چاپ بروشور حرفه ای می تواند یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و برندینگ باشد.

چاپ بروشور را میتوان یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین عوامل در پیشرفت یک کسب و کار دانست. طراحی بروشور حرفه ای میتواند یکی از عوامل رسیدن به یک فروش حرفه ای تر باشد. تعرفه چاپ بروشور ۳ لت A4 که به وسیله چاپ افست، انجام میشود از قیمت چاپ بروشور که به وسیله چاپ دیجیتال انجام می شود، کمتر می باشد. برای چاپ فوری بروشور از دستگاه چاپ دیجیتال استفاده میشود و پس از چاپ برای ترک برنداشتن بروشور در زمان خط تا زدن آن و از روکش سلفون استفاده می شود این کار باعث بالابردن کیفیت چاپ بروشور می شود. چاپ بروشور ارزان در بیشتر مواقع با پایین امدن کیفیت چاپ بروشور همراه خواهد بود.

چاپ بروشور به چه منظور انجام می شود ؟

چاپ بروشور Brochure یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت تجارت بزرگ یا کوچک است. بروشورها در حقیقت یکی از انواع واسطه‌های بازاریابی است؛ آن زمان برای طیف وسیعی از شرایط مناسب هستند. بروشور ها از آنجایی که بسیار ارزان هستند، نشان‌دهنده گام کامل در هنگام کار بر روی یک بودجه کوچک‌تر می باشد. شما می‌توانید کیفیت چاپ بروشورهای تبلیغاتی خود را بدون سرمایه گذاری زیاد با استفاده از تکنیک‌های چاپ بروشور بصورت چاپ دیجیتال افزایش دهید.

در چاپ بروشور کاغذ را درست را انتخاب کنید

مهم نیست که طراحی بروشور چقدر بزرگ است ، اگر روی کاغذ درست چاپ نشود ، کل کمپین چاپ بروشور شما می‌تواند به طور کامل از هم جدا شود. کاغذ تحریر برای چاپ بروشور اصلا توصیه نمیشود ، در حالی که کاغذهای با کیفیت حرفه‌ای، رنگ‌ها را بالا می‌برند و احساس قدرت و اعتبار به بروشور ما می دهند. پیشنهاد می شود برای چاپ بروشورها از کاغذ های گلاسه مات یا براق استفاده کنید البته پس از چاپ بروشور براق یا مات بودن کاغذ بروشور چاپ شده مشخص نیست و برای مات یا براق شدن بروشور از سلفون مات یا براق یا یووی براق یا یووی موضعی بر روی بروشور ها استفاده می شود .چاپ بروشور با سلفون براق و روکش یووی می تواند برای طرح های تیره بکار رود و چاپ بروشور با سلفون مات برای کارها روشن که زیبایی طرح را چند برابر می کند .

چاپ بروشور در تیراژ بالا، صرفه جویی در هزینه و کیفیت

تکنولوژی چاپ مگ شو، بروشورهای تبلیغاتی شما را بسیار ارزان چاپ کرده‌، اما اگر درخواست بالایی برای چاپ بروشورهای تبلیغاتی داشته باشید، مقداری هزینه بیشتر در یکدفعه به دلیل چاپ بروشور در تیراژ بالا خواهید داد ولی در دفعات بعدی در مبلغ نهایی صرفه جویی بسیار زیادی خواهید کرد بعنوان مثال قیمت بروشور در تیراژ ۱۰۰۰ عدد دونه ای ۲۰۰ تومان و در تیراژ ۵۰۰۰ عدد همان بروشور دونه ای ۱۳۰ تومان برای شما خواهد افتاد. بروشورهای بزرگ بر روی یک چاپ افست چاپ می‌شوند، که بهترین کیفیت را دارا می باشند ، اما هر بار که یک شغل تولید می‌شود، هزینه راه‌اندازی را نیز متحمل می‌شود. این یک هزینه یک زمان به ازای هر دوره است؛ بنابراین بروشورهای بیشتری که در هر دوی آن‌ها چاپ می‌کنید، قیمت هر چاپ بروشور ارزان‌تر می‌شود. در حقیقت، حتی می‌توانید بروشور خود را به چند تومان در زمانی که شما به مقدار زیاد سفارش می‌دهید، کاهش دهید.

چاپ و طراحی بروشور در کرجتفاوت بروشور و تراکت چیست ؟

در هر کسب و کاری میتوان بروشور و تراکت رایکی از محبوب ترین اقلام چاپی نام برد.تفاوت بین بروشور ها و تراکت ها برای بعضی افراد که تجربه چاپ تراکت و چاپ بروشور را داشته اند قابل لمس است؛ اما نمیشود برای تفاوت بین این دو قلم قانون خاصی را برشمرد. تفاوت اصلی این دو بر اساس تعداد صفحات هر کدام است و میشود اینگونه بیان کرد که تراکت ها یک برگه که دارای ۲ صفحه است و اغلب بصورت یکرو چاپ می شوند اشاره کرد. چاپ تراکت ها بصورت اغلب بصورت سیاه و سفید انجام میشده ولی امروزه بیشتر افراد از تراکت های رنگی استفاده میکنند. تراکت های رنگی اغلب بصورت گلاسه ۱۳۵ گرمی بصورت یکرو و دورو چاپ می شوند . شما اگر بخواهید تراکت با کیفیت تری داشت باشید و از لحاظ قیمتی دستتان هم باز باشد می تواندد از تراکت های با گراماژ بالاتر استفاده کنید . چاپ بروشورها اغلب مانند تراکت ها است و بصورت چاپ افست چاپ می شوند. پس از چاپ افست بروشور ، بروشور را برای خط تا با دستگاه مربوطه آماده کرده و عملیات خط زنی و خط انجام می شود. بروشور ها اغلب در سایز A4 چاپ می شوند و بصورت یک تا و دو خط تا برای مشتریان آماده سازی می شوند. بروشور ها هم اغلب مانند تراکت ها بصورت کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرمی چاپ می شوند و تفاوت آن ها با تراکت ها خط تایی هست که در بروشور ها متداول است. برای بالاتر رفتن کیفیت بروشورها و ماندگاری بیشتر و قشنگی چند برابر آن می توان از کاغذ گلاسه ۲۰۰ گرمی با سلفون مات یا براق استفاده کرد ؛ البته لازم به ذکر است که قیمت این بروشور ها بصورت چاپ اختصاصی حساب می شود و قیمت بسیار بالاتری از چاپ بروشور گلاسه ۱۳۵ گرمی دارد.

تراکت ها نسبت به بروشور ها معمولا یک طول عمر نسبتا کوتاه دارد ، از جمله این که برای اعلام یک رویداد زمانی به عنوان یک مراسم افتتاحیه بزرگ یا تبلیغات خاص استفاده می‌شود. بنابراین، کاغذ مورد استفاده برای تراکت ها لزوما نباید سنگین باشد. با این حال، یک آگهی می‌تواند روی کاغذ ضخیم‌تر چاپ شود تا آن را با دوام تر کند اگر حاوی اطلاعاتی باشد که بارها و بارها به آن اشاره خواهد شد، مانند زمانی که به عنوان یک پارچه یا دستورالعمل محصول استفاده می‌شود.

بروشور می‌تواند مشخصات شبیه به آگهی داشته باشد، اما بروشور تقریبا همیشه در هر دو طرف چاپ می‌شود و بر خلاف یک آگهی که معمولا صاف است، بروشور حاوی خط تا است که صفحات متعدد یا صفحات اطلاعات را ایجاد می‌کند.

میتوان در چاپ صفحات بروشور از کاغذ سنگین تری استفاده کرد؛ این کار فقط برای افزایش درک کیفیت انجام نمی‌شود بلکه به این دلیل است که بروشور به گونه‌ای طراحی شده‌است که با دوام تر از آن نگهداری شود و به آن ارجاع داده شود. هم چنین می توان برای بالاتر بردن کیفیت و براق شدن بروشور چاپ شده از یووی بر روی آن استفاده کرد.

اغلب سرمایه گذاران برای یک محصول تولیدی خودشان از بروشور استفاده می کنند . وقتی میخواهند محصول را به مشتریان بالقوه بشناساننند از بروشور ها استفاده می کنند . انجاست که اگر چاپ بروشور حرفه ای باشد می تواند حرف های زیادی برای مشتریان داشته باشد. چاپ بروشور تبلیغاتی محصول می تواند در برجسته نشان دادن یک محصول و نشان دادن خدمات و یا ترویج شرکت کمک های بسیاری به تولید کنندگان انجام دهد . باید در هنگام طراحی و چاپ بروشور به این نکته هم توجه کرد که مشتریان شما هنگام تصمیم‌گیری درباره خرید، کیفیت چاپ بروشور تبلیغاتی، مطالب درج شده در بروشور تبلیغاتی تان را نسبت به رقبای شما مقایسه خواهند کرد بنابراین چاپ بروشور باید حرفه ای باشد .

بزرگترین تفاوت بروشور و کاتالوگ در چیست ؟

اصلی ترین فرق بین بروشور و کاتالوگ این است که چاپ بروشور بصورت یک گواهی است که کوتاه بوده و بروشور تبلیغاتی حاوی و برگرفته بر مواد توصیفی یا این که تبلیغاتی است . از سمت دیگر , کاتالوگ مدرک یا این که کتابی است که دربردارنده اسامی , تولیدها یا این که بر حسب موضوع، کتابی و خدماتی لیست بندی شده ‌است .

از موارد استفاده از چاپ بروشور و کاتالوگ در کمپانی تبلیغاتی می باشد بدین صورت که بیشتر اشخاص وقتی که سخن از بروشور یا این که کاتالوگ به دربین می‌آید فرق آنها را به راحتی متوجه نمی شوند و چون هر دوی این موردها اطلاعاتی را در زمینه ی تولیدها کمپانی، سرویس ها، هتل ها، مرکز ها خرید در اختیار مشتری قرار می دهند، تفاوت میان بروشور و کاتالوگ ر ا به سختی درک خواهند کرد؛ چاپ بروشور تبلیغاتی را می توان چاپ یک برگه تاشو با چند لت و یا صفحات به هم چسبیده که با یک یا جند خط تا از هم جدا می شوند، به حساب آورد.

از چاپ بروشور در چه مواقعی استفاده می شود؟

از چاپ بروشور تبلیغاتی عمدتا برای هدف های تبلیغاتی توسط یک شرکت یا گروه استفاده می شود. چاپ بروشور تبلیغاتی برای اولین بار در اوایل سال ۱۷۴۸ ارائه شد. بروشور از یک کلمه و واژه فرانسوی گرفته شده‌است که به معنای دوختن می‌باشد. بروشور یک کتابچه نازک و کوچک یا این که خبر نامه ای است که معمولا تصاویر و داده های متعددی درباره‌ی تولید ها، مکان ها و غیره در آن تعبیه شده است . این کتاب نازک معمولا یک برگه ای یا این که سه برگه ای است که می توان آن را به سادگی در همگی جا پخش کرد . از چاپ بروشور تبلیغاتی چند لتی برای تبلیغ محصول های تازه یک شرکت یا تعاونی و حالت های مختلف محصول و نمایندگی های مجاز و گارانتی و معرفی مکان ها و هتل ها و آموزشگاه ها و….. استفاده زیادی می شود. .

در طراحی بروشور تبلیغاتی می بایست همه نکاتی که در زیبایی بروشور تبلیغاتی حائز اهمیت است لحاظ گردد تا بتواند با یک نگاه، مشتری را به خویش جلب کند . امروزه الگوها و طرح های متنوعی در طراحی بروشورهای تبلیغاتی به کار میرود . بروشور های تبلیغاتی را می توان به صورت خبر نامه بروشوری ، بروشورهای کارت پستالی یا این که بروشورهای سه لت پباده سازی کرد .

اگر بخواهیم کاتالوگ رای به ساده ترین حالت معرفی کنیم می توانیم از آن بعنوان کتابچه ای یاد کنیم که لیست تولید ها یا این که سرویس ها شرکت یا موسسه برای فروش با توضیحات کامل در مورد هر محصول و ارزش و بقیه خصوصیات آن است که تحت عنوان یک گواهی چاپی یا این که گواهی الکترونیکی در وب یا این که بر روی سی دی عرضه می شود . کاتالوگ یک گواهی یا این که کتابچه ای است که دربردارنده لیست طراحی شده از اسم ها، تولیدها یا این که کتب هست . چاپ کاتالوگ یک هدف را همیشه دنبال میکند و آن معرفی محصولات و نحوه خرید آن محصول است.

کاتالوگ یک محصول یا محصولات شرکت ها و کارخانه ها اغلب از عکس و توضیحات کامل درمورد محصولان کارخانه یا شرکت تشکیل شده است که در چند خط یا پاراگراف به توضیح کامل در مورد آن کالا و خدمات پرداخته شده و در آخر نحوه خرید آن را به مخاطبان نشان می دهد. کاتالوگ ها دربردارنده اطلاعاتی میباشند که به مشتری یاری می نماید محصول ها یا این که خدماتی را به سادگی خرید نمایند . کاتالوگ ها میتوانند علم مختصری در زمینه ی جنس و یا محصول را به مشتری بدهند تا آن را به نیکی بشناسند . باید با دقت یک طراحی کاتالوگ را انجام داد تا توجه مشتری را در نگاه اول به کاتالوگ جلب کند .

وظیفه ی بروشور های تبلیغاتی :

اصولا وظیفه بروشورهای تبلیغاتی تحت عنوان یک رسانه پر کردن و جواب دادن سوالات و آشنایی اولیه مخاطبان با شرکت ها می باشد. طراحان کاتالوگ و بروشور باید بدنبال راهکاری باشند و خود را بجای مخاطب قرار دادن و سوالات خود را در بروشور مطرح و به آن جواب اولیه بدهند و در طراحی کاتالوگ هم باید دقت شود که مشتری باید کاملا سوالاتش در توضیحاتی که در مورد محصول داده می شود جواب داده شود و اگر سوالی هم داشته بتواند آدرس و نحوه ارتباط با شرکت را به راحتی پیدا کرده و تماس بگیرد.

تعریف کوتاه بروشور : یک برگه یا دفتر چه که توضیحات مختصری در مورد شرکت یا موسسه یا آموزشگاه برای اشنایی اولیه مخاطب با آن، می باشد.

تعریف کوتاه کاتالوگ : لیست یا مشخصات کامل محصولات شرکت یا کارخانه ریز به ریز که باعث کامل شدن اطلاعات مشتری یا مخاطب در مورد آن محصول می باشد باید در کاتالوگ طراحی و به چاپ برسد.

  • صفحات بروشور : بین ۲ تا ۵ صفحه که با خط تا از هم جدا و به هر صفحه به یک لت هم معروف است.
  • صفحات کاتالوگ : ۴ صفحه به بالا که بوسیله منگنه و چسب گرم به هم متصل می شوند.
  • اهداف بروشور : برای معرفی کوتاه و آنایی اولی مشتریان با شرکت یا موسسه یا آموزشگاه ما
  • اهداف کاتالوگ : دیدن عکس ها و توضیح کامل در مورد کارخانه و محصول و طریقه تماس با شرکت
  • شکل بروشور : هر صفحه با خط تا از هم جدا می شود و به هر صفحه یک لت گفته می شود.
  • شکل کاتالوگ : بصورت صحافی منگنه و صحافی چسب گرم انجام می شود.
  • داده ها بروشور : اطلاعات اولیه در چند خط با عکس محصول
  • داده ها کاتالوگ : توضیحات کامل با عکس و نوشته کامل در مورد محصول

اهمیت کاغذ در چاپ بروشور ؟

باید شرکت تولیدی قبل از اقدام به طراحی بروشور بداند که کاغذی که قرار است بر روی آن چاپ بروشور انجام میگیرد چه ویژگی هایی دارد. کاغذی که شما برای چاپ بروشور خود انتخاب کرده‌اید می‌تواند تصویر برند شما را به اندازه یک کمپین قوی یا ضعیف تحت‌تاثیر قرار دهد، بنابراین مهم است که تصمیمات درست را اتخاذ کنید.

 در مورد کاغذ انتخابی باید برای چاپ بروشور باید به نکات زیر توجه کرد :

چگالی کاغذ

چگالی کاغذ همان ضخامت کاغذ می باشد که در بیشتر موارد بر گرم بر متر مربع اندازگیری می شود . البته میتواند گفت که هر چقدر کاغذ ضخیم تر باشد بروشور حرفه ای تر به نظر می رسد اما باید توجه داشت که چاپ بروشور با کاغذ ضخیم برای هر کسب و کاری مناسب نمی باشد .

میتوان برای ضخامت کاغذ بر حسب گرم تعریف های زیر که کاربرد هر کاغذ برای هر قلم کالای چاپی است ، در نظر داشت:

کاغذ با گراماژ ۳۵ تا ۵۵ گرمی : این گراماژ کاغذ اغلب برای کاغذ روزنامه بکار می رود و بدلیل تیراژ بالا در کم شدن هزینه کل بسیار تاثیر گذار می باشد .

کاغذ با گراماژ ۸۰ و ۹۰ و ۱۰۰ گرمی : اغلب برای چاپ تراکت سیاه و سفید و چاپ فاکتور و چاپ ست اداری ( پاکت نامه ، چاپ سربرگ ،یادداشت ) کاربرد دارد .

کاغذ با گراماژ ۱۲۰ و ۱۳۵ و ۱۵۰ گرمی : این نوع کاغذ اغلب برای چاپ تراکت رنگی ، چاپ بروشور ارزان با ضخامت پایین تر و قیمت پایین ( بدلیل چاپ افست عمومی ) کاربرد دارد .

کاغذ با گراماژ ۲۰۰ و ۲۵۰ و ۳۰۰ گرمی : اغلب این گراماژ از کاغذ ها را در چاپ بروشور اختصاصی و چاپ کاتالوگ های حرفه ای مورد استفاده قرار می دهند .

بهتر است در ابتدای کار به چند سوال دیگر در مورد طراحی و چاپ بروشور بپردازیم و به آنها پاسخ دهیم :

هدف از چاپ بروشور چیست؟

بروشورها برای فروش ساخته می‌شوند، برای این‌‎که یک ایده، محصول، خدمت را بفروشند و تصویر کمپانی را ارائه نمایند.
کمپانی می‌تواند چند بروشور مختلف را برای تک‌ تک محصولات یا دسته‌های جداگانه‌ی محصولات ارائه کند. بروشور هر محصول باید بتواند تصویری هماهنگ را از کلیه‌ی محصولات کمپانی ارائه کند.
امضای کمپانی، پاراگرافی که درباره‌ی آن نوشته شده و لوگوی شرکت باید با وزنی برابر در همه‌ی بروشورها عرضه شوند.

– مخاطب هدف شما از چاپ بروشور کیست؟ (آیا بروشور نوعی ارتباط بنگاه به بنگاه یا بنگاه به مشتری است)
باید در حین صحبت با مشتریان، خرده‌ فروشان، کارکنان و شرکای کسب‌ و کار، نوای صحبت متفاوتی را برگزینید.

– پیغام کلیدی در چاپ بروشور تبلیغاتی چیست؟ (با چاپ بروشور تبلیغاتی چه می‌‎خواهید بگویید )

آن چیزی که مشتریان را به سمت خرید محصولاتتان ترغیب می‌کند و باعث می‌شود به جای محصول رقیب به سمت شما بیایند، آن را به شکلی درگیرکننده و به‌ یاد ماندنی بنویسید، به گونه‌ای که نظر مخاطب هدفتان را جلب کند.

چرا به بروشور نیاز دارید؟

– بروشور محصول یا خدمت شما را در ذهن مشتری قرار می‌دهد.
– اطلاعات جدیدی را ارائه کرده یا توانمندی‌های شرکتتان را به‌روزرسانی می‌کند.
– پیغام و تصویر بازاریابی شما را تقویت می‌کند.
– باعث می‌شود که شرکت شما در رقابت، شمایل مختص خودش را پیدا کند.

بروشور چیست؟

بروشورها جزوات کوچک یا کتابچه‌های کوچکی بودند که به یکدیگر منگنه می‌شدند و به همین دلیل این نام برایشان برگزیده شد. فعل فرانسوی تحت عنوان «بروشر» وجود دارد که به معنای «منگنه‌
زدن» است و می‌توان بروشور را به صورت تحت‌اللفظی تحت عنوان «یک کار منگنه‌ شده» توصیف نمود. این کلمه از اواسط قرن ۱۸ وارد زبان انگلیسی شد. امروزه بروشورهای چند صفحه ‎‎ای منگنه می‌شوند. یک سبک رایج برای ارائه‌ی بروشور، انتشار آن در یک صفحه و تازدنش در اندازه‌ی درست است، به گونه‌ای که در یک پاکت نامه جا بشود. که قالباً داشتن سندی که اهداف و خدمات سازمانتان را به شکل حاضر و آماده توضیح بدهد، مفید خواهد بود. قالبی که می‌تواند به خوبی این اطلاعات را ارائه کند، بروشور است.
بروشور یک سند مفید و مختصر و از نظر بصری جذاب است که اگر خوب طراحی شده باشد، می‌تواند توجه بینندگان را جلب کند. این بخش به دلیل و زمان استفاده از بروشور، انواع اطلاعاتی که باید در آن گنجانده شوند و نحوه‌ی طراحی آن با توجه به عملکرد سازمان، می‌پردازد.

هدف از چاپ بروشورها چگونه تعیین می شود؟

ین ابزار موثر و متنوع می باشد و برای ارتقای کاری نسبتاً ارزان می‌باشد. ما بروشورهای تمام‌ رنگی را بر روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنیم که کاغذهایشان از جنگل‌های ماندگار و دوستدار محیط زیست تهیه شده‌ اند. چاپ بروشور حرفه ای یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و برندینگ در یک کسب‌ و کار، تهیه‌ ی بروشور است. این ابزار موثر و متنوع بوده و برای ارتقای کاری نسبتاً ارزان می‌باشد. ما بروشورهای تمام‌ رنگی را بر روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنیم که کاغذهایشان از جنگل‌های ماندگار و دوستدار محیط زیست تهیه شده‌اند. آن‌ها به صورت تضمینی می‌توانند تاثیر خود را بر مخاطب بگذارند.
بروشور یک سند کاغذی حاوی اطلاعات است (غالباً از آن برای تبلیغات نیز استفاده می‎شود) که می‌تواند طبق الگوی مشخصی به شکل جزوه یا نامه تا زده شود. بروشورها اسناد تبلیغاتی هستند که در اصل به منظور معرفی کمپانی، سازمان، محصولات یا خدماتشان و ارائه‌ی اطلاعات مربوط به مزایای آن سازمان به مشتریان یا اعضای همایش استفاده می‌شوند.
بروشورها در داخل روزنامه‌ها قرار داده می‌شوند، به دست اشخاص سپرده می‌شوند و در محل‌های مخصوص بروشور در مناطق پرتردد قرار می‌گیرند. آن‌ها را تحت عنوان رسانه‌های خاکستری نیز نام می‌برند. آن‌ها معمولاً در نزدیکی مناطق توریست‌ پذیر قرار می‌گیرند.
بروشورها ایده‌های جدید را بیان می‌کنند، در زمینه‌ ی محصول شناخت ایجاد می‌نمایند یا اطلاعات مربوط به خدمات مختلف را به شکل تصویری نشان می‌دهند. گذاشتن این جزوات بر روی میزی که مشتریان بالقوه کنار آن می‌نشینند، امکان دیده‌ شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد و اجازه‌ ی رشد در هر بازاری را به کسب‌ و کار یا سازمانتان می‌دهد.

بروشورها به عنوان یک راه عالی برای انتشار پیام در زمینه‌ ی محصولات و خدمات کمپانی هستند. اما باید به گونه‌ای عمل کنید که کیفیت چاپ بروشورتان با کسب‌ وکار با کیفیتتان همخوانی داشته باشد.
با گروه هنر چاپ و تبلیغات مگ شو در کرج ما ابتدا مطمئن می‌شویم که بروشورمان مشتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد و کمپانی را به شکل مثبت عرضه می‌نماییم و سپس اقدام به چاپ آن می‌کنیم.
هیچ دو کسب‌ وکاری با یکدیگر مشابه نیستند و اعتقاد داریم که خدمات چاپ بروشور باید دارای کیفیت بی‌همتایی باشد. با ساخت بروشورهای سفارشی، سبک و زیبایی را به محصول نهایی اضافه نمایید و با استفاده از الگویی جذاب، اطلاعات را به سریع‌ ترین شکل ممکن به مشتری عرضه کنید. چاپ بروشور یک ابزار بازاریابی و فروش محسوس و بسیار معتبر است.مشتری شما می‌تواند آن را لمس کند، صفحاتش را ورق بزند و مزایای محصولتان را درک نماید. این چهره‌ ی کمپانی شما در نزد دنیا خواهد بود.همچنین می‌توانید از آن برای پشتیبانی از بازاریابی آنلاین استفاده کنید که می‌تواند اعتباری مشابه را با نسخه‌ی چاپ‌شده داشته باشد.سوای از رواج اینترنت در این دوران، هنوز هم نسخه‌ی چاپی در قالب روزنامه، مجله و کتاب بر افکار مردم امروزی تاثیر می‌گذارد. بروشور یکی از بخش‌های یکپارچه در استراتژی ارتباطات کمپانی می‌باشد.نگارش بروشور حرفه‌ ای می‌تواند پیام‌ کمپانی را بسازد و آن را با استفاده از تبلیغات، ارسال مستقیم ، بنر، پوستر و تابلوی تبلیغاتی گسترش دهد و بدین‌ ترتیب نام تجاری و تصویر کمپانی را برایتان بسازد.

نکات مهم چاپ بروشور :

اندازه متداول در طراحی و چاپ بروشور ها چه سایزی است؟

متداول ترین سایز بروشور که طراحان از آن استفاده می کنند سایز A4 است. سایز A4 اندازه ۲۱×۲۹/۷ سانتی متر را می گویند. سایز بروشور را می توان به صورت اختصاصی تعیین کرد به صورتی که در بعضی اوقات طراحان از سایزهای بزرگتر یا کوچکتر از A4 هم استفاده می کنند. اغلب بروشور ها در سایز A4 و به صورت بروشور دو لت و بروشور ۳ لت چاپ می شوند و خط تا می خورند. اگر بروشورها خط تایی نداشته باشند تک لت حساب می شوند و اگر خط تا در بروشور زده شود ، به زای هر خط تا بروشور ۲ لت و به ازای ۲ خط تا بروشور ۳ لت و به ازای ۳ خط تا بروشور ۴ لت و … می شود. برای تعیین سایز هر لت بروشور باید بروشور A4 را به طوره مساوی بین دو قسمت تقسیم کرد و سایز و اندازه هر لت بروشور را به طور دقیق طراحی کرد. هر لت باید حدوده ۴ میلیمیتر از کناره ها و خط تا فاصله برای نوشته ها گذاشته شود که در موقع برش و خط تا زده این نوشته ها فاصله اخر برش نروند و از بروشور جدا نشوند این فاصله قانونی باید توسط طراح تعبیه شده باشند. اندازه بروشور رابطه مستقیم دیگری با نوع چاپ که بصورت چاپ دیجیتال یا چاپ افست که خود به دو صورت اختصاصی و عمومی انجام می شود تعیین کرد.

کاغذ در چاپ بروشور چیست ؟

درحقیقت کاغذ لایه ای متشکل ازمواد خام فیبری ، چه طبیعی چه مصنوعی، که درقالب خمیر تهیه می شود و نوع ومورد استفاده آن براساس ترکیبات شیمیایی و گونه های چوبی که در آن استفاد می گردد، تعیین می شود.
شناخته شده ترین ماده چاپی کاغذ می باشد.کاغذ از پرمصرف ترین مواد اولیه چاپ است. تقریبا تمام کارهای چاپی با استفاده از کاغذ چاپ می شوند. کاغذ در طول تاریخ پیدایی خود تا کنون، پیوسته اصلی ترین و پایدارترین ابزار انتقال اندیشه بشری بوده است.
مصریان باستان اولین قومی بودند که از مغز نوعی نی به نام (پاپیروس) کاغذ به روایت تاریخ، ساختند. مرغوب ترین کاغذها از جنس پنبه و کتان می باشند. در درجه دوم کاغذهای ساخته شده از چوب و در درجه سوم کاغذهای ساخته شده از نیشکر قرار دارند. بخش عمده ای از هزینه های یک سفارش چاپی مربوط به کاغذ است که در بعضی از موارد تقریبا بیش از نیمی از کل هزینه تولید را شامل می شود

برخی انواع کاغذ مورد استفاده در چاپ بروشور :

نوع کاغذ بر اساس برخی ویژگیهای کاغذ مانند مقدار لیگنین، مواد شیمیایی مضاعف ، از میزان فشار در قسمت پرس و خشک کن ها، انواع اندودها، و روش های آهاردهی و … متفاوت است اما از انواع متداول آن می توان انواع ذیل را نام برد:

کاغذ تحریر :

معمولی ترین نوع کاغذ مصرفی در بازار که بیشتر در گراماژ ۷۰ الی ۹۰ گرم استفاده میگردد . سطح آن هیچگونه پوشش اضافی ندارد. کاغذهایی که معمولاً برای چاپ به روش افست و برای تهیه سربرگ از آن ها استفاده می شود و برای نوشتن با خودکار مناسب است . در ساخت این کاغذ از خمیر چوب استفاده می شود، اما به جای استفاده از روش مکانیکی، روش شیمایی تولید می کنند مقدار خمیر شیمیایی مصرفی در این روش تقریبا ۹۰ درصد است. این نوع کاغذ از استحکام و رنگ خوبی برخوردار است و عموما به عنوان کاغذ تحریر، کاغذ فتوکپی و . و عموم مجله استفاده می شود. این نوع کاغذ را باید در ردیف کاغذهای سبک و مناسب برای سربرگ های اداری، تحریر و تایپ دانست . گرماژ معمول کاغذ تحریر در چاپ کاتالوگ ، ۷۰ گرم تا ۱۰۰ گرم را شامل می شود

کاغذ گلاسه :

نوعی کاغذ است که یک روی آن ودر بسیاری موارد در دوسطح پوششی شفاف روی آن کشیده شده که چاپ حاصله روی این نوع کاغذ بسیار شفاف و زنده تر کاغذ تحریر است.این نوع کاغذها بیشتر در بحث کالاها به کار می روند،کالاهای متفاوت را پوشش میدهند و بر اساس خصایصی متخص به خود دارند.از این رو گستره وسیعی را در بر میگیرند اما در ساخت کتاب ها و جراید با کیفیت و نفیس، همچنین کاربردهای عمومی و دفاتر اداری نیز استفاهده می شوند.درخشندگی این کاغذ ها معمولا بین ۷۳ تا ۸۵ است و کیفیت خوب آنها طوری است که در دمای بالا ماشین های فتوکپی را تاب بیاورد و در برابر تابیدگی مقاوم باشند.یک بحث فنی دیگر هم در این مطرح است ،آنها باید مقاومت الکترو استاتیکی یکنواخت و کنترل شده ای داشته باشند تا تصویر خوب و یکدستی رویشان چاپ شود. کاغذ با پوشش گلاسه و صاف و همچنین با پوشش براق یا مات، از بهترین نوع کاغذهای اندود شده می باشد که سطح آن بسیار صاف و براق بوده و با استفاده از مواد معدنی و خاک چینی پوشش داده شده که به آن نیز گفته می شود. از کاغذ گلاسه برای چاپ کارهای رنگی، ترامه و چاپ مجلات با کیفیت بالا استفاده می شود. نوع ارزان تر آن با خمیر چوب و یا الیاف بازیافتی تولید می شود. گرماژ معمول کاغذ های گلاسه معمولا از ۹۰ تا ۳۰۰ گرمی می باشد.

روش های چاپ بروشور :

چاپ بروشور ها اغلب به صورت چاپ افست انجام میشود ولی بعضا برای چاپ فوری بروشور میتوان از چاپ دیجیتال بروشور نیز استفاده کرد .

چاپ افست بروشور سیاه و سفید

هیچ‌ گاه تاثیر سیاه‌ و سفید را دست کم نگیرید! با استفاده از رنگ کاغذ خاص و همچنین جلوه‌های بصری جذاب، چاپ سیاه‌ وسفید می‌تواند یک بروشور بسیار حرفه‌ای را تولید کند. همچنین می‌توانید از صفحه استفاده کنید تا توهم چند رنگی‌ بودن را در تصویر سیاه‌ وسفید حاصل کنید. درصد استفاده از صفحه معمولاً تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند . هرقدر این درصد بیشتر باشد ، زمینه‌ ی کارتان تاریک‌ تر خواهد شد. به عنوان مثال ، اگر از جوهر سیاه بر روی یک کاغذ روشن استفاده می‌کنید ، استفاده از صفحه باعث می‌ شود که توهم استفاده از جوهر خاکستری روشن و تیره نیز به وجود بیاید. صفحات می‌ توانند کنتراست را به کارتان اضافه کرده و قابلیت مطالعه‌ ی بروشور و ابعاد بصری آن را افزایش دهند. صفحات تنها به رنگ مشکی محدود نمی‌شوند. همچنین می‌توانید همان تاثیر را با استفاده از هر جوهری به دست بیاورید ؛ مثلاً از یک رنگ استفاده کنید ، اما به گونه‌ای که چند رنگ به نظر بیاید.آیا بودجه‌ ی لازم برای افزودن مقداری رنگ به کارتان را دارید یا این‌ که می‌خواهید بهترین بازده را از کار سیاه‌ وسفید دریافت کنید.

چاپ بروشور سیاه‌ و سفید چگونه انجام می شود؟

کاغذ خود را انتخاب کنید. چهره و حس کاغذ شما باید موجب تقویت تصویر مدنظرتان شود. می‌توانید تعدادی از رنگ‌های مختلف را برای کاغذ انتخاب کنید . صدها کاغذ رنگی در دسترس شما هستند و قیمت آن‌ها شاید چند ریال از کاغذ استاندارد بالاتر باشد. بافت کاغذ نیز می‌تواند چهره‌ی نهایی بروشور را ارتقا دهد. همچنین می‌توانید از بافت‌هایی نظیر کتان ، نخ ، پوست و غیره بهره بگیرید. با استفاده از طراحی گرانیتی یا گلوله و اشکال دیگر می‌توانید بافت کاغذ تان را به شکل بهتری عرضه نمایید.
یک فرایند شیمیایی در روکش کار نیز می‌تواند چهره‌ای براق یا مات را به بروشورتان ببخشد و مخاطبتان را به مطالعه‌ ی بیشتر آن ترغیب کند. برای این‌که تصمیمتان به محیط زیست آسیب نزند، انواعی از کاغذهای بازیافتی وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. اما در مورد کیفیت کاغذ احتیاط کنید، زیرا این موضوع مستقیماً بر کیفیت رنگ تاثیر می‌گذارد و انواع مختلف کاغذ، واکنش متفاوتی را نسبت به جوهر نشان می‌دهند. به عنوان مثال، کاغذی که دارای روکش براق است، رنگ‌ها را تا حدی روشن‌ تر نشان می‌دهد؛ از طرفی اگر پرداخت نهایی مات باشد، جوهر حاصل از رنگ‌ها را تا حدی جذب کرده و آن‌ها را رنگ‌ پریده‌ تر نشان می‌دهد.وزن کاغذ نیز می‌ بایست بر حسب گرم اندازه گرفته شود. یک بروشور معمولی باید از کاغذ ۶۰ الی ۳۰۰ گرمی استفاده کند. در مقام مقایسه ، چاپ‌ها و فتوکپی‌های معمول روی کاغذ ۸۰ الی ۱۰۰ گرمی انجام می‌گیرند.

چاپ چهار رنگ ( color process )

از سوی دیگر، چاپ چهار رنگ برای تولید عکس‌ های رنگی یا تصاویر پیچیده استفاده می‌شود. برای این کار یک نگاتیو جداگانه یا هر رنگ جدا را برای هر یک از رنگ‌های اصلی مورد استفاده ایجاد می‌کنند. امروزه بسته‌ های نرم‌ افزاری انتشار در دسکتاپ می‌توانند به صورت خودکار این موارد را از یکدیگر جدا کنند؛ اما از آن‌ جایی که خروجی دارای رزولوشن بالا اهمیت زیادی دارد، باید این عکس‌های دارای رزولوشن بالا را در نرم‌ افزار مشخص‌کننده‌ ی نوع عکس تولید کنید، نه این‌ که انتظار تولید آن‌ها از طریق چاپگر لیزری را داشته باشید.

چاپ اسپات کالر ( Spot color )

چاپ اسپات کالر با استفاده از یک جوهر انجام می‌‎شود که این جوهر می‌تواند یک رنگ اصلی یا ترکیبی از جوهرها باشد که با کد رنگی مختص خودشان مشخص شده‌اند. اسپات کالرها غالباً برای تاکید در گراف‌ها، حاشیه‌ها، عناوین و حروف بزرگ اولیه استفاده می‌شوند.

چاپ دیجیتال بروشور

اگر شما قصد این رو داشته باشید که چاپ بروشور تعداد کم یا چاپ بروشور فوری انجام دهید حتما باید از چاپ دیجیتال برای این کار استفاده کنید چاپ بروشور دیجیتال برای سریعتر شدن کار انجام میشود. انجام دهید. لازم به ذکر است که کیفیت چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست کمتر است و چاپ بروشور تبلیغاتی در چاپ دیجیتال قیمت بیشتری از چاپ بروشور در چاپ افست دارد. پیشنهاد میشود اگر چاپ بروشور در کرج را در گوگل سرچ کردید و ما را بعنوان مجری خود انتخاب کردید حتما از چاپ بروشور با چاپ افست استفاده بفرمایید.

چاپ بروشور ۳ لت به تعداد کم چگونه انجام می شود؟

تنها کاری که باید انجام دهید، ترسیم بروشور بر روی این کاغذ و چاپ آن با استفاده از چاپگر یا تکثیر آن با استفاده از دستگاه فتوکپی است. این گزینه برای کسی که می‌خواهد بروشور خاصی داشته باشد، اما پول کافی برای یک طراحی حرفه‌ ای را ندارد، عالی است. هزینه‌ ی کاغذ برای ۱۰۰ بروشور بین ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان خواهد شد. همچنین این گزینه برای زمانی مناسب است که شما نیاز به هزاران بروشور را به صورت همزمان ندارید. می‌توانید بروشورهای خودتان را در زمان نیاز و به تعداد مورد نیاز چاپ کنید و دیگر هزینه‌ ی اضافی را برای چاپ تعداد بالا نپردازید. فروشگاه‌ها و کمپانی‌ها نمونه‌ های کاغذ شان را در اندازه‌ ی کامل عرضه کرده‌اند تا بتوانید انتخاب راحت‌ تری داشته باشید.

روکش سلفون و یووی موضعی برای مقاومت بیشتر بروشور ها پس از چاپ بکار میروند.

چاپ بروشور با روکش سلفون مات یا براق و یا برچسته شدن به وسیله یووی موضعی ، بافت نخی داخل کاغذ (در قیاس با حالت استاندارد) و استفاده از کاغذ رنگی یا بازیافتی به قیمت چاپ بروشور نهایی شما اضافه می‌کند، اما شاید این هزینه‌ ی اضافی توجیه داشته باشد و بتواند نظر مخاطب شما را به خودش جلب کند.
خرید کاغذ سفارشی را از فروشگاه‌های مخصوص یا فروشگاه‌های اینترنتی مدنظر داشته باشید. با توجه به رواج چاپگرها در خانه‌های افراد و همچنین انتشارات سطح شهر، تعدادی تامین‌ کننده مطرح شده‌اند که کاغذ سفارشی را برای شما تولید می‌کنند. این کاغذ با دستگاه‌های فتوکپی و چاپگر هماهنگی داشته و گران‌تر از چیزی که واقعاً هست،
به نظر می‌رسد. بسیاری از کاغذها از اندازه‌ی ۱۴ در ۲۱ سانتیمتر برخوردار هستند که در صورت نیاز بتوانند با تا خوردن در پاکت نامه جا بگیرند. می‌توانید از میان کاغذ دو رنگی یا چهار رنگی با طراحی‌ها و بافت‌های متفاوت را انتخاب کنید.

خط تا زدن بروشورهای ۳ لت و چند لت به چه روشی انجام می شود
خط تا زدن بروشورهای با دستگاه لترپرس انجام می شود
چاپ لترپرس یکی از قدیمی ترین شیوه های چاپ ماشینی محسوب میگردد. کاربرد گسترده چاپ لترپرس در مراحل تکمیلی است و پس از چاپ عملیات درج خط تا و برجسته کاری را انجام میدهد به این صورت که بعد از چاپ بروشور و سلفون کشی، کار با دستگاه لترپرس خط تا میخورد و باید با دست آن را روی خطی که دستگاه زد به راحتی تا کرد.

چند نکته پایانی در مورد چاپ بروشور

طراحی بروشور حرفه ای باید توسط طراح حرفه ای انجام شود . یک طراح حرفه ای را می توان از نمونه کارهای اون تیم طراحی شرکت تبلیغات تشخیص داد. طراح بروشور باید رنگ ها و کاربرد آن ها در هر جا را به خوبی بشناسد و فونت ها را در جای و اندازه بخصوص خود استفاده کند. طراحی بروشور با نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ و یا ایندیزاین و ایلیستریتور و یا کورل انجام می پذیرد .این برنامه ها کارایی مشابهی دارند.

بروشورها در آموزش هم کاربرد دارند و در بعضی سمینارهای آموزشی یا کلاس های آموزشی برای گفتن سر فصل های ارائه شده در اون کلاس و سمینار هم استفاده می شوند.

چاپ بروشور ها به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام میگیرد.در چاپ عمومی بروشور، بروشور طراحی شده در یک فرم چاپی و در کنار چند کاره که میتوانند آن ها هم بروشور باشند قرار گرفته و چاپ بروشور با کیفیت خوب انجام می شود.
در چاپ اختصاصی بروشور، بروشور طراحی شده بصورت اختصاصی چاپ شده و از کیفیت خیلی بالایی در رنگ برخوردار است و اصلا نمیتوان کیفیت فوق العاده این چاپ را با چاپ عمومی که از کیفیت متوسطی برخوردار است مقایسه کرد. بدلیل بالا بودن کیفیت در چاپ بروشور بصورت اختصاصی ، مبلغ چاپ بروشور به مراتب بالاتر میرود.به دلیلی اینکه در موقع تاکردن ، ترک برندارد از عملیات سلفون کشی برای بروشور استفاده می شود.
سلفون نه تنها باعث مقاومت بیشتر بروشور در موقع تاکردن می شود بلکه زیبایی بروشور را چند برابر میکند.به هر بخش از بروشور که موقع تاکردن روی هم قرار میگیند یک لت میگویند .از تفاوت های بروشور ها نسبت به کاتالوگ میتوان به این اشاره کرد که بروشور ها نسبت به کاتالوگ ها از تعداد صفحات کمتری برخوردار بوده و برای توضیح مختصر در مورد یک کالا استفاده می شوند.

خلاصه

چاپ بروشور را میتوان یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین عوامل در پیشبرد یک کسب و کار دانست. طراحی بروشور حرفه ای میتواند یکی از عوامل رسیدن به یک فروش حرفه ای تر باشد. تعرفه چاپ بروشور ۳ لت A4 که به وسیله چاپ افست، انجام میشود از قیمت چاپ بروشور که به وسیله چاپ دیجیتال انجام می شود، کمتر می باشد. برای چاپ فوری بروشور از دستگاه چاپ دیجیتال استفاده میشود و پس از چاپ برای ترک برنداشتن بروشور در زمان خط تا زدن آن از روکش سلفون استفاده می شود این کار باعث برای بالابردن کیفیت چاپ بروشور می شود. چاپ بروشور ارزان در بیشتر مواقع با پایین امدن کیفیت چاپ بروشور همراه است.

با تمام‌ این تفاسیر در صورت اعتماد به ما ، آژانس تبلیغاتی مگ شو آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله طراحی و‌ چاپ بروشور در کرج و‌ کلیه شهر ها با تمامی خلاقیت و ذوق هنری خود به شما عزیزان می باشد ، این‌ موضوع را فراموش نکنید که آژانس تبلیغاتی مگ شو قبل از هر چیز از یک گروه هنری قوی و خلاق تشکیل شده. چرا که ما معتقدیم برای تاثیر گذاری در تبلیغات و جذب مشتری، ظاهر گرافیکی تبلیغات شما باید به چشم عموم جذاب و زیبا به نظر برسد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

نظرات