اگر به دنبال انتخاب رنگ سازمانی در کرج یا دیگر شهر ها میباشید با گروه ما در تماس باشید تا بهترین طرح و عالی ترین تجربه انتخاب رنگ سازمانی در کرج  را داشته باشید . از این رو از شما دعوت میکنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رنگ سازمانی در کرج  مقاله زیر را مطالعه بفرمایید .

با عنایت به روانشناسی رنگ و تحقیقات انجام شده در برندهای مختلف، می توانیم به احساسی که رنگ های مختلف در تبلیغات ایجاد می کنند به شکل ذیل اشاره نماییم:

رنگ آبی در برندها

بیش از ۱۰۰ برند برتر دنیا از رنگ آبی استفاده کردند. این رنگ با حس آرامشی که ایجاد می کند و تداعی دریا و آسمان، جایگاه بسیار ویژه ای در ذهنیت مخاطبان دارد و حس اعتماد و قوی بودن و قابل اطمینان بودن را به مخاطبین ارائه می دهد.

بیشترین کاربرد این رنگ در میان سازمان هایی میباشد که می خواهند کارکرد مداوم و بدون خطر را القا بکنند.

مثال عمده این رنگ شرکت های تولید کننده غذای سالم، غذاهای لبنی، خدمات مالی و بانکی، شرکت های هواپیمایی و تکنولوژی های جدید و شبکه های اجتماعی میباشند؛ از جمله برندهای فیس بوک – توئیتر – والمارت – آی بی ام – اورال بی – دل و در ایران نیز می توانیم بانک سامان – آبسال – ایران ایر را مثال بزنیم.

رنگ قرمز در برندها

قرمز شدت توجه و اشتها را تحریک می کند و البته از آنجا که ضربان قلب را بالا برده و نفس کشیدن را تسریع می بخشد، نشانه فوریت و انگیزه هم می باشد و حس شجاع بودن و جوان بودن را هم القا می کند.

بیش ترین کاربرد این رنگ در تولید کننده های اسباب‌بازی ، پیتزا و غذاهای فست فود و نیز اعلام حراج و خرید فوری، سرعت، و همچنین کمک به دیگران میباشد که در صلیب سرخ و هلال احمر کاربرد پیدا کرده.

بطور مثال می توانیم به برندهای ویرجین – کنون – کوکاکولا – سی ان ان و و برندهای ایرانی مثل پاکسان – گلرنگ – بهران – اشی مشی – استیل البرز و… اشاره نماییم که از رنگ قرمز در برند خود استفاده میکنند.

رنگ زرد در برندها

رنگ زرد از آنجایی که موجب می شود به طلوع خورشید فکر کنیم، رنگی متمایل به خوشبینی و امید و گرما است.به گفته ی برخی صاحبنظران، رنگ زرد در پس زمینه سیاه، می تواند حس تنفر را ایجاد کند و در پس زمینه سبز، حس امید.

بطور کلی کاربرد این رنگ در مورد برندهایی میباشد که پویایی و نشاط دارند و به ارائه خدمات به مشتریان می پردازند و در زمینه انرژی نیز می توانند فعالیت کنند. برای مثال رنگ سازمانی شل – ساب وی – نیکون ، رنگ زرد می باشد و در زمینه برندهای ایرانی نیز ارج و ایرانسل از آن استفاده کرده اند.

رنگ نارنجی در برندها

از آنجایی که نارنجی از ترکیب قرمز و زرد ایجاد می شود و با توجه به قدرت تحریک کنندگی رنگ زرد و قرمز، جای تعجب نیست که نارنجی از خصوصیات آنها پیرور کند. نارنجی ترکیبی از جسارت رنگ قرمز و خوشبینی رنگ زرد، را تداعی میکند.

کاربرد این رنگ برای برندهایی میباشد که می خواهند دوستانه و خوش رو باشند و اعتماد طرف مقابل را جل کنند و البته برای تحریک هیجان و شور و شوق نیز مفید میباشد. بر این اساس نارنجی را در رنگ سازمانی برندهایی مثل مثل آمازون، فانتا، هارلی دیویدسون، و دیسکاور در سطح جهانی و برند سایپا در ایران می توان مشاهده نمود.

رنگ سبز در برندها

رنگ سبز که نشاط و جوانی و صلح و رشد و سلامتی را تداعی می کند، بیش از همه طبیعت را به خاطریاد مخاطبان می آورد.

این رنگ با توجه به تاثیرات خاصش در روح و روان مخاطب علاوه بر شرکت هایی که غدای سالم ارائه میدهند یا شرکت های محیط زیستی بعضا بعنوان رنگ سازمانی کالاهای خانگی، تکنولوژی و امور مالی به کار رفته اما نکته اینجاست که کمتر برند مطرح جهانی از این رنگ استفاده می کند.

رنگ بنفش در برندها

بنفش رنگی فاخر و آرام میباشد که عموما احساس راز آلودگی، سلطنت و یا تکبر را تحریک می کند.

این اثرات آرام بخش باعث شده که از این رنگ که بیشتر حس خلاق، رویایی و عاقلانه دارد، در امور مالی، تکنولوژی های جدید وشبکه های اجتماعی و شرکت های خدماتی مشاوره و یا سلامت استفاده شود. بطور مثال برندهای مهمی از جمله یاهو – اورکات – وایبر و در ایران بانک اقتصاد نوین از این رنگ استفاده می کنند.

لازم به ذکر است رنگ ارغوانی نیز در زمینه رنگ سازمانی و آثار و کارکردهای آن بسیار شبیه رنگ بنفش می باشد.

رنگ نقره ای در برندها

نقره ای نیز رنگی خاص میباشد که نماد طبیعی بودن و آرامش و توازن میباشد و در ترکیب با رنگ های دیگر از جمله سیاه می تواند، برای لوکس بودن و خاص بودن به کار رود.

کاربرد این رنگ بیشتر در محصولات سالم و لبنی، و تکنولوژی های جدید و نو است که در مورد اپل – ویکی پدیا و هوندا می توانیم تاثیرات خاص آن را مشاهده کنیم.

رنگ صورتی در برندها

همانطور که اشاره کردیم صورتی، همان رنگ قرمز کم رنگ است که بیشتر برای محصولات و خدمات مرتبط با بانوان کاربرد دارد و مثال بارز آن باربی یا لوازم آرایشی زنانه است که می تواند در این زمینه اثرگذار باشد و روی مخاطب حس مناسب را ایجاد نماید.

ترکیب رنگ ها در برندها

همانطور که اشاره نمودیم در طبیعت و درکنار ما رنگ های سرد و گرم و طیف میلیونی از رنگ های متفاوت وجود دارد که هر یک از آنها آثار مختلفی بر ما می گذارد، یک برند موفق برای آن که بتواند بهتر و بیشتر بر مخاطب تاثیر گذارد و بتواند بهتر به آن ده سوالی که در بالا اشاره نمودیم پاسخ دهد و احساس مخاطب خود را درگیر کند، ممکن است مجبور باشد از ترکیب رنگها در رنگ سازمانی خودش استفاده نماید.

البته باید توجه داشته باشیم که این ترکیب رنگها لازم میباشد با توجه به اصول روانشناسی رنگ باشد و ترکیب و تضاد رنگ ها و استفاده از طیف مختلف رنگی، بر اساس آن اصول و نیز کاربرد و کارکرد سازمان و محصول آن باشد تا حسی اشتباه و ترکیبی و غیر واقع بینانه برای مخاطبان ایجاد نکند و در نهایت بتواند حس برند را بیشتر و بهتر نهادینه سازد. بطور مثال برندهای مختلفی چون گوگل – ای بِی و ان بی سی از این مدل برای رنگ سازمانی خود استفاده موفقی داشته اند.

در پایان ذکر این نکته نیز لازم میباشد که با تاسف در شرکت های ایرانی بسیاری از امور طراحی توسط یک طراح و گرافیست که اطلاعاتی درباره روانشناسی رنگ ها ندارد و یا بدتر آن که توسط مدیر عامل یامدیر روابط عمومی آن سازمان انجام و تایید می شود و نتیجه آن می شود که هر یک از امور تبلیغاتی و چاپی و بسته بندی آن سازمان، ساز خود را می نوازند و رنگ خاص خود را دارند و آرم و لوگو و تبلیغات آن شرکت نیز هیچ ارتباط وثیقی با مخاطب ایجاد نمی کند. بی شک آن چه یک برند را میسازد، فارغ از کیفیت و خدمات و ایجاد حس وفاداری و اعتماد، توجه به جزییاتی مهم از جمله رنگ سازمانی میباشد که باید با استفاده از اصول علمی و با حضور تیمی از طراحان، جامعه شناسان و روانشناسان انتخاب شود و در تمامی مراحل سازمان و برند تکرار گردد تا نتیجه لازم را بر مخاطب ایجاد کند.

انتخاب رنگ سازمانی در کرج :

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله  طراحی لوگو مزون در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات