کاتالوگ بسـته به نوع کاغذ، تعداد صفحات، نوع عملیات تکمیلی، تیراژ و سلیقه افراد به اشکال مختلف صحافی می شود که در شکل مقابل ملاحظه می کنید. همچنین ابعاد طراحی کاتالوگ نیز بسته به سلیقه مشتری، کاربرد کاتالوگ و سلیقه طراح قابل تغییر می باشد. ابعاد طراحی کاتالوگ بسته به نوع انتخاب می تواند دارای شیت اختصاصی باشد و در هر ابعادی قابل اجرا می باشد اما برای ابعاد طراحی کاتالوگ شیت های عمومی و مرسومی نیز وجود دارد.

ابعاد طراحی کاتالوگ مرسوم:

  1.  A4 یا رحلی – ۲۰×۲۹ Cm( به دو صورت عمودی و افقی )
  2. B5 یا وزیری – ۱۷٫۵×۲۳٫۵ Cm( به دو صورت عمودی و افقی )
  3. رقعی – ۱۴٫۵×۲۱ Cm( به دو صورت عمودی و افقی )
  4. خشتی ۲۳×۲۳ Cm و ۲۱×۲۱ Cm و ۱۹×۱۹ Cm( کاتالوگ خشتی به صورت مربعی می باشد )

*کاتالوگ دفترچه ای، کاتالوگ فولدر و لت، کاتالوگ ۳لتی، کاتالوگ ۴ لتی، کاتالوگ های فانتزی و … نیز از دسته ابعاد طراحی کاتالوگ می باشند که عموماً کمتر مورد استفاده اند و خاص تر به شمار می روند.

اما همانطور که گفته شد ابعاد طراحی کاتالوگ محدودیت خاصی ندارد و طبق سلیقه شما صاحبین مشاغل گرامی در هر تیراژ و هر اندازه و صفحه ای قابل اجرا می باشد. اما این انتخاب متفاوت در مواردی بسیار عالی و در مواردی ضعف به شمار می رود به این گونه؛

زمانی که شما ابعاد طراحی کاتالوگ خود را ویژه در نظر می گیرید از جهتی بین سایر کاتالوگ ها و حتی کتاب ها بیشتر مورد توجه می باشد و احتمال انتخاب کاتالوگ شما برای بازبینی بیشتر می شود.

اما اگر فضای انتخابی برای گذاشتن کالاهای چاپی مثل کتابخانه دارای ابعاد استاندارد باشد که عموماً نیز به همین شکل است احتمال جدا کردن کاتالوگ شما و گذاشتن آن در فضایی غیر دسترس وجود دارد.

این و نکاتی این چنینی با وجود ریز و کم اهمیت بودن بسیار در کار فروش شما تأثیر گذارند. به همین جهت پیشنهاد می شود مواردی بسیار ویژه را برای انتخاب ابعاد غیر مرسوم و استاندارد برای کاتالوگ خود در نظر گیرید.

اندازه و ابعاد طراحی کاتالوگ

اما برای آنکه بیشتر و ملموس تر با مفهوم این اندازه ها آشنا شوید بررسی کامل تری روی اسامی و ابعاد کتاب و کاتالوگ ها که عموماً از اصطلاحات مشابهی در آنها استفاده می شود در مقاله ای جداگانه به بحث پرداخته ایم که شما عزیزان با اطلاعاتی جامع به ابعاد طراحی کاتالوگ خود ثبت سفارشی آسان و دقیق را با اعتماد به نفس از آگاهی کامل اطلاعات مربوطه بپردازید.

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی کاتالوگ در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات