بیشتر عکاس‌های صنعتی بر این باور هستند که عکاسی صنعتی کار کثیف و پر زحمتی است زیرا باید در  کارگاه‌ها و کارخانه‌ها زمان زیادی را برای عکاسی سپری کنند؛ کاری که عموما عکاس‌های تجاری نمی‌توانند از عهده ان برایند .از زیر شاخه های عکاسی صنعتی عکاسی تبلیغاتی را می توان نام برد.  در ادامه این مطلب به بررسی عکاسی تجاری و اهمیت آن می‌پردازیم و با وظایف عکاسی صنعتی اشنا خواهیم شد.

عکاسی صنعتی چیست؟

در دنیای تجارت و کسب و کار امروزی، عکس و عکاسی بیش از هزاران واژه می‌ارزد. همه چیز از وب سایت‌ها تا بروشورها و آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی و خیابانی به کیفیت و زیبایی عکس‌هایی بستگی دارد که پیام کسب و کار را به دیگران می‌رساند.

عکاسی صنعتی یک رشته حرفه‌ای از عکاسی است که برقراری ارتباط با مشتری و سایر کسب و کارها را به منظور به تصویر کشیدن فرآیند صنعتی، ابزار و ماشین‌آلات هر تجارت، ممکن می‌سازد.

عکس‌ها علاوه بر آنکه باید جذاب باشند و رنگ و نور مناسب و متعادلی داشته باشند، باید بتوانند پیام آن کسب و کار را در کسری از ثانیه به بیننده منتقل دهند. به همین دلیل است که این سبک از عکاسی به عکاس‌های حرفه‌ای با سال‌ها تجربه در محیط‌های صنعتی و سایت‌های کارخانه‌ها تیاز دارد.

عکاسی صنعتی

چرا عکاسی صنعتی مهم است؟

یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند عکس‌هایی بگیرد که علاوه بر جالب بودن، تصویر همه‌جانبه و خوبی از کسب و کار شما به دیگران نشان دهد، بگونه‌ای که هیچ سوال یا نقطه تاریکی در ذهن بیننده عکس باقی نماند. او باید بتواند با نگاهی به جزییات، از دنیای ماشین‌آلات لحظه‌های زیبا و نابی را به تصویر بکشد. این یعنی عکس‌ها باید بیش از آنکه تخصصی را نشان دهند، یک اثر هنری نیز باشند.

سوای تاثیری که عکس خوب بر بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی دارد، می‌تواند تجارت آنلاین شما را نیز بهبود بخشد. وبسایتی که عکس‌های با کیفیتی از یک فرآیند صنعتی را به بینندگان نشان دهد، از اعتبار و جذابیت بیشتری در ذهن بیننده برخوردار خواهد بود؛ و در نهایت می‌تواند یک کسب و کار را پیشرو در فروش کالا یا خدمات کند.

عکاسی از ماشین‌آلات و فرآیندهای صنعتی برای رسانه‌های مختلف متفاوت است؛ یعنی آنچه در اینترنت منتشر می‌شود باید متمایز از چیزی باشد که چاپ شده و  در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد. قطعا کسی که سال‌ها در این زمینه تجربه داشته باشد می‌داند برای هر رسانه چه تصویری بهترین نتیجه را به دست خواهد داد. با این وجود شاید برای صاحبان کسب و کار بد نباشد که برای اهداف گوناگون، عکاس‌هایی را انتخاب کنند که پورتفولیو‌هایشان حکایت تجریه‌های متفاوت آنها در زمینه‌های متفاوت دارد. اژانس تبلیغاتی مگ شو مفتخر است  مشاوره و خدمات رسانی در زمینه عکاسی صنعتی را یرای شما عزیزان فراهم سازد.

وظایف عکاس صنعتی چیست؟

یک عکاس صنعتی برای اهداف گوناگون در محیط صنعتی عکاسی می‌کند. عکس‌هایی که ثبت می‌کند ممکن است در کاتالوگ‌ها، خبرنامه‌ها و یا در خود شرکت‌ها به کار برده شوند. عکاس صنعتی ممکن است برای نمایشگاه‌های هنری و گالری‌ها نیز عکس‌هایی خاص، ثبت کند. اغلب عکاس‌های صنعتی به صورت کارمزدی یا فری‌لنس کار می‌کنند و با توجه به مهارت و سبک ویژه خودشان پرو‌ژه‌های کاری مختلفی را قبول می‌کنند.

مهم‌ترین کاری که یک عکاس صنعتی انجام می‌دهد ثبت عکس برای جلب رضایت مشتری‌ است. مشتری‌ها ممکن است عکاس‌ها را برای اهداف متفاوتی استخدام کنند و آنچه برای آنها اهمیت دارد این است که عکاس به خواسته آنها به خوبی گوش کرده و آن را به بهترین نحو برآورده کند.

عکس‌هایی که ثبت می‌شوند علاوه بر آنکه اصول عکاسی را رعایت می‌کنند، باید مورد پسند بازار نیز باشند و  توجه بینندگان و مشتریان را به خود جلب کنند. ممکن است صاحبان شرکت‌ها از عکاس‌ صنعتی بخواهند تا عکسی ثبت کند که جلوه‌های هنری آن کم باشد، در این حالت عکاس باید تلاش کند تا سبک و استایل خود را با خواسته کارفرما همسو سازد.

گاهی ممکن است مجموعه‌ای از عکس‌ها برای نشان دادن یک فرآیند صنعتی مورد نیاز باشند؛ این یعنی عکاس باید در قسمت‌های مختلف کارخانه حضور داشته و عکس‌های مناسب را ثبت کند.

برای عکاسی از یک محیط صنعتی، عکاس به ابزارهای زیاد و متفاوتی نیاز دارد:

یک دوربین با کیفیت عالی مهمترین چیز است. بیشتر عکاس‌های صنعتی حرفه‌ای از دوربین دیجیتال تک‌لنز بازتابی (DSLR)  استفاده می‌کنند.

علاوه بر دوربین به یک لنز واید، برای عکاسی از ساختمان‌ها و ماشین‌آلات نیز مورد نیاز است.

تجهیزات نورپردازی نیز ممکن است نیاز شود و بهتر است که عکاس برای عکاسی از سوژه‌های خاص، این ابزارها را با خود همراه خود داشته باشد.

 

 

خلاقیت در عکاسی صنعتی

 

عکاسی صنعتی کسب و کاری است جدی. بنابراین شما نباید آن را به یک آماتور برای انجام کار بسپارید و منتظر نتایج عالی باشید. همیشه از طریق نمونه کارها به عکاس نگاه کنید تا اطمینان حاصل کنید که در گذشته عکس های زیادی گرفته است. در حالت ایده آل، او باید نمونه کارهای متنوعی داشته باشد. بدین معنی که او قادر به گرفتن عکس برای هر دو وب سایت و کمپین چاپ باشد.

عکاسی از محیط کارخانه ها، تجهیزات تولیدی و صنعتی، پوشاک، دفاتر اداری، شرکت ها، مبلمان اداری و مسکونی، عکاسی از طبیعت، خبرنگاری،محصولات و کالای مصرفی روزانه، تنقلات، ملزمات کودک و نوزاد، تابلوهای راهنما در معابر، نمایشگاه های اتومبیل، کالای خواب و کلیه سوژه هایی که می توان از بهترین شکل ممکن از آن برای عکاسی استفاده نمود در حیطه وظایف ما تعریف شده اند. عکس به عنوان یک عنصر اساسی و مهم در طراحی گرافیک به شمار می رود. در مجاورات روزمره و مکالمات افراد غیر حرفه ای، از عکاسی حرفه ای تبلیغات به عنوان عکاسی صنعتی نام برده می شود. در واقع منظور تهیه عکس از محصولاتی است که در صنایع تولید می شود یا عکسی که از خطوط تولید صنایع تهیه می شود.

امنیت! نکته‌ای که نباید از آن غافل بود

شرایط فیزیکی و حرارتی سایت‌های صنعتی ممکن است باعث آسیب رسیدن به ابزارهای عکاسی یا حتی ذوب شدن آنها شود. بعلاوه این که هر عکاس لازم است کفش‌ و کلاه ایمنی را نیز همراه داشته باشد. در برخی قسمت‌های شاید لازم باشد که حفاظ‌های مخصوص گوش‌ نیز به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به گوش به دلیل سر و صدای زیاد کارخانه مورد نیاز شود.

لازم است هر عکاس پیش از رفتن به محیط کارخانه با آن به خوبی آشنا شود و ابزارهای ایمنی که باید همراه خود داشته باشد را از یاد نبرد. و نکات ایمنی را رعایت کند

عکاسی صنعتی در کرج :

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله عکاسی صنعتی در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات