طراحی کاتالوگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کاتالوگ راهنما یا کتابچه معرفی کالا، خدمات و امکانات یک شرکت میباشد که از طرف تولید کننده در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد. اما برای سفارش کاتالوگ بهتر است ابتدا تفاوت آن را با بروشور بدانید:

بطور کلی کاتالوگ بطور فهرست وار شامل مجموعه محصولات یک شرکت است بطوری که بروشور بطور مفصل و دقیق محصولات را توضیح میدهد.

بطور مثال در هنگام خرید یک وسیله برقی مانند یخچال، فروشنده ابتدا یک کاتالوگ از انواع مدل های یخچال در اختیار شما قرار میدهد و پس از انتخاب مدل مورد نظرتان بروشور توضیحات محصول نظیر روش های نگه داری، تعمیرات و اطلاعات مربوط به ضمانت نامه نیز به شما داده میشود.

بنابراین با توجه به میزان استفاده بیشتر از کاتالوگ نسبت به بروشور جنس کاغذ و مقوای بکار برده شده و دوام آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کاتالوگ در اغلب موارد دارای تصاویر بیشتری نسبت به بروشور است و گاها ابعادی مشابه بروشور دارد اما باید بدانیم که قطع A4 در طراحی کاتالوگ رایج تر است.

تفاوت دیگر کاتالوگ و بروشور در تصاویر درج شده در آن میباشد. در کاتالوگ با توجه به جذاب بودن آن تصاویر رنگی و در ابعاد بزرگ چاپ میشوند در حالیکه در بروشور ممکن است تصاویر به صورت تک رنگ و یا رسامی چاپ شوند.

امروزه با درنظر گرفتن مسائل اقتصادی طراحی کاتالوگ با ویژگی های بروشور بسیار مرسوم شده گرچه توصیه نمیشود.

طراحی کاتالوگ های معرفی محصول و تبلیغاتی به صاحبان کسب و کارها این امکان را میدهد تا با جذب مخاطبان به اهداف خود نزدیک تر شوند. کاتالوگ به عنوان یک منبع ارزشمند اطلاعات و جزییات مهم را در اختیار خوانندگان قرار میدهد.

نظرات