هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی دانش آموزی در کرج : هدایای شرکتی این توانایی را دارند تا مشتریان شما را خوشحال کنند و به آن‌ ها نشان دهند، شما به فکر آنها هستید. اگر این کار بخوبی انجام شود همچنین باعث می‌شود کسب و کار شما به یاد ماندنی شود. آن‌ ها به شما کمک می ‌کنند تا هدفی که برند شما روی آن متمرکز میباشد منتقل شود سرگرم‌ کننده بودن، خلاقیت، بهره ‌وری یا چیزهای دیگر.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همه هدایای تبلیغاتی از فروشندگان را اگر منحصربه‌ فرد بوده‌ اند، نگه داشته‌ باشید.

اکنون حرف ما درباره هدایای روزانه شما نمیباشد. قطعاً انتخاب ‌هایی برای هدایای تبلیغاتی وجود دارد –بطور مثال لیوان قهوه نشان‌ دهنده محصول و همچنین شعار دلپذیرتان خواهد بود یا یک کیف دستی با لوگوی برندتان. چنین کاری بهترین راه برای نشان دادن برندتان است. شاید این اجناس کوچک که برایتان جذاب بوده‌ را نگه داشته‌ باشید.

اما هدایای تبلیغاتی که واقعاً شما را تحت تأثیر می ‌گذارند، آن‌ هایی میباشند که فراتر از کالاهای تبلیغاتی برنددار استاندارد قرار می‌گیرند.

ما در آژانس تبلیغاتی مگشو  به این نتیجه رسیدیم که چه چیزی هدایای تبلیغاتی را از دیگران متمایز می‌کند. هدیه بازاریابی برای مشتریان از این جهت اهمیت دارد که بتواند کاری کند دیگران شرکت ‌تان را با برخی نشانه ‌های مختصر به یاد بیاورند. وقتی نوبت به ایده‌ پردازی برای هدایای تبلیغاتی شود، باید ۸ راهکار زیر را در نظر گرفت:

۱٫ چیزی منحصر بفرد خلق کنید:

بله، منحصربه ‌فرد. بطور کلی برای اینکه هدیه تبلیغاتی به خاطر آدم بماند باید متفاوت باشد. شاید هم‌ اکنون در حال استفاده از لیوان قهوه ‌ای باشید که از یک فروشگاه هدیه گرفته ‌اید.

به خوبی با دست ‌تان متناسب است و می ‌توان آن را درون ماکروویو قرار دارد و نیز اندازه بسیار خوبی هم دارد. یا احتمال دارد مشغول استفاده از کاغذ های کوچک یادداشت‌ برداری ‌ای باشید که از فروشگاه دیگری گرفته ‌اید. مطمئناً چنین کالاهایی کاربردی هستند و قدردان آن فروشگاه ‌ها خواهید بود.

بله، وقتی به یک هدیه تبلیغاتی فکر کنید، شاید آن لیوان یا آن کاغذهای کوچک یادداشت ‌برداری به ذهنتان خطور نکند. بدون نگاه کردن به آن‌ ها، حتی نمی ‌توان نام فروشندگانش را به خاطر آورد. وقتی یک هدیه تبلیغاتی به یاد ماندنی می‌ شود که برایمان منحصربه ‌فرد باشد.

۲٫ سایز آن باید بزرگ ‌تر از یک پاکت نامه باشد:

مردم از باز کردن بسته خوشحال می ‌شوند. وقتی یک بسته یا جعبه می ‌بینند شروع می ‌کنند به حدس زدن. یکی از عناصر سورپرایز همین است که ندانند داخل جعبه چه چیزی است.

بسیار هیجان ‌انگیزتر است که به جای نامه یا ایمیل، یک بسته دریافت کنند (بسیار خب، شاید نامه‌ ای که به شما بگوید یک جاروبرقی برنده شده ‌اید بسیار بهتر از بسته باشد اما چقدر ممکن است چنین اتفاقی بیفتد؟).

روی بسته جایی برای یادداشت تشکر وجود دارد –می ‌توانید آن را همراه بسته بفرستید. البته در آن مواردی که هدیه تبلیغاتی نباشند.

منظور صحبت این است که، وقتی افراد هدیه ‌تان را دریافت می ‌کنند، حسی از پیش ‌بینی در آن ‌ها ایجاد کنید.

۳٫ به گیرنده کاری بدهید تا انجام دهد.

مانند گذشته، به مشتریانتان مجموعه‌ ای از نگه‌دارنده کتاب ندهید. مسئله نگه‌ دارنده کتاب نیست ولی مناسب هدیه تبلیغاتی نیستند.

اگر به مشتری ‌تان چیزی بدهید که بتواند آن را سر هم بکند و سپس استفاده نماید بهتر می‌ تواند آن را به خاطرش بسپارد. هدیه تبلیغاتی شما باید تعاملی باشد –چیزی که گیرنده را وادار کند تا به آن دست بزند، سرهمش کند یا با آن ارتباط برقرار کند.

۴٫ هدیه ‌ای مناسب انتخاب کنید:

آیا هدیه تبلیغاتی شما متناسب با کسب و کارتان میباشد؟ می‌توانید داستانی پشت آن کالا بسازید تا معنایی مرتبط با کسب و کارتان را انتقال بدهد؟

به یاد ماندنی ‌ترین هدایای تبلیغاتی، کسب و کار شما را بهبود میبخشد. کالا به خودی خود یا چیزی درباره آن می ‌تواند محصول یا خدمات یا بهره‌ ای که برده ‌اید را به خاطر مشتریان ‌تان بیاورد.

۵٫ خلاقانه و شیک کار کنید:

هیچ‌کس در کسب و کاری کوچک، دلش نمی‌ خواهد که پول زیادی صرف هدایای تبلیغاتی کند. ما می‌خواهیم کالاها یمان ارزان باشند.

اما هزینه و تأثیرگذاری دو چیز متفاوت میباشند. هزینه باید کم باشد –اما هدیه بازاریابی عالی نباید ارزان به نظر برسد. باید شیک و خلاقانه باشد.

علاوه بر این، بسیاری از شرکت ‌ها محدودیت ‌هایی دارند که کارمندانشان را از دریافت هدایای گران قیمت نکنند. بنابراین این هم دلیل دیگری برای پایین نگه داشتن قیمت کالای تبلیغاتی میباشد وگرنه گیرنده ممکن است قادر به پذیرفتن آن نباشد.

۶٫ باید لوگوی شما را شامل شود:

نیازی به فکر کردن نیست. بسیار مهم است که روی محصول از لوگوی خود استفاده بکنید. خوشبختانه، هدیه ‌تان هر چیزی که باشد، لوگوی شما این خدمت را به شما می ‌کند که کسب و کارتان را به خاطر افراد بیاورد.

۷٫ چیزی ماندگار  انتخاب کنید:

همه ما از گرفتن هدایایی همچون گل و خوراکی لذت می‌ بریم. آن‌ ها را نیز میتوان بعنوان هدیه به دیگران داد. اصلاً قرار نیست گفته شود آن ‌ها هدایای خوبی برای مشتریان نخواهند بود. یک گلدان گل زیبا یا جعبه کلوچه می‌ تواند هدیه خوش ‌آمد گویی بسیار زیبایی باشد.

اما آن‌ ها چیزی بعنوان هدیه بازاریابی به یاد ماندنی نخواهند بود که همیشه در نزدیکی افراد باشند. چیزی که تمام می ‌شود فقط می ‌تواند تا یک سال یادآور چیزی باشد –بعدازاینکه شکلات تمام شد دیگر کسی سراغ جعبه ‌اش نمی ‌رود.

۸٫ تلاش ویژه ‌ای کنید:

درنهایت شما نباید پول زیادی صرف کنید –و شاید به همان علتی که ذکر شد، نخواهید این کار را بکنید. اما اگر برای چیزی که ساخته ‌اید تلاش کرده‌ اید، هدیه تبلیغاتی شما به یاد ماندنی ‌تر خواهد شد.

نکته اینجا است. اگر امسال همان سالی میباشد که می ‌خواهید با دادن هدیه بازاریابی به یاد ماندنی در خاطرات باقی بمانید، این هشت راه را دنبال کنید. با زمان گذاشتن برای خلق چیزی به یاد ماندنی و منحصربه ‌فرد، خدمت بزرگی به کسب و کارتان کرده‌اید و ارزش زیادی برای مشتریان وفادار خود قائل شده‌ اید. همچنین فروش بسیار بالاتری خواهید داشت.

هدایای تبلیغاتی دانش آموزی در کرج

نظرات