عکاسی مواد غذایی چیست؟

عکاسی مواد غذایی : موسس یکی از بزرگترین رستوران های آمریکا آقای ساموئل تروت کتی جمله ی معروفی دارد که می گوید : غذا برای زندگی حیاتی میباشد پس آن را خوب درست بکنید. اما اگر آقای ساموئل امروز در قید حیات بودند شاید تعریف بهتری را برای ما عنوان می کرد مثلا غذای برای زندگی حیاتی است پس از آن عکس خوبی بگیرید. در دنیای امروز همه چیز حول محور دیده شدن و به نمایش گذاشتن می گذرد.

عکس برداری از مواد غذایی یکی از زیر شاخه های عکاسی تبلیغاتی است و کاربرد عکس ها برای بسته بندی مواد غذایی ، بنر های تبلیغاتی ، تبلیغات اینترنتی ، فهرست غذاها در منوی یک رستوران یا کافه ، و یا کتاب های آشپزی می باشد. علاوه بر این ها عکاسی مواد غذایی به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود ارتباط بیشتری برقرار کنید و همچنین باعث دیده شدن و زیاد شدن هویت نام برند شما می شود و به طبع کسب و کارتان را رونق میبخشد.

از دیگر مزایای عکاسی مواد غذایی اینکه مخاطب با دیدن آن ترغیب و تشویق به خرید یا سفارش آن محصول و یا مواد غذایی می شود. در بین مردم به وفور دیده میشود که اول از غذا عکس می گیرند بعد آن را میل می کنند یا اینکه در ابتدا عکس آن را غذا را می بینند بعد ترغیب شده تا آن را سفارش دهند.

در روند این کار مواد غذایی خام یا پخته شده بسته به نوع نیاز تهیه شده و عکسبرداری از آن با در نظر گرفتن و تنظیم کردن المان های مهم در عکاسی که توجه مخاطب را به خود معطوف کند شروع می شود.

عکاسی مواد غذایی در کرج

نورپردازی – نور عکس تفاوت را رقم خواهد زد:

این نور که از اهمیت بالایی برخوردار میباشد می تواند نور یک پروژکتور و یا نوری طبیعی باشد. نور طبیعی با اینکه ارزان ترین گزینه برای ما به حساب می آید اما کیفیت مطلوب تری خواهد داشتد . معمولا در عکاسی مواد غذایی اگر بدرستی از نور مصنوعی استفاده نکنیم پرسپکتیو و عمق را در تصویر از بین میبریم. لامپ های فلورسنت یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن یک منبع نوری میباشند که نور را در سطح وسیعی پخش می کنند اما نوع حرفه ای تر نورپردازی ها با استفاده از فلش های اکسرنال یا اسپیدلایت انجام می شود . قرار دادن این فلش ها در پشت یک پارچه ی دیفیوزر که باعث می شود تابش های خیره کنند از بین رفته و به ما امکان داشتن یک نور طبیعی بدون سایه های تند و خشن داشته باشیم را می دهد . گزینه ی بعدی برای نور پردازی سافت باکس ها میباشند ، باکس های حصار مانندی که نور را احاطه کرده و در همه ی جهت ها آن را پخش می کند و در حقیقت تابش نور را در شریط کاملا کنترل شده برای ما فراهم می آورند .آخرین نکته در نورپردازی عکاسی مواد غذایی این است که از یک بازتاب دهنده ی مناسب برای نور به عنوان یک منبع نوری دوم استفاده کنیم تا سایه ها را از بین ببریم یا آنها را به حداقل برسانیم.

چیدمان – فضاها برگ برنده شما می شود:

در چیدمان برای عکاسی مواد غذایی خلاق و حرفه ای عمل کنید . با این تیر دو هدف را نشانه گرفته اید . اول اینکه از سوژه عکسی جذاب گرفته اید که خود می تواند باعث رونق کسب و کار و جذب مشتری شود ، دوم اینکه اگر بازیگوش باشید و با شکل دادن به مواد غذایی خام و تازه کودکان را نیز ترغیب به خوردن غذاهای سالم و تازه می کنید . مثلا وقتی با جوانه های تازه ی گندم و ماش منظره ای شبیه چمن خلق می کنید .

عکاسی مواد غذایی در کرج

نظرات