در این مقاله بااهمیت استفاده از عکاسی تبلیغاتی محصولات و خدمات برای وب‌سایت آشنا خواهید شد.عکاسی سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری دارد؛ عکاسیدر ایتدا به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد، به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و به‌عنوان هنر تثبیت شد. هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی اهمیت و لزوم عکاسی در دنیای مجازی است.

 

 

مقدمه :

 

امروزه وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که به فروش کالا و خدمات خود می‌پردازند. در مقاله ” اهمیت محتوا در سایت‌های شرکتی” این موضوع را بیان کردیم که خوب است صاحبان و مدیران شرکت‌ها و مدیر مؤسسات برای تبلیغ و معرفی محصولات خود، سایتی داشته باشند تا با کمک آن بتوانند ویژگی‌های محصول خود را به گوش دیگران برسانند. صاحبان کالا و خدمات برای نمایش محصولات در رسانه‌ها، مجلات و کاتالوگ نیاز دارند تا از اجناس آن‌ها عکس‌برداری کرد. با گسترش استفاده از اینترنت و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی، مدیران کسب‌وکارها نیاز بیشتری به داشتن تصاویری زیبا و دقیق از محصولات خود دارند. که می توانند از ژآنر عکاسی تبلیغاتی برای این کار استفاده کنند.
عکس‌های باکیفیت و دقیق به‌راحتی به اشتراک گذاشته شده و بین افراد دست‌به‌دست خواهد شد. بنا بر نیاز وب‌سایت شما باید از محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی، طلا و جواهر، لوازم‌یدکی، شیرآلات بهداشتی، مبلمان، استیل، چرم مواد غذایی و… عکاسی کرد. در هنگام عکاسی از هرکدام از این محصولات باید نکاتی را در نظر گرفت تا عکس شما بی‌عیب و نقص از آب دربیاید. توجه به رعایت صحیح مبانی عکاسی، زاویه‌ها، گوشه‌ها، پس‌زمینه و انعکاس نور ازجمله موضوعاتی هستند که به شما کمک می‌کند که به بهترین شکل ممکن عکس‌برداری کنید.

عکاسی تبلیغاتی در کرج

خرید اینترنتی

در سال‌های اخیر بسیاری از مردم به دنبال خرید کالا در اینترنت هستند. هر روز بر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی اضافه می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارهایی که محصولاتشان را در ویترین و قفسه‌های مغازه‌ها چیده بودند، با چند گام ساده صاحب وب‌سایت شدند و فروش محصولاتشان را در فضای مجازی ادامه دادند. منتقل کردن کالاها و اجناس به فروشگاه اینترنتی، این فایده را برای مشتری دارد که می‌تواند محصولات را در فرصت مناسب مشاهده کند، رنگ‌ها و ابعاد و سایر جزئیات محصول را ببیند و محصول موردنظر خود را سفارش دهد. در پشت صفحه کامپیوتر شما نمی‌توانید از محصولات و خدماتتان تعریف کنید، تنها کاری که انجام می‌دهید این است که عکس‌های محصولات و کالاهای خود را به مخاطب نشان دهید. به همین دلیل است که به عکاسی تبلیغاتی هوشمندانه، دقیق و باکیفیت از محصولات نیاز داریم.

ذهن تصویری مشتری

خیلی از افراد عقیده دارند عکس‌برداری کاری است که فقط هنرمندان می‌توانند انجام دهند و به کسب‌وکار مربوط نیست؛ اما شما عکاسی تبلیغاتی و تجاری را دست‌کم نگیرید؛ زیرا با کمک ویژگی‌های متمایز این عکس‌ها می‌توانید روی ذهن تصویری مشتریان سرمایه‌گذاری کنید. به‌گونه‌ای که با نشان دادن یک عکس خاص، به یاد نام تجاری و فعالیت شما بیفتند.
قبل از اینکه مشتری تصمیم به خرید بگیرد، محصولات شما را در وب‌سایت، کاتالوگ و بروشور شما مشاهده می‌کند و بعد تصمیم نهایی را می‌گیرد. تصویر ذهنی مشتری از محصولات و خدمات شما، بسیار نزدیک به آن چیزی خواهد بود که در عکس‌هایتان به نمایش خواهید گذاشت.

عکس ۳۶۰ درجه

عکس تأثیر زیادی بر ذهن انسان می‌گذارد و نقش برجسته عکس در تبلیغات کاملاً مشهود است. آمارها نشان داده‌اند که نمایش یک محصول به‌صورت چرخشی متحرک یا همان ۳۶۰ درجه در محیط‌های مجازی نتایج مطلوبی را در فروش محصولات دارد. عکس‌های تبلیغاتی باید باکیفیت باشند و با جزئیات بالا نمایش داده شوند. اگر می‌خواهید بیشترین نتیجه را از عکس‌های تبلیغاتی خود بگیرید، سعی کنید عکس‌های خود را به‌صورت ۳۶۰ درجه تهیه کنید و در وب‌سایت خود قرار دهید. با استفاده از ۳۶۰ درجه سازی کالاهای خود ، بیش از یک نما از آن‌ها را به مشتریانتان عرضه کنید و تبلیغات به‌مراتب مؤثرتری داشته باشید. همه جور کالا مانند استکان ، لوازم آشپزخانه، پوشاک،کیف و کفش، ساعت مچی و  خودرو، به کمک نمای ۳۶۰ درجه واضح‌تر نمایش داده می‌شوند.

تجهیزات عکاسی حرفه‌ای

اگر تصمیم گرفتید عکس‌برداری از محصولاتتان را خود بر عهده بگیرید، علاوه بر آموختن اصول عکاسی حرفه‌ای باید تجهیزات مناسب در اختیار داشته باشید. تجهیزات عکاسی ضروری دوربین حرفه‌ای، لنز، فلاش و سه‌پایه است.

نجهیزات عکاسی تبلیغاتی

وسایل عکاسی:

• دوربین حرفه‌ای: مناسب‌ترین دوربین را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید که سرعت شاتر بالایی و نویز کمی داشته باشد. هم‌چنین تعداد زیادی مگا پیکسل داشته باشد تا تصاویر گرفته‌شده را با وضوح بیشتری نمایش دهد .
• لنزهای دوربین: لنزهای مختلفی برای دوربین‌ها وجود دارد که تعویض شدنی هستند و عکس‌برداری در فواصل مختلف را امکان‌پذیر می‌کند.
• فلاش: نور مصنوعی و ثابتی است که برای عکاسی به کار می‌رود.
• سه‌پایه عکاسی: سه‌پایه مخصوص عکاسی است که دوربین را ثابت نگه می‌دارد.
• فون عکاسی: پرده‌ای که در آتلیه‌ها به‌عنوان پس‌زمینه در عکاسی استفاده می‌شود.
• ستون واشری: پایه‌ای است که برای بستن فلاش و دیگر لوازم بین سقف و زمین استفاده می‌شود.

تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی متفاوت است. تکنیک‌ها و روش‌های عکاسی تبلیغاتی، بسیار گسترده‌تر از شیوه‌های عکاسی صنعتی است. در عکاسی صنعتی، تمرکز عکس‌برداری به خود محصول اختصاص داده می‌شودکه به زیبیی هرچه تمام تر ان را به تصویر بکشد. عکاسی صنعتی، تنها یک هدف دارد و آن، نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف است. در عکاسی صنعتی با نورپردازی دقیق و استفاده از تجهیزات حرفه‌ای تلاش می‌شود تا تمام جزئیات ظاهری محصول به‌صورت دقیق و کامل و باکیفیت نشان داده شود. از عکس‌های صنعتی در کتاب‌ها، گزارش‌ها، تبلیغات و کاتالوگ‌ها استفاده می‌شود.
عکس‌های تبلیغاتی با اهداف تبلیغاتی گرفته می‌شوند و در بنرهای تبلیغاتی، بروشورها و بیلبوردهای شهری استفاده می‌شود. در عکاسی تبلیغاتی، عکاس آزادی عمل و خلاقیت بیشتری برای به تصویر کشیدن جاذبه‌های محصول، نوع چیدمان و ایده پردازی دارد. در عکاسی تبلیغاتی، قبل از اینکه عکاس، پروژه‌ای را شروع کند، با کارشناسان فروش و متخصصین خبره در بازار مشورت کرده و از راهنمایی‌های آنان استفاده می‌کند تا تصاویری زیبا و درعین‌حال کاربردی خلق کند. عکاسی تبلیغاتی برای فروش و تبلیغ محصول انجام می‌شود. تفاوت این دو روش عکاسی را در جدول زیر مشاهده می کنیم :

عکس‌ در عکاسی صنعتی عکس‌ در عکاسی تبلیغاتی
با اهداف صنعتی گرفته می‌شوند. با اهداف تبلیغاتی گرفته می‌شوند.
در کتاب‌ها، گزارش‌ها، تبلیغات و کاتالوگ‌ها استفاده می‌شود. در بنرهای تبلیغاتی، بروشورها و بیلبوردهای شهری استفاده می‌شود.
تمرکز عکس‌برداری به خود محصول اختصاص داده می‌شود. تمرکز عکس‌برداری به جاذبه‌های محصول اختصاص داده می‌شود.
جزئیات نمایش داده خواهد شد. جاذبه‌ها نمایش داده خواهد شد.
با رعایت اصول و استانداردهای کلی گرفته می‌شوند. پر از ایده و خلاقیت می باشند.
در کارخانه‌ها یا فضای باز عکس‌برداری می‌شود. در استودیو یا فضایی بسته عکس‌برداری می‌شود.

طبق آنچه خواندیم، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مشابه هم هستند؛ ولی در تمرکز و روش با هم فرق دارند. عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی، هر دو می‌توانند با ویژگی‌های خاص خود زمینه ارتقای کسب‌وکار مشتری و در نهایت رسیدن به سوددهی را به ارمغان بیاورند. اژانس تبلیغاتی مگ شو اماده ی خدمات رسانی در زمینه عکاسی تبلیغاتی در کرج به شما عزیزان می باشد.

نکات عکاسی تبلیغاتی از محصولات

هزار نکته باریک‌ترازمو در عکاسی وجود دارد. بنا به سوژه عکاسی باید این نکات را رعایت کنید. ما تعدادی از این نکات را برای شما اورده ایم تا از کالاهای خود حرفه‌ای‌تر عکس بگیرید و بیشتر بفروشید.

عکاسی از مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها

برای عکاسی کردن از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با صبر و حوصله عکسی بگیرید که خوشمزگی و لذیذ بودن را به مخاطب انتقال دهید. نورپردازی نقش کلیدی برای عکاسی از مواد غذایی را دارد. برای عکس‌برداری از مواد غذایی نورهای تلطیف شده با سایه‌های نرم را به کار ببرید. هر محصول غذایی بافت، حالت و ساختار خود را دارد؛ بنابراین برای همه نوع خوردنی‌ها نمی‌توان یک نسخه را تجویز کرد. فقط یک نکته را همیشه به یاد داشته باشید که عکس‌های شما باید جذاب باشد و مشتری را برسر ذوق آورد.

عکاسی از پوشاک

در عکاسی از پوشاک، به بافت لباس‌ها توجه کنید. تکنیک‌های نورپردازی مستقیم و کناره‌ای را بیاموزید و در عکس‌برداری‌های خود از این تکنیک‌ها استفاده کنید. رنگ پارچه، الیاف لباس و اندازه لباس باید در عکس‌ها مشخص شده باشد.

نکات عکاسی از اشیای بی‌جان

عکاسی از اشیای بی‌جان در بسیاری از حوزه‌های تبلیغاتی برای یک کالا از جمله استفاده در محیط وب، برای بروشورها، کاتالوگ، بسته‌بندی‌ها و تبلیغات استفاده می‌شود. در عکس‌برداری از محصولات، نورپردازی، ترکیب‌بندی و تکنیک‌ها را باید رعایت کرد تا بتوان به عکس ایده آل خود برسید.

عکاسی از فلزات :

نورپردازی اشیای فلزی مدور همانند دیگر اشیای فلزی با شناختن و پیدا کردن ناحیه ی انعکاس آغاز میشود. برخلاف اشیای دیگر ناحیه ی انعکاس اشیای فلزی براق مدور، تمامی محیط حواشی شی میباشد. برای نورپردازی اشیای مدور فلزی ابتدا باید محیط مناسبی داشته باشیم. توجه داشته باشید که تصویر دوربین همیشه در اشیای فلزی دیده خواهد شد و هیچ راهی برای خارج کردن دوربین از ناحیه ی انعکاس شی وجود ندارد. نکته ی دیگر اینکه نقطه ای که دوربین در آن مشاهده میشود درست در مرکز سوژه میباشد. یعنی دقیقا همان جایی که بیشترین توجه بیننده را به خود جلب میکند.

برای تمرین و توضیح این بخش، سخت ترین مثال ممکن را شرح میدهیم. تصویر ۵_۳۰ معضلات و مشکلات کار را به خوبی نشان میدهد. اولین اقدام برای حل این مشکل خارج کردن اشیا غیر ضروری از ناحیه ی انعکاس شی فلزی مدور میباشد. برای حذف تصویر دوربین در سوژه، میتوانیم دوربین را در تاریکی قرار داده یا شی را در خیمه ی نور، که همه ی اطراف آن را با کاغذ یا پارچه ی سفید به صورت مدور پوشانده ایم قرار دهیم.

عکاسی از چرم :

عکاسی ازکیف و کفش چرم با توجه به تنوع بالا در کیف و کفش چرم که براق  هم هستند بسیارحساس است .

برای عکاسی از آن ها باید مهارت های بالای داشته باشید .

در این مقاله تلاش شده است تا راهنمایی های لازم برای عکاسی از کیف و کفش چرم را بیان کنیم .

برای نشان دادن عکس کیف و کفش چرم باید جزئیات در آن ها به خوبی دیده شود .

اندازه پاشنه ، نوع دوخت ، مدل کیف و کفش از مهمترین نکات در تصاویر است .

نشان دادن جزئیات برای کیف و کفش چرم به دلیل بازتاب نور از سطح آن ها کا رسختی به شمار می رود .

همچنین توجه به زاویه قرار گرفتن کیف و کفش در مقابل دوربین نیز بسیار مهم است .

عکاسی معماری :

عکاسی معماری، شاخه ای از رشته عکاسی است که در آن سازه ها و بناها به نحو دلپذیری به نمایش گذاشته می شوند و فعالیت در این شاخه امکانات و تکنیک های خاص خود را می طلبد.

در عکاسی معماری به طور کلی از لنزهایی چون لنزهای واید (زاویه باز)، فیش آی (چشم ماهی)، تله فوتو و تیلت شیفت استفاده می کنند. کارکرد هر یک از این لنزها در ادامه و بخش های مرتبط توضیح داده شده است.

عکاسی از دیگر محصولات :

برای عکاسی از هر محصول دیگری، یادتان باشد باید تنوع، رنگ و خصوصیات کالا را در عکس‌ها نشان دهید. چندین و چند بار عکس بگیرید تا در نهایت تصویری ایجاد شود که رضایت‌بخش باشد. اگرچه این کار کمی سخت است و به صبوری شما نیاز دارد، اما با استقبال از محصول و فروش بیشتر خستگی عکاسی از تنتان بیرون خواهد رفت.

یادتان باشد…
برای عکس گرفتن تنها به تجهیزات و ابزارآلات مدرن اکتفا نکنید. گرفتن یک عکس ایده آل و کامل، به دانش، مهارت و تجربه عکاس و میزان خلاقیت او بستگی دارد.
با خواندن این مقاله فهمیدید که چرا باید از محصولات و خدمات خود عکس بگیرید و در وب‌سایت خود قرار دهید. آموختید که این کار منجر به آشنایی بیشتر مشتری با محصولات و خدمات شما می‌شود. با دو نوع عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی آشنا شدید و از این پس می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که از کدام نوع عکاسی برای محصولات خود استفاده کنید. تجهیزات عکاسی را دانستید و کمی با فوت‌وفن‌های عکاسی آشنا شدید. صبور باشید، آنقدر عکس بگیرید تا بتوانید زیبا و حرفه‌ای عکاسی کنید.

 

نظرات