طراحی کارت ویزیت

برای تاثیر در ذهن مشتری شما چند ثانیه بیشتر فرت ندارید همانطور که همین اتفاق برای یک کتاب و براساس طراحی جلد آن می افتد. پس مهم ترین نکته در تاثیر گذاری روی مشتری رعایت اصول در طراحی کارت ویزیت میباشد . در ادامه به ۷ نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت خواهیم پرداخت.

۱- استفاده از رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت

یکی از عوامل تاثیر گذار انتخاب رنگ مناسب در کارت ویزیت میباشد . انتخاب رنگها در هر طرحی بسیار تاثیر گذار خواهد بود  و طراحی کارت ویزیت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. رنگهای شارپ و چشمگیر میتواند توجه افراد را به کارت شما افزایش دهد ولی در نظر داشته باشید که استفاده از آنها به سادگی و زیبایی طراحی کارت ویزیت شما را خراب نکند . همچنین استفاده از این رنگ ها را در در طراحی سایت، سربرگ، تبلیغات و طراحی کارت ویزیت خود به طور یکنواخت بر قرار کنید .
ابزارهای رایگان و آنلاین زیادی برای پیشنهاد ترکیب رنگ مناسب در اینترنت یافت میشوند، که میتوانید با استفاده از این وب سایت ها رنگ های مکمل رنگ دلخواهتان را طراحی کارت ویزیت تان پیدا کنید .

۲- تعیین محل برش

اگر در طراحی کارت ویزیت زمینه را سفید انتخاب نکرده اید، حتما فضایی را برای برش احتمالی در نظر بگیرید.زیرا که ممکن است در برش نوشته های شما از بین بروند. برای اطمینان از آسیب ندیدن طرح اصلی یک حاشیه ۳ میلیمتری از هر طرف کارت با رنگ زمینه کارت را خالی بگذارید و و همینطور اطلاعات مهم تان  را از قبیل نوشته و لوگو در این بخش از طراحی کارت ویزیت قرار ندهید.

ناحیه برش در طراحی کارت ویزیت

۳- عدم استفاده از خط حاشیه

ما پیشنهاد میکنیم که هرگز از خط حاشیه در طراحی کارت ویزیت استفاده نکنید. در طرح اولیه زیبا بنظر میرسد ولی در برش نهایی ممکن است که این حاشیه از اطراف یکسان نبوده و در تاثیر گذاری طراحی کارت ویزیت موثر واقع شود . به این عات که تمامی دستگاهها در هنگام برش لبه ها دارای درصدی خطا هستند که این درصد متاسفانه در ایران بیش ار حد استاندارد است. که ممکن است یک میلیمتر خطا باعث شود کل زحمات شما را از بین ببرد.

۴- همه اطلاعات مهم را در آن قرار دهید

تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در پشت و یا در کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین ممطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:

  • نام شرکت: نامی که مشتریان شما را با آن میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.
  • اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.
  • زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید. سعی کنید تفاوت خود با سایر رقبایتان را در جمله ای کوتاه بیان کنید.
  • کد QR: کدهای QR را‌ می‌توان به کمک تلفن‌های هوشمند اسکن کرد. این کدها می‌توانند حاوی اطلاعاتی نظیر آدرس اینترنتی، نام، نشانی، تلفن، متن دلخواه یا هر اطلاعات دیگری باشند.

۵- رنگ و سایز کارت ویزیت

قبل از اینکه شروع به طراحی  و چاپ کارت ویزیت بکنید ابتدا باید ابعاد  و روش چاپ کارت ویزیت خود را مشخص کنید . از چاپخانه ای که میخواهید کارت خود را چاپ نمایید نوع فایل و سایز کارت را بپپرسید. سایز معمول برای طراحی کارت ویزیت ۸۴ در ۵۵ میلیمتر است و بهترین سایزی که میتوانید در آن طراحی کارت ویزیت را انجام دهید ۱۰۳۹ در ۶۹۷ پیکسل خواهد بود. برای اطمینان از کیفیت نهایی کار تصاویر بکار رفته در آن باید حداقل با رزولوشن ۳۰۰ dpi باشند.
طراحی کارت ویزیت را بر اساس CMYK انجام دهید و تنظیمات برنامه خود را به هیچ عنوان بر روی RGB قرار ندهید. در CMYK رنگ سفید توسط کاغذ چاپ تامین میشود و امکان ساخت رنگ سفید نیست.

انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

سیستم RGB براساس نور و مناسب نمایشگر ساخته شده است، در این روش رنگ سفید با ترکیب سبز، آبی و قرمز ساخته میشود، اگر طراحی کارت ویزیت را با RGB انجام دهید هرچقدر هم که از رنگهای خود راضی باشید در نهایت نتیجه با  طرح بعد از چاپ بسیار متفاوت خواهد بود .

۶- متن شما باید خوانا باشد

خوانا نبودن نوشته های روی کارت ویزیت یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت می باشد باعث میشود  کارایی آن را به کل از بین میبرد. مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل مواجه شوند. این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن و یا استفاده از سایه ها  برای چاپ به وجود می آید. در طراحی کارت ویزیت به کلیه افراد باید توجه داشته باشید برای مثال افرادی که عینکی هستند و یا پیرچشمی دارند بتوانند به راحتی اطلاعات کارت را بخوانند.
اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

۷- ذخیره فایل طراحی کارت ویزیت

بخش نهایی و مهم کار، ذخیره صحیح فایل است، عدم دقت در این بخش میتواند زحمات شما در طراحی کارت ویزیت را هدر داده و نتیجه کار را با آنچه در ذهن دارید تغییر دهد.
ذخیره تصویر با فرمت Jpg یا PNG ممکن است باعث بی کیفیت شدن حاشیه ها شود ، پس بهتر است فایل را با هر نرم افزاری که طراحی میکنید بصورت لایه باز و یا با پسوند Tiff ذخیره کنید تا به بهترین کیفیت چاپی برسید.

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی کارت ویزیت در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات