پوستر ها بسیار جذاب هستند و کاربردها آنها بسیار بیشتر از ابزار تزئین اتاق ‌خواب کودکان و نوجوانان است. زندگی بدون پوستر غیرقابل‌تصور است. در واقع، هیچ‌چیز در زندگی ما خارج از دنیای آگهی‌های تبلیغاتی و طراحی گرافیکی وجود ندارد که بتوان راجع به آن فکر کرد. آنها فقط هستند، ولی تاثیری بر اذهان و افکار ما ندارند. تقریباً همه‌ی کمپین‌های تبلیغاتی جدی حداقل بخش کوچکی از بودجه‌ی خود را به پوسترها اختصاص می‌دهند. حتی زمانی که هیچ کمبودی از بابت گزینه‌های جایگزین پوستر ها وجود ندارد، کمپین‌های سیاسی و رویدادی باز هم نسبت در استفاده از روش‌های دیگر هیچ‌وقت سیر نمی‌شوند.

پوسترها ابزاری هستند که اگر از راه دور فهمیده شوند، مؤثر واقع خواهند شد. بسیاری از فونت‌ها و حروف چاپی محبوب و شیک قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ میلادی مناسب پوسترها نبودند، اگرچه در کتاب‌ها و دیگر اسناد از آنها استفاده میشد. نیاز به تشخیص متن و تصاویر منجر به توسعه مدرن اصول حروف و طراحی گرافیکی شد. بسیاری از اصول و قواعدی که کشف ‌شد، آن چنان قابل‌ اطمینان بودند که بسیاری از پوستر های قدیمی از دهه ۱۸۸۰ تا ۱۸۹۰ در مقایسه با بسیاری از طرح‌های جدید هنوز هم جذاب به نظر می‌رسند.

همانطور که تصورش هم دشوار است، در همین چند دهه‌ی گذشته پوسترها به‌ عنوان رسانه‌ ای تبلیغاتی یا هنری آنقدر جدی گرفته نمی‌شدند. به طوری که تولید پوستر تا دهه ۱۹۵۰ به پایین‌ترین حد خود رسید و اهالی تبلیغات در مقایسه با آگهی‌های تلویزیونی، رادیویی و  مجلات، کمتر در پوسترها سرمایه‌گذاری می‌کردند. پوستر در یک جنبش فرهنگی به خاطر هزینه‌ ی پایین تولید آنها به عنوان رسانه‌ی اعتراض مورد توجه قرار گرفت و کمی بعد حتی به عنوان رسانه‌ای تبلیغاتی و هنری نیز محبوبیت دوباره‌ای پیدا کرد. پوسترها تا نیمه دهه ۱۹۶۰، دوباره محبوبیت خود را بازیافتند که فقط برای آگهی از آن‌ها استفاده نمی‌شد، بلکه به‌عنوان رسانه هنری نیز مناسب بودند. بیشتر پوسترهای بادوام که امروزه از آن‌ها استفاده می‌شود بیانگر استفاده مجدد پوسترها در این زمان است.

چاپ پوسترها :

درحالی‌که در این زمان اغلب پوسترهای تولید انبوه مانند گذشته از طریق چاپ افست یا با دست تولید می‌شد، در بعضی چاپخانه‌ها از روش‌ها و مواد اولیه جدیدی استفاده می‌شد. نمونه اولی حدود ۱۹۶۷ یکی از ابتدایی‌ترین نمونه‌های پوسترهایی بود که با مرکب‌های فلورسنت مشکی به چاپ رسیده بود.

پوستر

دوران اوج رواج و کاربرد پوسترها در عصر حاضر بعد از اختراع برق و قبل از رواج تبلیغات رادیویی و تلویزیونی بود. پوستر ها برای انتقال پیام به برق نیازی ندارند، به همین خاطر هم مزیت و برتری آشکاری نسبت به باقی رسانه‌های تبلیغاتی دارند. پوسترها هنوز هم در کشورهایی که دسترسی به برق به صورت دائمی نیست، بیشترین رواج را دارد. باوجوداین پوستر ها موفقیت‌آمیز عمل کردند، و هنوز هم می‌توان با طراحی خوب خیلی راحت مخاطبان را به سمت آن جذب نمود.

با ورود بیلبوردهای بزرگ به عرصه تبلیغات، آنها نیز از همان اصول پوسترها استفاده کردند. اما به خاطر اندازه بزرگ‌ترشان آنها بهتر می‌توانستند پیام‌ های تبلیغاتی را منتقل کنند و به همین دلیل، در این زمان از میزان اهمیت پوستر ها کاسته شد. ولی از زمانی که رادیو به عنوان رسانه‌ای تبلیغاتی مطرح شد اهمیت تبلیغاتی پوستر ها بطور جدی در معرض خطر قرار گرفت.

بیلبوردهای الکترونیکی به‌ سرعت گسترش یافتند و حتی قبل از آن نیز رادیو این کار را کرده بود، پوستر ها فقط در مناطق پرترافیک، تئاترها، سینماها و در محل رویدادها نصب می‌شوند. همچنین مجلات به‌ عنوان رسانه‌ی تبلیغاتی رقیب نیز بخشی از سهم بودجه‌ی تبلیغات پوستر ها را برای جذب خود کردند و همین عامل از میزان اهمیت پوستر های تبلیغاتی می‌کاهد. با مطرح‌ شدن تلویزیون در دهه ۱۹۵۰، از میزان اهمیت پوسترها کاسته شد و به نظر می‌رسد که دوران پوستر های تبلیغاتی به پایان رسیده است، همان‌طوری که به جنبه بصری پوسترها بیش ‌از پیش اهمیت داده شد.

پوستر

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی و نکاتی برای طراحی هوشمندانه آن

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که از دیدن یک پوستر تبلیغاتی حس خوبی بگیرید و تا مدتها در خاطرتان باقی بماند؟ بین یک پوسترتبلیغاتی خوب و هوشمندانه و یک پوسترتبلیغاتی ضعیف و ناکارآمد تفاوت بسیار است. معمولا هوشمندی خاصی برای یک طراحی پوسترتبلیغاتی خوب خرج شده و جالب است که بدانید نتیجه چنین هوشی می‌تواند برای معرفی محصولتان شگفت‌انگیز باشد. در این مطلب برایتان از مزایای انتشار پوسترتبلیغاتی و روش‌های ساخت حرفه‌ای پوسترتبلیغاتی گفته‌ایم. با مگ شو همراه باشید.

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی

پوسترتبلیغاتی یکی از رایج‌ترین ابزارهای تبلیغات چاپی است که کسب‌وکارهای کوچک برای معرفی خود از آن بهره می‌برند. یک پوسترتبلیغاتی در بردارنده‌ی یک طراحی بصری، تصاویر، رنگ و توضیحات است و امکانی را فراهم می‌کند که از طریق آن می‌توانید پیامی را برای معرفی کسب‌ و کار خود منتقل کنید و همچنین باعث جلب توجه مخاطبان به رویدادهای شرکت شما شود.

انعطاف در اندازه و شکل

پوسترهای تبلیغاتی را می‌توانید در ابعاد مختلف و با شکل‌های گوناگون چاپ کنید. یک پوستر با ابعاد کاغذ A۴ را می‌توانید در تابلوهای اعلانات نصب یا به عنوان تراکت پخش کنید.

برای اینکه المان‌های تصویری بیشتری به پوستر اضافه کنید و انعطاف‌پذیری طراحی آن را افزایش دهید، می‌توانید از سایز های بزرگتر استفاده کنید. یک پوستر بزرگتر با رنگ‌ها و طرح‌های تأثیرگذار می‌تواند شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان داشته باشد، اگر جای مناسب را برای نصب آن انتخاب کرده باشید.

انعطاف‌پذیری در توزیع

پوستر ها از نظر توزیع، انعطاف‌پذیری بالایی دارند. در برخی از شهرها، مکان‌های ویژه‌ای برای تبلیغات و نصب پوستر ها درنظر گرفته می‌شود. گاهی لازم است برای نصب یک پوستر در یک مکان خاص، مجوزهای لازم را داشته باشید. حتی ممکن است نیاز داشته باشید که از یک کسب‌وکار خصوصی اجازه بگیرید و پوستر خود را در وبسایت آنها به نمایش بگذارید. حتی گاهی لازم است برای این کار، هزینه کنید.

برخی از شرکت‌ها، تابلوهای اعلانات ویژه‌ای برای تبلیغات عمومی درنظر می‌گیرند. می‌توانید از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک‌تر درخواست کنید که پوستر شما را در محل کار خود به نمایش بگذارند. مبادله‌ی پوسترها یکی دیگر از روش‌های به نمایش گذاشتن تبلیغات است. اگر جا و مکان مناسب را برای نصب پوستر پیدا کنید، تبلیغات شما درمعرض دید عده‌ی زیادی از افراد قرار می‌گیرد و شناخته می‌شوید.

راه ارتباطی مقرون‌به‌صرفه

چاپ پوستر های تبلیغاتی، یکی از ارزان‌ ترین روش‌های تبلیغات چاپی است و نسبت به تبلیغات در روزنامه و مجله، نرخ بازگشت سرمایه‌ بیشتری دارد. چاپ پوستر بسته به اندازه و تعداد پوستر ها و طراحی آنها، هزینه‌ های متفاوتی دارد و معمولا بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است؛ درحالی‌که تبلیغ در یک مجله ممکن است میلیون‌ها تومان برای شما هزینه داشته باشد.

با وجود تراکت‌پخش‌کن‌ها یا کارگرهای ساعتی، می‌توانید با کمترین هزینه، توزیع پوسترها را انجام دهید. وقتی هزینه‌های این روش را با هزینه‌های چاپ تبلیغات در یک مجله و بازتاب هر کدام را باهم مقایسه می‌کنید، به این نتیجه میرسید که ارزان‌ترین و تأثیرگذارترین روش تبلیغات است.

چطور پوستر تبلیغاتی اختصاصی خود را تهیه کنیم؟

اگرچه در سال‌های اخیر، تبلیغات هم مثل سایر موارد، پیشرفت‌های زیادی کرده و از جدیدترین ابزارهای فناوری بهره می‌برد، ولی پوسترهای تبلیغاتی چاپی هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغ هستند. از پوسترتبلیغاتی برای معرفی هر کسب‌ و کار و رویدادی می‌توان استفاده کرد. بطور مثال آغاز به کار یک مغازه یا اجرای یک نمایش گروهی یا حتی اطلاع‌دادن در مورد تشکیل کمپین‌های سیاسی و… .

پوسترتبلیغاتی خوب، بهترین وسیله برای معرفی کسب‌ و کار است که موفقیت شما را به‌ دنبال خواهد داشت. طراحی پوستر نیاز به زمان و دقت فراوانی دارد و یک کار تخصصی است. شما هم با کمی دقت و خلاقیت می‌توانید پوسترتبلیغاتی خود را طراحی کنید.

پوستر

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی پوستر در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات