طراحی لوگو حرفه ای و یا صرفا داشتن لوگو نشان دهنده برند کسب و کار با استفاده از شکل ، فونت ، رنگ و یا تصاویر است . یک لوگو برای جلب اعتماد و شناخت و تحسین یک کمپانی یا محصول، کارایی دارد. از این رو اهمیت طراحی لوگوی حرفه ای برای کسب و کار شما بسیار زیاد است.

بیایید باهم صادق باشیم: ما همیشه بر اساس برداشت های اول قضاوت هایی را درباره افراد انجام می دهیم.

بطور مثال، اگر ببینیم که رزومه روی یک برگه ی چروک و لکه دار نوشته شده است، احتمالا از مصاحبه با کارجوی صاحب آن رزومه صرف نظر خواهیم کرد.  درحقیقت، احتمال این است که بدون توجه به واجد شرایط بودن آن متقاضی ، مصاحبه با متقاضیانی را ترجیح دهید که رزومه کاری خوش طرح و مرتبی دارند. کارجو نیز ممکن است تعجب کند که چرا در پیدا کردن شغل مشکل دارد. حال آنکه مصاحبه خوبی داشته و دارای تجربه و مهارت فروانی است.

چرا کسب کار شما نیاز به یک لوگو دارد ؟ 

امروزه داشتن یک لوگوی  استاندار برای کسب کارهای بزرگ و کوچک یک ضرورت بحساب می آید زیرا لوگو معرف و هویت یک کسب کار است و باید کاملا متناسب با آرمان ها و حوزه فعالیت آن کسب و کار طراحی شود از آن جهت باید این امر توسط طراحان حرفه ای و با داشتن دانش کافی در این حوزه انجام شود.

اولین برداشت از لوگو

همین اصول در مورد اولین برداشتی که مشتریان بالقوه، تامین کنندگان و شرکای تجاری در مورد کسب و کار شما دارند، صدق میکند. آنها قضاوت سریعی درباره اینکه آیا با شما کار کنند یا نه خواهند داشت که تا حدودی به میزان حرفه ای به نظر رسیدن شما ( یعنی داشتن لوگوی حرفه ای ) در نگاه اول ، بستگی دارد. همانگونه که صاحب کسب و کار از مصاحبه با متقاضی دارای رزومه ی بدشکل صرف نظر می کند، مشتریان نیز در صورت عدم اعتماد در نگاه اول همان کار را درباره ی شما خواهند کرد و فارغ از آنکه چقدر واجد شرایط همکاری هستید، با فرد یا کسب و کار دیگری داد و ستد خواهند داشت.

یک طراحی لوگو ی حرفه ای می تواند تأثیر پایداری بر روی شرکت شما داشته باشد.

ااهمیت لوگو در کسب و کاراهمیت لوگوی حرفه ای

چند مورد از اهمیت لوگو در کسب و کار:

  1. شکل دهی اعتماد اولیه

قبل از اینکه مشتری وارد فروشگاه یا وبسایت شما بشود ، یک تصویر اولیه درباره ی شرکت شما در ذهن خود تشکیل داده است که تا حدی توسط لوگو بوده است. در صورت داشتن یک لوگوی حرفه ای، احتمال بیشتری دارد که بتوانید مشتریان را در مورد حرفه ای بودن کسب و کار خود متقاعد کنید.

  1. جذب مشتریان جدید

    یک طراحی لوگو ی موثر و به یادماندنی می تواند مشتریان را به داد و ستد با شما تشویق کند و یا در زمان کوتاه موجب زنده شدن یاد شما در ذهن مشتری شود. مطمئن شوید که کسب و کار شما بهترین چهره ی خود را به نمایش می گذارد.

  1. پیشی گرفتن از رقبا

    اگر دفاتر خود را بررسی کنید تعداد زیادی از شرکت های فراموش شده را خواهید دید. متمایز کردن خودتان از رقبا با یک لوگوی خوب برای به دست آوردن مشتریان بالقوه ضروری است. پس از بررسی حوزه ی رقابت، مطمئن شوید که طراحی لوگو شما به گونه ای است که کمک می کند تا در رقابت پیشتاز باشید.

چرا باید برای طراحی لوگو هزینه کنید ؟

شما در طول زمان و با توجه به رشد کسب کار خود می توانید طراحی های دیگر از قبیل طراحی پوستر ها ، بیلبورد ها و …  را تغییر دهید ولی طراحی لوگو را نمی توان  به سادگی و بدون هزینه تغییر دهید زیرا هزینه و زمان که برای ماندگار کردن یک لوگو در زهن مشتری نیاز است بسیار بیشتر از هزینه اولیه طراحی لوگو خواهد بود از این رو شرکت های که برنامه طولانی مدت برای کسب کار خود دارند زمان و هزینه مناسبی را برای طراحی لوگو ی خود اختصاص می دهند .

چرا داشتن یک لوگوی خوب اهمیت دارد؟

یک طراحی لوگو خوب و قوی به روند رشد کسب و کار و جذب مشتریان جدید شما کمک بسیاری خواهد کرد

داشتن یک لوگو به شما کمک می کند تا برای کسب و کار خود هویت داشته باشید و از دیگر رقبای خود متمایز شوید.

مشتری های شما در طول روز صدها لوگوی مختلف را خواهند دید و یک لوگوی خوب با ارسال پیام صیح و انتقال حس اعتماد باعث میشود تا مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما کند.

خصوصیات یک لوگوی استاندارد چیست؟

گویابودن

اگرچه طراحی لوگو شما شاید به طور مستقیم نشان دهنده ی محصولات و یا خدمات شما نباشد، اما به طور یقین باید هدفی در مورد ارزش ها و فرهنگ شرکت شما را منعکس کند. در حالت ایده آل فرهنگ شرکت شما ، افکار و عقاید مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درک و شناخت مخاطبان، شما را قادر می سازد تا به سادگی یک لوگوی تاثیر گذار و مناسب برای نام تجاری خود طراحی کنید، به طوری که این طرح مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و بر مشروعیت کسب و کار شما بیافزاید. بخشی از ایجاد یک لوگوی فریبنده، انتخاب یک رنگ مناسب (یا همان رنگ سازمانی)است که کمک می کند تا شمااحساسات بیننده ی خود را جادو کنید.

ساده بودن

زیبایی یک طرح در سادگی آن پنهان شده است هرچقدر ساده تر تاثیرگذارتر خواهد بود. لوگو نباید دارای پیچدگی باشد.

انعطاف پذیری

یک طراحی لوگو باید به صورتی باشد که بتواند بدون تغییر ماهیت و هدف خود در سراسر رسانه های مختلف جای بگیرد. مثال در وب سایت ، تابلو های تبلغاتی ، محصولات چاپی و …. و زیبا ترین شکل خود را نمایش دهد.

 

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی و‌ طراحی لوگو در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات