عکاسی صنعتی  :

علاوه بر اینکه باید ویژگی های عکاسی تبلیغاتی را داشته باشد باید بتواند بیننده را به شوق برساند.در عکاسی صنعتی، صنعت و کارخانه و ماشین ها و فرآورده های صنعتی موضوع عکاسی صنعتی است. مفهوم عکاسی صنعتی، عکسبرداری از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی اوقات کارگران و مقامات شرکت است. با این حال بیشتر اوقات موضوع اصلی ماشین آلات و تجهیزات بزرگ مانند ترانسفورماتور،  سد آب،  ترمینال گاز یا دستگاه ها است.می توان گفت یک زبان قابل فهم برای افراد در سنین مختلف است. عکاسی صنعتی در کارخانه، به علت فضای گسترده و منابع نوری گوناگون و فرآورده ها و اشیایی با درخشش های متفاوت، کاری ظریف و دقیق است.

تاثیر نور در عکاسی صنعتی

نورهای مختلف هر یک از نظر حرارت نوری متفاوت است و طبعا رنگ آنها هم متفاوت خواهد بود.نا دیده گرفتن این گوناگونی و عدم کنترل عکاسی بر اوضاع، بر کیفیت عکس؛ در عکاسی صنعتی اثر خواهد گذاشت.نخستین گام در عکاسی حرفه ای صنعتی از یک کارخانه، بازدید از آن و شنیدن توضیحات مدیر فنی است.چه بسا آنچه در نظر اول به چشم ما جذاب می آید و فکر می کنیم حتما باید در عکس صنعتی نمایش داده شود، از نظر صاحب کار زائد و مضر باشد. و منابع نور طبیعی و مصنوعی را شناسایی و کنترل نمود.مثلا اگر پنجره ها در مقابل دوربین قرار گرفته و تصویر ضد نور (سیاه) می شود، در صورت امکان باید آن را پوشاند؛ یا عکاسی را به شب موکول کرد.
می توان گفت یکی از اصلی ترین رقابت در دنیای صنعت و تجارت، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می باشد. با رشد و توسعه جامعه و ورود به دنیای مجازی در زندگی افراد جامعه گرایش افراد به عکاسی صنعتی افزایش داده شده و رو به رشد است.

نکات مهم  در عکاسی صنعتی  :

بهتر است قبل از عکاسی صنعتی شرایط آب و هوایی را پیگیری کرد تا در حدامکان از نور طبیعی استفاده نمایید. استفاده از لنز حرفه ای در عکاسی صنعتی می تواند خیلی برروی نتیجه عکسبردای تاثیر بگذارد. در پس زمینه عکاسی صنعتی، توجه کنید که شی مورد نظر با پس زمینه یک رنگ یا مشابه نباشد.در این مواقع بهتر است پارچه های با رنگ های متضاد مخصوص عکاسی صنعتی استفاده نمایید.در عکاسی صنعتی از وسایل های ریز توجه کنید که بافت و نوع محصول مشخص باشد.

توجه داشته باشید که در عکاسی صنعتی نکات ایمنی را در عکاسی صنعتی رعایت کنید.حتما قبل از اینکه عکاسی را شروع کنید از کارفرما در مورد کار و محیط کاری که می خواهید در آن عکسبرداری کنید پرس و جو کنید.اگر نیاز به وسایل ایمن از قبیل : کلاه، لباس مناسب، عینک و … دارید حتما وسایل را از کارفرما درخواست کنید.توجه کنید در عکاسی صنعتی، در محیط صنعتی به دوربین عکاسی و دیگر تجهیزات عکاسی حرفه ای توجه کنید که دچار آسیب نشوند.

اصول عکاسی صنعتی

اولین اصول عکاسی صنعتی  ، سیاستگذاری سازمان با مشورت عکاس حرفه ای می باشد که تعیین می کند عکس از کدام کالا و یا چه قسمت هایی می بایست در نظر مخاطبان مورد هدف، ارائه گردد.

bmw-x7-pre-production-at-plant-in-spartanburg-south-carolina_100637321_m

پایه ای ترین اصول عکاسی دارا بودن تجهیزاتی مدرن با کیفیتی بالاست. چرا که بهترین طرح ها و حالات چیدمان در زیباترین حالت خود هم که باشد ولی تصویر کیفیت پایینی داشته باشد، آنگونه که باید تاثیرگذار نخواهد بود. ولی طرح هایی هرچند ساده با کیفیت و وضوحی بالا به مراتب جلب توجه بیشتری خواهد کرد. البته می بایست خاطر نشان کرد در اصول عکاسی صنعتی صرفا داشتن دوربینی مجهز و پیشرفته کفایت نمی کند و خلاقیت و هنر عکاس و ایده پردازی هایی که برای جلوه بصری خلق می کنند، تاثیر چشمگیری دارد.

مشکلاتی که در عکاسی صنعتی مواجه میشوید

از جمله مشکلاتی که عکاسان با آن روبرو می شوند، نورپردازی و محاسبه نور سالن ها است. در سالن هایی که نور های متفاوتی وجود دارد از جمله نورگیر ها و منابع نوری متفاوتی که در محیط وجود دارد و تفاوتی که در حرارت نورها موجود است، می تواند عکس شما در قسمت هایی تیره و در قسمت هایی بیش از حد روشن تبدیل کند.این منابع نوری متفاوت موجب می شود کنتراست سالن و وسائل داخل آن و حتی کف سالن به چند رنگ در آید. این مشکل با کمک فیلتری که جلوی دوربین قرار می گیرد و چندبار نور دادن روی یک فیلم و تست کردن نورها با خاموش و روشن کردن و یا اگر روز باشد گرفتن نورگیرها و ایجاد نور مصنوعی می توانیم به وضوح دلخواهی در عکس برسیم و عکس باکیفیتی را ارائه کنیم. هنگام عکاسی از کارخانه هایی با سوله های بزرگ و صنایع فلزی و نساجی، به دوربین های قطع بزرگ نیاز پیدا می کنیم که امری ضروری است. این نوع دوربین می بایست بر روی سه پایه ی حرفه ای و سنگین نصب شود. لنز فیش ای یا سوپراید از این جهت که نمای بهتری از تمام سالن  در حدود حداقل ۹۰ و حداکثر ۱۸۰ درجه میتواند بیندازد، مورد استفاده بیشتری قرار می گیرد. در بعضی از سوله های کارخانه ها نور به اندازی کافی موجود نمی باشد، از این رو خود تیم عکاسی می بایست نورهایی نرم ، وسیع و همچنین نورهای متمرکز و قوی ایجاد کند تا محیط مورد نظر خود را روشن و واضح کنند تا به شرایط مطلوبی برای عکسبرداری برسند. عکسی که از سالن کارخانه و دستگاه آلات انداخته می شود می بایست کاملا تکنیکی باشد.

نکات عکاسی صنعتی

در نکات عکاسی صنعتی در نظر گرفتن این مقصود است که که تصویری خلق کنیم که بیننده با تماشای آن به وجد آید و کاربرد آن کالا یا فرآورده ی شما را در تصویر به وضوح لمس کند و راغب این شود که آن را داشته باشد. ایجاد اینگونه حس نزدیکی شخص به استفاده از محصول مهارتی است که ایده پردازی عکاس را می طلبد. تا مخاطب را در تماشای خود غرق کند و تصوری در ذهن فرد ایجاد کند که در آن لحظه فرد با یک نگاه استفاده از آن را تجربه کند.خلق جلوه های بصری و جذاب، هنری است که این مجموعه با تیم خلاق خود در حیطه ی عکاسی تقدیم حضورتان می کند و شما را در دستیابی به جذب مشتری همراهی می کند.

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله عکاسی صنعتی در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات