نکاتی برای عکاسی از جواهرات

عکاسی طلا در کرج : آیا تا به امروز به این فکر کرده‌اید که چرا عکس‌های جواهرات در مجلات و کاتالوگ‌ها زیباتر و براق‌تر از زندگی واقعی میباشند؟ یا چرا عکسی که از انگشتر خود گرفته‌اید جلای این عکس‌ها را ندارد؟ عکاسی از جواهرات کار ساده‌ای نیست، حداقل تا زمانی که عکاس به نکات اصولی آن مسلط بشود. برای گرفتن عکس زیبایی از یک قطعه جواهر، باید با شارپنس، نوردهی و نورپردازی آشنا باشید و بدانید در هر موقعیتی برای گرفتن بهترین عکس چطور باید آن‌ها را تغییر دهید. البته نگران نباشید، بااینکه کمی سخت به نظر می‌رسد، اگر کمی با عکاسی در حالت Manual دوربین دیجیتال خود آشنا باشید، با رعایت نکات این مطلب می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای از جواهرات بگیرید.

برنامه ریزی و آماده سازی جواهر برای عکاسی:

قبل از تصمیم‌گیری درمورد لنز یا تجهیزات نورپردازی، پس زمینه ی مورد نیاز خود را برای عکاسی جواهرات انتخاب بکنید. چون یکی از مهم ترین بخش ها در تصویر است و انتخاب صحیح پس زمینه، در عکاسی جواهرات بسیار با اهمیت میباشد. در واقع با پس زمینه مناسب جواهر بیشتر به چشم می‌آید. برای انتخاب پس زمینه مناسب در عکاسی طلا به رنگ، بافت، شکل جواهر و مدل نمایش آن در قاب تصویر، فکر کنید.

انعکاس ها در عکاسی:

قسمت‌هایی از طلا و جواهرات هستند که محیط اطراف و اجسام نزدیک خود را روی بدنه‌ی خود انعکاس می‌دهند؛ بطور مثال در قسمتی مانند نگینهای بزرگ جواهرات که با زاویه نسبت به دوربین میباشند، یا حلقه‌ی انگشترها. این انعکاس باید هنگام عکاسی رفع بشود، چون دوربین و حتی پوست دست عکاس روی این قسمت ها قابل تشخیص میباشد و چنین اتفاقی در عکسی چاپ شده با مقیاس بزرگ یا حتی عکسی زوم شده در بنر یک سایت، میتواند کاملاً موفقیت عکس را خراب کند. 

البته که این موضوع می تواند به طور کلی در عکاسی از طلاهای مات حل شود؛ چون انعکاسی در این نوع از متریال صورت نمیگیرد که بخواهد عکس را خراب کند، در عین حال برای از بین بردن انعکاس در متریال های براق هم راه‌هایی وجود دارد.

جهت عکاسی طلا در کرج با شرکت هنری و تبلیغاتی مگشو در تماس باشید.

۰۹۱۹۳۶۱۲۱۰۱

۰۹۱۲۴۶۶۸۹۵۶

نظرات