طراحی پوستر  یکی از عناصر تبلیغاتی می باشد که ما هرروز در محیط کار یا جامعه و در رفت و آمدهای خود مشاهده می کنیم. بعضی از پوسترها به شکلی هستند که ممکن است ما با دیدن آن ها قدم هایمان را آهسته­ تر برداریم و برخی ممکن است به شکلی باشند که کوچکترین توجهی به آن­ها نکنیم و از کنار آنها عبور کنیم. آیا به دلیل آن تا بحال فکر کرده ­اید؟ اینکه ما به برخی از پوسترها توجه نمی کنیم همیشه دلیل بر خوب نبودن آن نیست چون هر پوستر برای قشر یا گروه سنی خاصی طراحی شده است و ممکن است برای همه جذاب نباشد و برخی نیز برای عام مردم طراحی شده اند که از این نوع پوسترها انتظار می رود که بتوانند همه را به خود جذب کنند. اما چرا این اتفاق برای برخی از آنها نمی افتد؟ شاید به این دلیل است که طراح آن پوستر نکات مهم در طراحی را مدنظر قرار نداده است. ما در آژانس تبلیغاتی مگ شو تصمیم داریم نکات مهم در طراحی پوستر را برحسب تخصص و دانش خود شرح دهیم:

اصول طراحی پوستر

اصول طراحی پوستر

در حالت کلی براساس موضوع طراحی پوستر می توان آن ها را به دو دسته ی کلی تقسیم کرد: پوستر با مخاطب خاص و عام.  دقت کنید برخی از پوسترها برای قشر یا صنف یا گروه سنی خاصی طراحی می شود و با توجه به هر گروه و قشر طرحی پوستر ممکن است تغییر کند. مثلا اگر پوستری برای افراد جوان طراحی شده باشد باید از رنگ های درخشنده تر استفاده شود. پوسترهایی که برای عام مردم طراحی می شود نیز باید به گونه ای رنگ و اشکال هندسی و قالب کلی در کنار یکدیگر قرار گیرند که توجه همگان را به خود جلب کند. نکات مهم در طراحی پوستر عبارتند از:

  • به مکان نصب پوستر باید توجه زیادی داشته باشید. در حالت کلی باید گفت پوستر بیشتر برای عابرین پیاده می باشد پس باید در تیررس نگاه آن ها نصب شود نه بالاتر و نه پایین تر از افق دید چون همه ی ما اغلب وقتی در حال قدم زدن هستیم مطمئنا بالا را نگاه نمی کنیم. پوسترهایی که پایین تر از افق دید عابرین نصب می شوند بخاطر جمعیت در حال عبور و مرور دید خود را از دست می دهند.
  • موضوع طراحی پوستر اهمیت بسیار دارد. مطمئنا نوع طراحی پوستر برای تبلیغات تجاری تفاوت زیادی با پوسترهای خبری دارند. قبل از شروع طراحی مشخص کنید که پوسترشما در کدام دسته بندی از فعالیت ها قرار می­گیرد. خبری، تجاری، هدایت کننده یا تزیینی؟
  • رنگ ها یکی از مهم ترین عناصر در تمام ابزارهای تبلیغاتی می باشد. اصلی ترین ابزاری که می توان توجه دیگران را با کمک آن به چیزی جلب کرد رنگ می باشد. البته در تمام طراحی ها این نکته را درنظر داشته باشید که تنها به یک ابزار یا عنصر اکتفا نکنید. رنگ با تمام جذابیتی که دارد وقتی در کنار قالب نامناسب یا اشکال هندسی و خطوط نامرتب قرار گیرد نه تنها زیبایی ندارد بلکه نتیجه برعکس خواهد داشت.
  • ابعاد یک طراحی پوستر را به حالت استاندارد بگیرید. نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ. ابعاد استاندارد اغلب ۷۰*۵۰ و همچنین ۱۰۰*۷۰ می باشد. اما ممکن است با توجه به هدف و موضوع پوستر این اندازه ها تغییر کنند.
  • سعی کنید پوستر را در جاهای خلوت نصب نکنید. جایی که عبور و مرور بیشتر باشد احتمال دیده شدن آن بسیار بیشتر خواهد بود.
  • لوگو در پوستر باید کوچک درنظر گرفته شود. در کنار نام برند یا کمپانی یا همایش یا هرجایی که پوستر برای آن طراحی شده است نیاز نیست مجدد نوع تجارت یا فعالیت ذکر شود. این مطالب تاثیر منفی بر جذابیت طرح خواهند داشت.
  • پوستر نباید حاوی مطالب زیادی باشد. اگر شما تمام قسمتهای آن را پر از مطلب کنید چشم بیننده خسته می شود و جذاب نخواهد بود.
  • در طراحی پوستر خود از رزولوشن ۳۰۰ dpi و استاندارد رنگ CMYK استفاده کنید.
  • اگر قصد تبلیغات محصولی خاص از طریق پوستر را دارید ما به شما توصیه می کنیم بیشتر مزایایی که برای بیننده دارد را بیان کنید نه ویژگی های محصول را.
  • شما به عنوان یک طراح باید این نکته را در نظر داشته باشید که رنگی که در مانیتور مشاهده می کنید با رنگی که بعد از چاپ پوستر مشاهده می کنید تفاوت خواهد داشت و اگر می خواهید رنگ واقعی یک طراحی پوستر را بعد از چاپ ببینید باید سیستم طراحی خود را کالیبره کنید.
  • مانند تمام ابزارهای تبلیغاتی سادگی را در نظر داشته باشید. تنوع فونت به کار رفته در یک پوستر یک نقطه ی ضعف بوده و باید نهایتا از دو فونت استفاده کنید.
  • سعی کنید طرحی پوسترتان انسجام داشته باشد. به عبارت دیگر رنگ، اشکال هندسی ، فونت، لوگو و سایر موارد به کار رفته در پوستر تناسب خوبی را ایجاد کنند و ما به شما اطمینان می دهیم تاثیر بسیار خوبی در نگاه اول برای ببیننده خواهد گذاشت.
  • نکته مهم دیگر این است که کپی برداری نکنید. همان طور که اشاره شد کپی برداری نشان اخلاق غیر حرفه ای طراحان می باشد. پس حرفه ای رفتار کنیم. از کارهای دیگران ایده بگیریم اما کپی خیر.

اصول طراحی پوستر

<p style=”text-align: justify;”>با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی و‌ <strong>چاپ پوستر در کرج</strong> و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .</p>
[vc_column width=”1/3″] [/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row]

نظرات