اهمیت طراحی لوگو

یک تاجر هستید؟ کسب و کار شخصی خودتان را دارید؟ به تازگی فعالیت تجاری خود را آغاز کرده اید؟ پاسخ مثبت به این پرسش ها از هر مدلی که باشد، بیانگر ورود شما به دنیای بی انتهای تجارت است. دنیایی که ویژگی ها و قواعد خاص خود را دارد. از این رو برای کسب موفقیت باید قوانینی را رعایت و در مسیری مشخص گام بر دارید. قطعا نیازی به آزمودن همه چیز وجود ندارد، توصیه هایی راهگشا از پیش قابل دسترسی است.

 

طراحی لوگو

 

 

به عنوان صاحب یک کسب و کار، پس از تایین هدف نیازمند شناسنامه ای برای فعالیت تجاری خود خواهید بود. بدین مفهوم که دیگران یا گروه مشتریان باید شناسایی لازم را از شما داشته باشند. در این مسیر اولین گام طراحی یک نشان و یا لوگو است. نشانی که آماده می کنید نمایه کار شما خواهد بود. از شرکت خدمات نظافت گرفته تا کارخانه تولید قطعات یدکی خودرو ، برند شما نیازمند نمایه ای اختصاصی است. پس در اختیار داشتن لوگو جز اولین نیازهای مهم برندسازی خواهد بود. اما لوگوی خود را چگونه انتخاب کنیم؟

خطایی که اکثرا در این مرحله رخ می دهد اتکا به قابلیت های شخصی است! ساده تر بگوییم شما هر چقدر که هنرمند و خلاق باشید نباید لوگوی برند خود را طراحی کنید. طراحی لوگو، یک تخصص ویژه است و باید به مراکز خاصی مراجعه کنید. البته می توانید نظرات و ایده های خود را با تیم طراحی لوگو در میان بگذارید اما هرگز شخصا اقدام نکنید! صرف اندکی هزینه در این مرحله نقش مهمی در موفقیت برند شما در بازار دارد.

نکته قابل توجه دیگر، به مفهوم لوگو باز می گردد. بسیار دیده شده که برندهای موجود در بازار از لوگوهایی استفاده می کنند که در برقراری ارتباط با مشتری ناموفق هستند. به عنوان مثال دست کم ۱۰ شرکت بزرگ در آمریکا طی ۵ سال از زمان فعالیت خود تغییر لوگو داده اند. آیا آنها از تیم های طراحی حرفه ای برخوردار نبوده اند؟ پاسخ مثبت است اما بدانید هیچ کس به اندازه شما دلسوز تولد برندتان نیست پس باید سختگیر باشید و از تعجیل به دور. از تیم طراحی بیش از یک نمونه پیشنهادی را طلب کنید. پیشنهادات خود را ارائه کنید و در نهایت با تامل به لوگوی مناسب نزدیک شوید. در مرحله آزمون و خطا از نزدیکان کمک بگیرید زیرا پس از مدتی چشم شما به طرح های ارائه شده عادت می کند و از درک ایرادهای موجود در آن عاجز می شود. مایک باتلر از گرافیست های مطرح کانادایی در این رابطه می گوید: لوگو ویترین یک تجارت است. هر چقدر مرتب و کامل آماده شود به همان میزان در جذب مشتریان موفق تر خواهید بود. باید همه گروهها با سلیقه های مختلف را راضی کنید پس لوگو زبان ارتباط شما با مشتری است.

نظرات