد و برای یک مشاور حرفه ای، یک روانشناس، یک حسابدار یا یک مشاور مالی، انتخاب بسیار خوبیست.

رنگ قرمز

این رنگ نشان دهنده یک تجارت پویا و مشتاق میباشد.

این رنگ جلب توجه فراوان دارد و حواس فیزیکی را به شدت تحریک می کند. بنابراین، برای مشاغلی مانند فست فود و یا هر شغلی که فعالیت و سرعت در آن وجود دارد، مناسب میباشد.

البته از جنبه منفی، این رنگ تداعی کننده خشم، عصبانیت و انتقام میباشد. برای استفاده از رنگ قرمز در کارت ویزیتتان، شما باید فردی با اعتماد به نفس بالا و مدعی باشید که دنبال جلب توجه فراوان در لحظه هستید.

این کارت ویزیت، یک آدم دلسوز و مهربان را معرفی میکند.

رنگ صورتی

نشانه آرامش بخشی و امنیت میباشد و اغلب مناسب مشاغلی می باشد که با خانم ها سر و کار دارد. مشاغلی مانند لوازم آرایشی، مد، سالن زیبایی و به طور کل مشاغل رمانتیک.

یا توجه به لطافت و شیرینی این رنگ، برای مشاغلی مانند شکلات فروشی یا هر مکانی که چیزهای شیرین در آن به فروش می رسد، می تواند مناسب باشد.

رنگ خاکستری

در پاسخ به این سوال که رنگ خاکستری نشانه چی میباشد، می توان گفت رنگ خاکستری تداعی کننده بی طرفی، محافظه کاری و کم حرفی میباشد.

خاکستری یک رنگ کاملا مطمئن برای بسیاری از برنامه های تجاری میباشد. این رنگ قابلیت ترکیب با تمام رنگ ها را دارد و می تواند پیام های مختلف جهت اهداف گوناگون ایجاد کند.

خاکستری رنگ بسیار خوبی برای پس زمینه است چون خیلی جلب توجه نمی کند و به همین دلیل باقی رنگ ها به راحتی روی آن چاپ می شود و پیامشان را منتقل می کنند. انتخاب یک رنگ درست برای چاپ روی زمینه خاکستری می تواند انرژی، زنده دلی، شور و هیجان را روی کارت شما ایجاد کند.

ترکیب خاکستری با کمی سیاه و سفید، می تواند انتخاب خوبی برای مشاغل قانونی و مالی باشد. چرا که بخوبی قدرت و کنترل را به نمایش در می آورد.

طراحی کارت ویزیت در کرج

نظرات