تاثیر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی یکی از مهمترین  ابزارهای کمپین های موفق تبلیغاتی به شمار می آید. عکاسی صنعتی بر ایجاد و تثبیت هویت سازمانی، و  توسعه مخاطبان و بازار هدف، بوجود آوردن بازار های نو و تازه و حفظ سودآوری فعلی تاثیر بسزایی دارد و به جرات می توان گفت یکی از بازیگران اصلی مخصوصا، فروش در بازارهای مجازی و اینترنتی (فروش در شبکه های اجتماعی و وب سایت خود سازمان و یا فروشگاه های اینترنتی معروف) می باشد.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی را می توان به بخش های مختلف تقسیم بندی کرد مانند عکاسی از محصول ، عکاسی از خط تولید ، عکاسی از خدمات ، عکاسی از کالا ، عکاسی از کارخانه و …

این سبک ها در معرفی توانمندی و آشنا شدن مصرف کنندگان از آن مرکز بسیار مهم است .

در این روش معرفی هر چه بهتر خدمات و کالا باعث اعتماد و اعتبار در مخاطب می شود .

کاربرد عکس های صنعتی و تبلیغاتی در انواع حامل های تبلیغاتی مانند :

  • کاتالوگ
  • وب سایت
  • بیلبرد های شهری
  • غرفه سازی نمایشگاهی
  • اپلیکیشن ها

ودیگر متریال نقش بسیار مهمی را ایجاد می کند .

 

 

تولید محتوا

تولید محتوا تبلیغاتی از توانمندی ها ، تولیدات ، خدمات برای شرکت ها ، کارخانه جات ، موسسات ، ایرانی و خارجی در شناساندن به مخاطب بسیار کاربردی است .

در مجموعه خدمات عکاسی صنعتی تصویرساز بخش اصلی به عنوان تولید محتوا تصویری وجود دارد که خود آن به دو قسمت پر مخاطب بخش بندی می شود به نام های :

  • تولید محتوای عکس
  • تولید محتوا ویدیو تبلیغاتی

تولید محتوا تصویری شامل عکس و فیلم های تبلیغاتی تاثیر گذار و هدفمند است که باعث می شود مخاطب هر چه بهتر و بیشتر با آن مرکز خدماتی یا ارائه دهنده محصول آشنا شود .

 

عکاس صنعتی

برای اینکه عکاسان و ایده پردازان بتوانند نیاز های مشتری را به درستی پاسخ دهند ، باید محصول مورد نظر را بررسی کرده و با تمامی زوایای محصول و کاربرد آن آشنا شوند .

عکاسان مجموعه هنری تصویرساز موظف هستند با ظاهری آراسته و مطابق با قوانین مجموعه در محل حاضر شوند .

همچنین با رعایت اخلاق حرفه ای و با صبر و حوصله به خواسته های مشتری توجه کرده و با بهره گیری از تجربه خود ، عکس های مورد نظر مشتری را با بهترین کیفیت ارائه دهند .

 

 

 

ناظر کیفی

ناظر کیفی مسئولیت و هدایت پروژه را بر عهده دارد و سطح کیفیت یک پروژه بستگی به میزان توانایی ناظر کیفی آن پروژه دارد .

از این رو مجموعه هنری تصویرساز برای ارتقا کیفیت خدمات خود علاوه بر عکاسان مجرب ، از ناظرین متخصص برای نظارت بر پروژه در عکاسی صنعتی استفاده می کند .

یک ناظر کیفی همراه گروه عکاسی در محل مورد نظر حاضر شده که نظارت بر پروژه را بر عهده دارد و موظف است کاستی ها و ایرادات را رفع نموده و پروژه را طبق خواسته و نظر کارفرما و با رعایت اصول فنی و حرفه ای به اتمام برساند .

 

تاثیر عکاسی صنعتی در ایجاد هویت سازمانی و برندینگ:

ما به خوبی می دانیم که عکاسی صنعتی به عنوان یکی از بازوان قدرتمند تبلیغات نقش موثر و مهمی در موفقیت تجارتها دارد. انجام این رسالت خطیر و مهم، تنها و تنها با بوجود آمدن عکس هایی با کیفیت و تاثیرگذار از محصولات توسط تجربه، خلاقیت و هنر عکاسان ژانر عکاسی صنعتی، می تواند نقشی موثر در ایجاد و خلق هویت سازمانی و برندینگ داشته باشد، دقیقا به همین دلیل، عکاسی صنعتی از محصولات شرکتها و تجارت های نوپا و همچنین شرکت هایی که درصدد به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند، به امری واجب و کلیدی تبدیل شده است.

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی همچنین تاثیر چشم گیری بر القا و برانگیزاندن مشتریان بالقوه محصولات به منظور تشویق به خرید کالا و استفاده از محصولاتی خواهند داشت که با استفاده از ایده پردازی ذهن افراد را برای تاثیرگذاری و تشویق برای خرید نشانه رفته است و از تکنیک های زیبایی شناسانه و حساسیت های بصری افراد برای تاثیرگذاری حداکثری و برانگیزاندن جهت اقدام به خرید محصولات استفاده نموده است.

راهکارهایی برای کمک به کسب و کار از طریق عکاسی تبلیغاتی

بدون اغراق می‌توانیم عکاسی را مهمترین عنصر در تبلیغات عنوان کنیم. اگر یک نویسنده برای یک تیتر ساعت‌ها وقت صرف کند، باز هم اولین چیزی که نظر بیننده را جلب می‌کند عکس است نه تیتر. همچنین تنها عکس است که وقتی فرد از سایت خارج می‌شود، باز هم در ذهنش باقی خواهد ماند. عکاسی تبلیغاتی می‌تواند در پوستر، بیلبورد، آگهی‌ها و مجلات استفاده شود. عکاسی تبلیغاتی می‌تواند یک عکس بسیار ساده از یک مدل یا محصول باشد و یا عکسی پیچیده که ساعت‌ها وقت برده است. در هر یک از این حالات برنامه ریزی برای عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است. از جمله راه کارهای مهم برای موفقیت این نوع از عکاسی در  کسب و کار می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

عکاسی صنعتی ضرورت یا تشریفات؟

در شرایط کنونی اقتصاد  با توجه به رشد روز افزون شبکه های اجتماعی و رشد بازاریابی و فروش اینترنتی در کشور تنها راه حل برای جلوگیری از افت فروش و سودآوری و همچنین حفظ بقا در بازار، عکاسی و تبلیغات خلاقانه و هدفمند تنها راه می باشد، البته که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و در کل تبلیغات در تمامی شرایط نقش کلیدی در بهره وری حداکثری دارد و مهمترین عامل و محرک در توسعه بازاریابی و فروش موفق به حساب می آید، اما در شرایط حال حاضر عکاسی صنعتی و پرزنتیشن تصویری به مسئله ای کلیدی در موفقیت کسب و کارها تبدیل شده است و باید در کمپین تبلیغاتی حتما مد نظر قرار گیرد.

 

 

نظرات