اگر میخواهید لوگویی اصولی طراحی کنید باید به چند مورد اهمیت بدهید. در ادامه تیم تخصصی مگ شو به بررسی موارد مهم در طراحی لوگو می پردازد.

سایز، یکی از عناصر مهم در طراحی لوگو می باشد:

در ابتدا باید به سایز لوگو توجه ویژه کنید چرا که ممکن است مشتری در جاهای متفاوتی از لوگو استفاده کند. و اگر لوگو کوچک باشد ممکن است دچار مشکلاتی اعم از پیکسل شدن لوگو و بی کیفیت بودن لوگو در زمان استفاده از جاهای مختلف بشود. برای مثال برای سربرگ، وب سایت، آگهی های تبلیغاتی نظیر بیلبورد مورد استفاده قرار بگیرد از همین رو باید لوگو را در سایزهای متفاوت به مشتری ارائه دهید

نسبت عرض و طول:

لوگوهایی که دراز و ارتفاع کم میباشند و یا بلند و باریک، از لحاظ بصری گیج کننده هستند و تعادل میان نسبت طول و عرض در آن ها لحاظ نشده . احتیاجی نیست همیشه در طراحی قرینه سازی دقیقی در طرح ایجاد شود ولی وجود یک تعادل نسبی خوب و مناسب میان طول و عرض آن برای داشتن یک لوگوی خوب و زیبا اهمیت ویژه ای دارد. بهتر میباشد پروژه را با یک شکل هندسی ساده شروع نمایید. چطور باید در نظر داشته باشید لوگو ممکن است در جاهای متفاوتی به کار برود، برای مثال در وبسایت لوگوهای عمودی در جایگاه مناسبی قرار نمی گیرند و ممکن از ظاهر وب سایت را تحت شعاع قرار دهد.

لوگوهای مربع شکل مانند لوگوهای دایره ای زیبا و تاثیر گذار هستند.

مفهوم و طرح لوگو تا حد امکان باید سبک باشد:

طراحی لوگویی که دارای مفهوم باشد بسیار خوب میباشد و گنجاندن چند ایده در یک طرح لوگوی ساده کار راحتی نمیباشد . این مسئله ای می باشد و حتما در گفتگو های نخست با مشتری درباره آنها صحبت کنید. مشتری را متقاعد نمایید که هر چه لوگو ساده تر باشد تاثیر بیشتری روی مخاطب دارد. در نتیجه نباید لوگوی پیچیده‌ای طراحی کنیم. اگر به لوگوهای برجسته و حرفه ای که روی اینترنت میباشند توجه کنید، خواهید دریافت که همه لوگوهای مخاطب پسند از طراحی های ساده ای برخوردارند که یک ایده ساده در پس آن نهفته میباشد.

لوگو مینیمال:

لوگویی که دارای جزییات بسیار و پیچیده است نه فقط به دشواری طراحی می شود بلکه به دشواری هم به ذهن سپرده شده به خاطر آورده می شود. به چه منظور زمان خود را با طراحی یک لوگوی پر از جزییات و پیچیده هدر کنیم در حالی که همه می دانیم که یک لوگوی ساده جذابیت ویژه ای دارد؟ زمانی که تلاش می کنید یک طراحی ساده خلق کنید، متوجه می شوید که این کار خیلی دشوار تر است. طرح های ساده از نشانه دهنده یک طراح مناسب هستند و در واقع نشان می دهند که ذهن طراح بر اساس ایده های موجود در مورد یک کار تجاری و یا شغل، توانمند در ساده سازی ایده های پیچیده است. این موضوع را برای مشتری توضیح دهید که لوگوی ساده صرفاً زحمت کمتری روی آن کشیده نشده بلکه فکر بیشتری پشت آن بوده تا بتوان در عین حال مفهوم لوگو را در سادگی نشان داد.

این آیتم یکی از نشانه های یک لوگوی مناسب است. لوگو باید در نگاه اول مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی طراحی لوگو و اهمیت آن در کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد

طرح لوگو باید به صورتی باشد که در کمترین زمان تاثیر خود را روی بیننده اعمال نماید.باز هم می توان گفت اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد به نحوی که مخاطبان برای درک معنی آن مجبور به کاوش و جستجو باشند، به احتمال زیاد تاثیر خوبی نخواهد داشت. بخصوص امروزه که در زمانی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند، مخاطب باید برای درک موضوع زمان اندکی را صرف کند.

مخاطب هدف را در نظر بگیرید:

به طور معمول علت این که شخصی درخواست طراحی یک لوگو جدید می دهد این می باشد که حس می کند لوگوی که دارد دیگر قدرت تاثیرگذاری ندارد. ممکن است شرکای یک کمپانی عوض شده باشند و یا احتمال دارد بعضی از ارزش های اصولی و پایه ای آن تغییر پیدا کرده باشد. پس تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تغییر در لوگو را از مشتری بخواهید و علت اصلی تغییر را از او بپرسید. ولی اصل اساسی طراحی هر لوگو در توجه مخاطب هدف است نه تنها جمع کردن آیتم های مورد نیاز برای بالا بردن فروش کمپانی.
تلاش کنید تا جای ممکن این مسئله را در حین طراحی لوگو در نظر داشته باشید.

در نظر گرفتن ماهیت کمپانی ها:

یک کمپانی دارای ارزش های اساسی و اصولی می باشد که همیشه در تلاشند آن ها را در تاریخچه آن کمپانی آن ها زنده و برجسته نگه دارند. برای مثال هر کسب و کاری دارای یک نمادی است بر اساس یک پیشینه‌ای کسب و کار خود را راه اندازی کرده حتماً این موضوع را از آنها سوال کرده و در طراحی آن المان را بگنجانید. بهتر است بعضی از نکات با ارزش را با آیتم های دیگر ترکیب نماید. به خاطر داشته باشید که یک لوگوی هندسی که برای تدریس جبر در مدرسه عملکرد مناسبی دارد و برای یک مغازه بستنی فروشی که در خیابان است به هیچ وجه خوب نیست.

برای طراحی لوگو در کرج و تهران و شهرک های صنعتی با ما در تماس باشید تا مشاوران ما ضمن توصیه و راهنمایی بهترین لوگو تخصصی را برای شما طراحی کنند

نظرات