هدف از طراحی یک بروشور چیست؟

طراحی بروشور در کرج : بروشور ها در واقع کتابچه هایی میباشند که برای معرفی یک محصول یا خدمات یک شرکت توسط آن شرکت ارائه می شوند. داخل بروشور اطلاعاتی در رابطه با محصول، خدمات یا خود شرکت میباشد. اما شرکت ها معمولاً از بروشور برای جذب مشتری و تبلیغات استفاده می کنند و در این زمان است که طراحی در بروشور ها اهمیت پیدا می کند. در واقع اطلاعات فنی داخل بروشور در اولویت استفاده از بروشور نمیباشد.

ابعاد بروشور ها متغیر میباشند و این ویژگی باعث شده این محصول گرافیکی بیشتر مورد توجه کاربرانش قرار بگیرد. چون اطلاعاتی که داخل بروشور قرا می گیرد بدون ازدحام و شلوغی با ترکیب و چینشی منظم می تواند در زمان طراحی کنار یکدیگر قرار بگیرند و زیبایی بصری آن را دو چندان کنند.

زمانی که یک بروشور به مخاطب ارائه می شود، رسالت یک طرح گرافیکی بروشور این میباشد که مخاطب را در یک دقیقه اول جذب کند و آن را مشتاق مطالعه مطالب داخلی نماید.

طراحی گرافیکی انواع بروشور ها:

بروشور ها به انواع ۱- بروشور لتی ۲- بروشور فرمی ۳- بروشور اسلیپ کیس تقسیم بندی می شوند.  

بروشورهای لتی، بروشور هایی میباشند که صفحات آن‌ها به صورت فرم های مختلف کنار یکدیگر تا میخورد و این امکان را به مخاطب می دهد که طرح گرافیکی کامل بروشور را در کنار یکدیگر ببینند. از مهم‌ترین ویژگی های بروشور های لتی نحوه تا خوردن آن‌ها میباشد.  این ویژگی باعث شده طراحان فضای بیشتری داشته باشند و خلاقیت بیشتری در طراحی محل های تا، و شکل بروشور لتی نسبت به دیگر بروشور ها داشته باشند.

بروشور های فرمی فرمت شبیه به یک کتاب و مجله را دارند و در یک نقطه به یکدیگر متصل می گردند و دارای جلد هستند. نیمی از صفحات در بروشور های فرمی در کنار هم قابل مشاهده هستند و طراحی گرافیکی این بروشور بر اساس این ویژگی استوار میباشد. در نقطه اتصال بروشور فرمی، دوخت های سیمی، منگنه و مفتول انجام می شود.

بروشور های اسلیپ کیس شبیه به بروشورهای فرمی هستند با این تفاوت که نقطه دوخت نداشته و جلد این بروشور ها ضخیم و به صورت پوشه هستند. طراحی گرافیکی این بروشور ها به صورت صفحه به صفحه و مجزا هستند. طراحان فضای زیادی برای این بروشور ها نداشته و اطلاعات و طرح گرافیکی را به صورت طبقه بندی شده در یک صفحه قرار می دهند. جابه جایی اطلاعات و زیاد کم کردن صفحات در اینبروشور به سادگی انجام می شود.  تعداد صفحات بروشور ها از قانون خاصی تبعیت نکرده و بسته به مطالب قابل ارائه، عکس ها و طراحی بروشور بستگی دارد.

چه نکاتی در طراحی بروشور باید رعایت شود؟؟

اولین و مهم‌ترین نکته ای که در طراحی بروشور در نظر گرفته می شود، سادگی و فضای ارائه مطلب میباشد، زیرا بروشور ها نباید شلوغ و سر در گم کننده باشند. مطالب که باید در بروشور ارائه می گردند باید کم حجم و مختصر باشند. نکته دیگری که در طراحی گرافیکی یک بروشور باید رعایت گردد، هماهنگی طراحی بین صفحات میباشد. در بین صفحات یک بروشور باید از لحاظ عناصر بصری، به کار گیری رنگ و هارمونی بین آن‌ها، هماهنگی وجود داشته باشد.

برای سفارش طراحی بروشور و طراحی کاتالوگ با ما در تماس باشید.

طراحی بروشور در کرج

نظرات