چاپ کاتالوگ هر چقدر چشم گیرتر باشد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کند. امروزه با بیشتر شدن رقبا لازمه داشتن چاپ کاتالوگ حرفه ای بیشتر احساس می شود. طراحی کاتالوگ هر چه قوی تر و چاپ کاتالوگ حرفه ای تر باشد، می توان از رقبای خود پیشی گرفت. قیمت چاپ کاتالوگ  به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان  از جمله آنها به مواردی چون ارزان بودن چاپ کاتالوگ یا فوری بودن چاپ کاتالوگ یا چاپ کاتالوگ بصورت چاپ دیجیتال یا چاپ افست اشاره کرد.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ یک راهنمای جامع برای محصولات و خدمات است که تمامی گزینه‌های موجود را به شکلی سازمان‌دهی شده به مشتری نشان می‌دهد. حتی در عصر کنونی که تبلیغات الکترونیکی و موتورهای جستجو گستردگی فراوانی پیدا کرده‎اند، باز هم هر کسب‌ و کار می‌تواند از کاتالوگ بهره بگیرد. گاهی اوقات مشتریان نمی‌دانند که چه می‌خواهند بخرند و دوست دارند تمامی گزینه‌های ممکن را پیش روی خود ببینند تا تصمیم بگیرند. به همین دلیل ما همواره به مشتریان توصیه می‌کنیم که یک چاپ کاتالوگ با کیفیت زیبا برای محصولات و خدماتشان داشته باشند. کاتالوگ دفترچه ای است که شرکت ها و موسسات و کارخانه ها و تولیدکنندگان محصول یا کالا برای معرفی کالا یا خدمات خود در اختیار مشتریان بالقوی خود قرار میدهند. از خصوصیات و مزیت های بارز چاپ کاتالوگ حرفه ای معرفی کامل خدمات و محصولات برای بهتر دیده شدن و کمک و آموزش مشتریان برای گرفتن تصمیم درست در جهت رفع نیازها می باشد .

چاپ کاتالوگ و بروشور

چاپ کاتالوگ و بروشور

تفاوت بین کاتالوگ و بروشورها در چیست ؟

در دنیای امروزه جمع آوری اطلاعات محصولات کارخانه و نهادها و سازمان ها و مراکز صنعتی و نهادهای علمی و فرهنگی و … و جمع آوری اطلاعاتی که ارائه میدهند برای ارائه به مخاطبان اینقدر مهم شده است که امروزه توزیع مناسب این اطلاعات بوسیله کاتالوگ ها و بروشورها یکی از عوامل پیشرفت به شمار می آید.
یکی از مهمترین عوامل برای برقراری ارتباط بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان اطلاع رسانی می باشد . این کار بوسیله بروشورها و کاتالوگ ها راحت تر انجام میشود. یک کاتالوگ و بروشور در خیلی از مواقع میتوانند انتخاب مشتریان و سلیقه آنها را به وسیله اطلاعاتی که به انها میدهند تغییر دهند  به عنوان مثل میتوان به بروشورهایی اشاره کرد که موسسات و آموزش و پرورش برای انتخاب رشته دانشگاهی به علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه ها می دهند و این بروشورها میتوانند تاثیر بسزایی روی تصمیم این علاقه مندان به تحصیل بگذارد.
در جامعه امروزی میتوان گفت هدفب بروشور و کاتالوگ چیزی جز آگاهی دادن به مخاطبانشان نیست . به این صورت که اگر از جنبه های مختلف به کارکرد آنها نگاه کنیم تمرکزشان بیشتر روی موضوع مورد بحث که در اغلب مواقع حول معرفی و شرح محصول و قیمت و کارکرد آن است ، میچرخد و تبلیغ کالا و خدمات را بر عهده میگیرند. معرفی و تبلیغات یک کالا دو مبحث مکمل کننده هم هستند به اینصورت که باید باهم همراه شوند تا تاثیرات خود را بر روی مخاطب بگذارند. هرچه اطلاعات بازار هدف ما در مورد کالا و خدماتی که ما میدهیم بیشتر باشد میتوان آن را در تصمیم گیری مصمم تر کرد و این آگاهی در خیلی از مواقع میتوند تردید های مشتری را در خرید کالا کمتر کن یا به طور کامل از بین ببرد. و اطمینان بیشتری برای خرید به مشتری میدهد.

کارایی کاتالوگ و بروشور در شرکت ها

از دیگر کارایی کاتالوگ و  با بروشور این است که چون از تعداد صفحات بیشتری تشکیل شده می توان آن را به عنوان یک کتابچه کامل برای معرفی کالا استفاده کرد .عکس های بیشتری از کالا و محصول درون آن قرار داد و صحافی و مقاومت و ماندگاری بیشتری از آن شاهد بود.
از دیگر مزیت هایی که کاتالوگ ها رو از بروشورها جدا میکند بالاتر بودن تعداد صفحات می باشد که میتواند توضیحات بیشتری در مورد محصولات و خدمات نسبت و بروشورها در خود جای دهد. از دیگر مزیتهای کاتالوگ ها  نسبت به بروشورها می توان به ماندگاری و مقاومت بیشتر کاتالوگ ها به علت ضخیم تر بودن کاغذ و استفاده از روکش های سلفون ها  نسبت به کاتالوگ ها که از برگه ها با ضخامت پایین تر تولید می شوند ، اشاره کرد. بروشور اغلب برای معرفی مختصر شرکت و خدمات آن مورد استفاده قرار میگیرد و کاتالوگ برای معرفی دقیق و ویژگی هر محصول و خدمت در صفحات بیشتر با صحافی و بصورت کتابچه طراحی و ساخته می شوند .

کاغذ چاپ کاتالوگ

شناخته شده ترین ماده چاپی کاغذ است. کاغذ یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه چاپ استتقریبا تمام کارهای چاپی با استفاده از کاغذ چاپ می شوندکاغذ در طول تاریخ پیدایی خود تا کنون، پیوسته اصلی ترین و پایدارترین ابزار انتقال اندیشه بشری بوده است. مصریان باستان اولین قومی بودند که از مغز نوعی نی به نام (پاپیروس) کاغذ به روایت تاریخ، ساختند. مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشنددر درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند. بخش عمده ای از هزینه های یک سفارش چاپی مربوط به کاغذ است که در بعضی از موارد تقریبا بیش از نیمی از کل هزینه تولید را شامل می شود.

ضخامت کاغذ در چاپ کاتالوگ تک برگی

واحد ضخامت کاغذ اساس میکرون می باشد و با میکرومتر می سنجند باید دانست که گاهی مواد مصرفی از فشردگی بالایی برخوردارند و این باعث می شود که ضخامت آن ها نسبت به نوع دیگر که تراکم یا فشردگی کمتری دارد، کمتر باشد. معمول است هنگام خرید کاغذ یا مقوا، گرماژ مورد نیاز پرسیده شودگرم کاغذ بر اساس  ۱۰۰×۱۰۰ سانتیمتر از آن محاسبه می شود مثلاً یک ورق ۱۰۰×۱۰۰ ز مقوای ۲۵۰ گرمی، ۲۵۰ گرم وزن دارد.

 کیفیت کاغذ در چاپ کاتالوگ رنگی

مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشنددر درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند. کاغذ داراری پشت و رو استروی آن صاف و صیقلی تر بوده و چاپ روی آن مطلوب تر است. کاغذهای گلاسه از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و معمولاً برای چاپ های نفیس رنگی از نوع براق و یا مات آن استفاده می شودهرچه کار چاپی دارای رنگ های بیشتری باشد بایستی از کاغذهای گلاسه با گرماژ بالاتر استفاده کرد. راه و بی راه کاغذ که معمولاً به صورت  LG  یا  SG نمایش داده می شود، یکی از مواردی است که هنگام خرید باید به آن دقت کرد؛ زیرا بی دقتی در این مسئله در هنگام چاپ  ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد.

کاغذ کرافت در چاپ کاتالوگ حرفه ای

نوعی کاغذ با رنگ قهوه ای وماتکه با وجود ضعف ساختاری خصوصیت چاپ پذیری خوبی دارند. این نوع کاغذ که از خمیر چوب سولفاته تهیه شده، به رنگ قهوه ای است و نسبتا مقاوم است. از کاغذ کرافت برای بسته بندی و گاهی در کارهای فانتزی متفاوت چون پوستر و … استفاده می شود. کیفیت خوب کاغذ می‌تواند چاپ و رنگ‌های آن را به شکل بهتری نشان دهد، پس مهم است که کاغذ درست را انتخاب کنید، علی‌الخصوص اگر کاتالوگ شما پر از تصویر و عکس است. ما می‌توانیم کاتالوگ را با کاغذهای ۸۰ گرم  تا ۳۵۰ گرم چاپ کنیم که این موضوع به سلیقه و بودجه‌ ی شما بستگی دارد.

مقوا در چاپ کاتالوگ افست

از مقوا برای جلد کتاب، کاتالوگ و ساخت جعبه و کارتن استفاده می شود.مقوا معمولاً از کاغذ بدون پوشش تهیه می شود و نوع پوشش دار آن هم تولید می شودوزن مقوا معمولاً از ۱۳۵ گرم شروع میشود و مقوای ضخیم تر را می توان از لمینیت کردن دو تا سه لایه مقوا به یکدیگر تهیه کرد. ضخامت جلد کتاب با واحد پوینت تعیین می شود که از مقوای با ضخامت ۱۰ پوینت ( ۲۰۰ گرم )  شروع شده و تا ۱۵ و ۱۷ پوینت ( ۳۰۰ گرم ) برای کتاب های سنگین و بزرگ استفاده می شودحتی از مقوای ضخیم تر نیز برای مواد بسته بندی و تهیه کتاب بچه ها و یا مقوای جلد در صحافی استفاده می شود.

نکته لازم برای خرید کاغذ و مقوا چاپ کاتالوگ

آگاهی از نوع ماده مصرفی، گرماژ آن، ضخامت، تغییر ابعاد در اثر رطوبت، فشردگی و بافت کاغذ یا مقوا و … کمک بسیار زیادی در ارائه زیبایی محصول چاپی خواهد داشت. کتابچه / کاتالوگ برای دسترسی سریع مشتری به فهرست محصولات کارخانه، ایده‌آل است. کتابچه‌ها / کاتالوگ‌ها حتماً می‌توانند موجب افزایش درآمد شما شوند. چاپ دیجیتال کاتالوگ و چاپ کاتالوگ افست به صورت تمام‌ رنگی و چاپ کاتالوگ با کیفیت بالا بر روی انواع مختلف کاغذ و در اندازه‌های متنوع موجود است. همچنین کاتالوگ‌های بین ۸ الی ۹۶ صفحه می‌توانند به شکل ایده‌آل به یکدیگر متصل شوند.

چاپ کاتالوگ واهمیت آن در تجارت چیست ؟

چاپ کاتالوگ حرفه ای برای زمینه‌های تجاری بسیار مهم است، زیرا اولاً تصاویری را از کمپانی ارائه می‌کند؛ ثانیاً می‌تواند اطلاعات مستقیمی را درباره‌ی محصولات و خدمات به مشتری عرضه کند تا در آینده بتواند از آن اطلاعات برای خرید استفاده کند. بنابراین، چاپ کاتالوگ می‌تواند تاثیر مستقیمی را بر توسعه و فروش کمپانی داشته باشد.  کاتالوگ ها بیشتر برای معرفی کالا و خدمات برای رفع نیاز مشتریان ، با آموزش و شناخت از کالا و خدمات بدست می اید.

چاپ کاتالوگ بصورت چاپ افست

چاپ کاتالوگ افست به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام میشود .  چاپ عمومی بصورتی است که کاتالوگ طراحی شده کنار چند کاتالوگ دیگر در یک فرم چیده میشود و کار بصورت عمومی و کیفیت خوب چاپ می شود . از جمله کاتالوگ ها عمومی میتوان به کاتالوگ تک برگ A4 گلاسه ۳۰۰ گرمی با سلفون مات یا براقاشاره کرد .

چاپ اختصاصی بصورتی است که صفحات کاتالوگ مورد نظر بصورت اختصاصی و در یک فرم چیده می شوئد و بصورت اختصاصی و تکی چاپ می شود . اینکار از لحاط کیفیت در رده بسیار بالایی قرار دارد و ناطره چاپ می توان از نزدیک شاهد چاپ کاتالوگ مزبور باشد .بیشتر شرکت های بزرگ از این مدل چاپ برای کاتالوگ های خوب استقبال میکنند و یک نماینده برای چک کردن کاتالوگ خود به چاپ خانه میفرستند. در چاپ عمومی و اختصاصی حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد می باشد و قیمت چاپ و صحافی روی این تعداد قیمت گذاری می شود .البته تیراژ بصرفه برای چاپ کاتالوگ ۵۰۰۰ عدد می باشد ولی بیشتر مشتریان از تیراژه ۱۰۰۰ عدد استفاده میکنند. چاپ عمومی و اختصاصی کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد با چاپ افست   انجام میشود و روال کاری برای انی چاپ بین ۷ الی ۱۰ روز می باشد.

چاپ دیجیتال کاتالوگ در تیراژ پایین

همیشه یک سری از مشتریان به ما زنگ میزنند و از ما تقاضای چاپ فوری کاتالوگ یا چاپ تعداد کم کاتالوگ میکنند. برای اینکار، که به چاپ دیجیتال کاتالوگ یا چاپ فوری و سریع کاتالوگ معروف هم است ، چاپ کاتالوگ بوسیله پرینترهای لیزری انجام میپذیرد و عملیات صحافی هم با منگنه زن های دستی انجام میپذیرد . و در آخر هم عملیات برش انجام میگیرد. چاپ یک کاتالوگ بصورت دیجیتال ۱ الی ۲ روز کاری زمان میبرد. قیمت یک کاتالوگ که بصورت دیجیتال تولید میشود در بعضی اوقات ۱۰ برابر یک کاتالوگ است که با چاپ افست تولید میشود.

تفاوت بین چاپ دیجیتال کاتالوگ و چاپ افست کاتالوگ در چیست ؟

تفاوت در چاپ دیجیتال کاتالوگ و چاپ افست کاتالوگ را می توان به دو تفاوت اساسی گفت : برای کسانی که زمان کافی دارند (بین ۷ الی ۱۰ روز ) و کیفیت کار خیلی برایشان مهم هست  و میخواهند بالای ۱۰۰۰ عدد چاپ کنند ۱۰۰% چاپ افست پیشنهاد میشود چون واقعا کیفیت خیلی بالاتر است . مزیت چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست کاتالوگ  نیز سریعتر بودن و در تیراژ پایین زدن کاتالوگ می باشد .قیمت دونه ای کاتالوگ درچاپ دیجیتال، گاهی از قیمت دونه ای کاتالوگ در چاپ افست (در تیراژ ۱۰۰۰ عدد) ،  ۱۰ برابر بیشتر است .

چاپ کاتالوگ چگونه انجام می شود؟

پس از مرحله طراحی و تایید توسط مشتری ، طرح مورد نظر به لیتوگرافی رفته و عملیات فرم بندی طرح ها انجام میشود . به این صورت که دو صفحه کنارهم قرار میگیرند و بقیه صفحات هم به همین صورت  فرم بندی می شوند. پس از مرحله فرم بندی مرحله تهیه زینک می باشد . که از هر فرم در کار های چهار رنگ چهار زینک سایان ، مژنتا و یلو و بلک تهیه میشود. در کار های تک رنگ نسبت به رنگ مورد نظر یک زینک گرفته میشود. در کارهای پنج رنگ یا ۶ رنگ و … نسبت به تعداد رنگ زینک های اضافی گرفته می شود. در بیشتر مواقع رنگ های پنجم رنگ نقره ای یا طلایی هستند. برای چاپ رنگ پنجم حتما باید از چاپ خانه ای استفاده شود که به دستگاه چاپ پنج رنگ مجهز باشد . پس از تهیه زینک ، زینک های مورد نظر به چاپخانه برده میشوند و روی دستگاه بسته می شوند . قبل از این کار  کاغذ ها  باید نسبت به اندازه فرم چاپی بریده شده و اماده شوند .ناظر چاپ وظیفه چک کردن رنگ ها و طرح ها در موقع چاپ را دارد. پس از چاپ باید کاغذ ها خشک شده و سپس مرحله سلفون کشی و صحافی انجام می شود.

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی و‌ چاپ کاتالوگ در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات