اگر به دنبال طراحی کاتالوگ در کرج یا دیگر شهر ها میباشید با گروه ما در تماس باشید تا بهترین طرح و عالی ترین تجربه طراحی کاتالوگ در کرج  را داشته باشید . از این رو از شما دعوت میکنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کاتالوگ در کرج  مقاله زیر را مطالعه بفرمایید .

انواع کاتالوگ:

امروزه انواع مختلفی از کاتالوگ‌ها در قالب نمونه‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شود اما آنچه حائز اهمیت میباشد تناسب کاتالوگ با تجارت مربوطه میباشد. به این معنا که نحوه طراحی، چاپ و حتی ارائه یک کاتالوگ باید به گونه‌ای باشد که مخاطبین با مشاهده آن در همان وهله اول به شناخت کلی از تجارت شما رسیده و به دنبال آشنایی بیشتر با شما و تجارتتان باشند.

بطور کلی شاخص‌های متفاوتی برای کاتالوگ وجود دارد که بر اساس آن‌ها، انواع متعددی از کاتالوگ‌ها به وجود می‌آید. از جمله این شاخص‌ها میشود به نوع تجارت، ابعاد کاتالوگ، جنس کاغذی که برای صفحات داخلی و جلد آن استفاده می‌شود، روش چاپی کاتالوگ، جهت باز شدن آن و در  نهایت جنس روکش و نوع صحافی کاتالوگ اشاره کرد.

نحوه چاپ کاتالوگ:

برای داشتن یک کاتالوگ مطلوب باید تمامی نکاتی که در چاپ آن وجود دارد را مورد توجه قرارداد. مهم‌ترین نکته، تناسب ظاهر کاتالوگ با تجارت مربوطه و نحوه ارائه آن است. بدین ترتیب بر اساس این تناسب، شاخص‌هایی در چاپ کاتالوگ وجود دارد که باید به دقت انتخاب شوند. در ادامه به بررسی این شاخص‌ها می‌پردازیم. جنس و گرماژ کاغذهایی که برای صفحات داخلی و جلد یک کاتالوگ استفاده می‌شود علاوه بر آنکه در زیبایی آن تأثیرگذار میباشند موجب استحکام و ماندگاری بیشتر کاتالوگ نیز می‌شوند. روکشی که بر روی کاتالوگ قرار داده می‌شود باید بتواند علاوه بر اینکه موجب افزایش استحکام آن کاتالوگ می‌شود، احساس خوب رضایت را نیز به مخاطبی که آن را در دست دارد منتقل کند.

همچنین توجه به جهت باز شدن کاتالوگ بسیار مهم است. بطور معمول چپ یا راست بودن جهت کاتالوگ منوط به زبان فارسی و یا لاتینی میباشد که برای آن انتخاب می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در چاپ کاتالوگ انتخاب شود روش چاپ آن میباشد. بطور کلی دو نوع روش چاپی برای کاتالوگ وجود دارد. چاپ افست و چاپ دیجیتال. این دو روش تعیین‌کننده زمان و تیراژ موردنظر میباشند. درصورتی که محدودیت زمانی وجود نداشته باشد و هم‌زمان تیراژ بالای هزار نیز مدنظر باشد استفاده از چاپ افست بهترین گزینه خواهد بود؛ اما برای داشتن تعداد چاپی کمتر از هزار، در ازای صرف زمان کمتر می‌بایست از چاپ دیجیتال استفاده شود.

نکته آخر توجه به حاشیه امنی است که در طراحی آن قرارداده‌ شده. رعایت فاصله کافی، مانع از قرارگیری مطالب کاتالوگ در بخش برش و یا چسب می‌شود.

نحوه صحافی کاتالوگ نیز فاکتوری است که پس از چاپ باید متناسب با توجه به نحوه ارائه کاتالوگ و کاربرد آن انتخاب شود. به‌طور کلی سه نوع صحافی برای کاتالوگ‌ها وجود دارد؛ صحافی با استفاده از مفتول تخت، مفتول لوپ و چسب گرم. هر یک از موارد مذکور دارای استفاده خاص در موارد مختلفی بوده و باید بر اساس تعداد صفحات داخلی کاتالوگ و کاربرد آن کاتالوگ انتخاب بشوند.

طراحی کاتالوگ در کرج :

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله  طراحی کاتالوگ در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات