چاپ کاتالوگ دارای نکات ریزی است که این نکات برای مصرف کننده قابل اهمیت نمی باشد اما برای فروشنده و واسطه ویا مغازه داری که این کالا یا خدمات را به مصرف کننده عرضه می کند مهم می باشد.

طراحی و چاپ کاتالوگ به نوع طراحی بستگی دارند که معمولا:

  • چند لت(چند برگ جداگانه در جلدی فولدر مانند)
  • سیمی(برگها به وسیله ی سیمی که از انتها با سوراخ شدن انتهای برگها به هم متصل میشوند)
  • منگنه ای(تمامی برگها به صورت دو صفحه ای طراحی و از مرکز صفحات توسط منگنه به هم وصل می شوند)
  • ته چسب(مانند اکثر کتابها که انتهای برگها با چسب گرم به جلد اتصال می یابند)

چاپ کاتالوگ می گردند.

چاپ کاتالوگ نیز مانند سایر اقلام چاپی هم می تواند به صورت افست سفارش یابد هم چاپ دیجیتال. و این بسته به تیراژ و کاربرد و بعضاً نوع طراحی و کاربرد رنگ در کاتالوگ دارد.

در کل کاتالوگ از حرفه ای ترین ابزار برای تبلیغات برند شما به حساب می آید و می توان آن را شناسنامه ای از اعتبار شغلی دانست و به همان مقدار نکات مهم در روند طراحی و چاپ کاتالوگ وجود دارد و شما هنگام ثبت سفارش نیاز دارید تا اطلاعات کاملی را در اختیار مسئولین ثبت سفارشات قرار دهید تا صفر تا صد کار طراحی و چاپ کاتالوگ تان باب میل شما صاحبین مشاغل باشد. ما نیز در این امر به شما کمک می کنیم تا لیست مورد نظر را در اختیار داشته باشد.

  1. تعداد صفحات: (اگر مثلاً کاتالوگ شما ۱۲ صفحه است، به این معناست که ۸ صفحه داخلی دارید و ۴ صفحه جلد)
  2. قطع کاتالوگ : (قطع A4، قطع A5،قطع خشتی، قطع اروپایی و …)
  3. افقی و عمودی بودن صفحات
  4. جنس صفحات داخلی و صفحات جلد: (عموما صفحات کاتالوگ، گلاسه می باشند ولی بسته به نوع کاتالوگ، ضخامت صفحات داخلی و خارجی متفاوت است)
  5. روکش جلد و حتی صفحات داخلی: (انواع سلفون ها و UV ها)
  6. تیراژ کاتالوگ

خارح از مقوله ی طراحی بخش ریسک پذیرتر برای سفارش دهنده و طراح، ناظر چاپ می باشد که به جد این بخش مهمترین بخش کار است و همانقدر که می تواند به چاپ کاتالوگ بها دهد و آنرا به چشم مخاطب دارای جذابیت بصری کند می تواند تمام زحمات طراح و ذوق مخاطب برای دیدن کاتالوگ را از بین برد. که تیم مگ شو با بررسی های فراوان همبشه بهترین را برای صاحبین مشاغل به خصوص در کرج ارائه خواهد کرد.

درباره چاپ کاتالوگ

بخش های مختلف و مهم در چاپ کاتالوگ:

  • کیفیت چاپ و یکی بودن رنگ ها در فایل و چاپ
  • صحافی
  • اندازه و قطع کاتالوگ
  • گرماژ کاغذ در صفحات داخلی و جلد

انواع روکش برای چاپ کاتالوگ:

  • سلفون براق سرد
  • سلفون مات سرد
  • سلفون براق حرارتی
  • سلفون مات حرارتی
  • UV مات و یا براق
  • انواع UV موضعی و یا شابلونی

که در مطالب بعد به طور دقیق به توضیح این روکش ها خواهیم پرداخت.

کیفیت چاپ بسیار مهم است و برای فهمیدن آن نمونه کارها را باید از نزدیک ببینید تا انواع مسائلی که درباره آن می گوییم برایتان کاملاً ملموس باشد. این که فایل و چاپ کاتالوگ باهم یکی باشد مسئله ای بسیار مهم و تأثیر گذار است؛ معمولا مدیران مجموعه ها خیلی از این مطلب شاکی هستند که گرافیستشان، یک فایلی به آن ها نشان می دهد ولی موقع چاپ کاتالوگ با یک چیز دیگر مواجه می شوند. بنابراین دیدن هم زمان فایل طراحی در کامپیوتر و فایل چاپ شده، اهمیت زیادی دارد. رنگ ها در چاپ خیلی اهمیت دارند. خیلی از رنگ ها را اصلا در چاپ نمی شود درآورد.

انواع چاپ کاتالوگ

 البته باید دقت داشته باشید در زمینه کار تولید (هر گونه تولید)، تا ۵ درصد خرابی در کار محتمل است.

زیرا تمام موارد فوق درصدی خطا دارند. مثلا هنگام چاپ افست روی کاغذ، حداقل باید ۵۰ ورق چاپ شود تا رنگ ها تنظیم شود در نتیجه یا باید همیشه تعدادی که سفارش می دهید، از تعداد واقعی نیازتان بیشتر باشد، و عموماً مطرح می شود که مثلاً “دقیقا ۱۰۰ عدد با چاپ کاتالوگ سالم می خواهید”.

 

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی و‌ چاپ کاتالوگ در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات